تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به سالروز تخریب قبرستان بقیع به دست وهابیان گفت: بقیع سند مظلومیت تشیع است.حجت الاسلام دکتر سید شکراله زندوی در جلسه برنامه ریزی گرامیداشت سالروز تخریب بقیع با اشاره به نقش وهابیان در تخریب قبور ائمه(ع) گفت: ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویژه نامه بقیع در تبیان هرمزگان

قبرستان بقیع

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به سالروز تخریب قبرستان بقیع به دست وهابیان گفت: بقیع سند مظلومیت تشیع است.

حجت الاسلام دکتر سید شکراله زندوی در جلسه برنامه ریزی گرامیداشت سالروز تخریب بقیع با اشاره به نقش وهابیان در تخریب قبور ائمه(ع) گفت: زبان و قلم از واگویه کردن بی حرمتی‌هایی که نادانان وهابی بر فرزندان علی(ع)روا داشتند؛ عاجز و ناتوان است.

وی افزود: روزی که وهابیان تیشه بر ضریح مزار امامان بقیع زدند به خیال خامشان بساط کفر و شرک را جمع کردند، اما دشمنی با علی(ع) چنان با گوشت و پوستشان آمیخته شده بود که حتی از عزاداری شیعیان آن حضرت در کنار قبرستان بقیع نیز واهمه دارند.

قبرستان بقیع

دکتر زندوی تصریح کرد: تخریب بقیع، خشم مسلمانان شیعه و اهل سنت را برانگیخت؛ از این رو آنان از ترس، بارگاه رسول اكرم (ص) را ویران نكردند؛ با توجه با اینکه طبق عقاید وهابیت، قبر پیامبر خدا (ص) اولی به ویرانی است و آنچه آنان درباره پرستش قبور می‌گویند، به حتم درباره قبر پیامبر خدا (ص) بیشتر جلوه دارد. آنان می‌دانستند كه تخریب قبر پیامبر اعظم (ص) چنان عواطف جهان اسلام را برخواهد انگیخت كه دیگر اسمی از وهابیت برجای نخواهد گذاشت. از این رو، در پاسخ به این پرسش دست به تأویلات و توجیهات بسیار زدند. از جمله آنها این بود كه گفتند: "گنبد مرقد پیامبر،‌ گنبد مسجد است نه قبر".

وی افزود: وهابیان معتقدند ساختن گنبد و ضریح و بقعه بر روی قبور حرام و تخریب آن واجب است. آنان ساختن این مقبره و بقعه را بر روی قبور نوعی شرک و کفر می‌ دانند.

قبرستان بقیع

مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: تاریخ خود گواه است نه تنها این شمع با این حرکات احمقانه خاموش نمی شود بلکه از شمار بی نهایت پیروان و شیعیان آن حضرت و نوکران اهل بیت(ع) کم نمی شود.

وی با اشاره به نقش دستگاه‌های فرهنگی در روشنگری افکار پلید وهابیت تصریح کرد:سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان بنا بر وظیفه ذاتی و ماموریت‌های محوله در حوزه دین سعی دارد با محوریت قرار دادن آرا و اندیشه‌های وهابیون در جلسات گفتمان‌های دینی در این خصوص روشنگری و اطلاع رسانی نماید.

وی افزود: راه اندازی ویژه نامه اینترنتی در سایت تبیان هرمزگان و تولید نرم افزار چند رسانه‌ای با موضوع بقیع از جمله اقداماتی است که به مناسبت سالروز تخریب بقیع در دستور کار اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان قرار دارد.

تنظیم: هومن بهلولی