تبیان، دستیار زندگی
معاون فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از وضعیت مدیریت موزه قرآن طی 5 سال گذشته انتقاد كرد و گفت: موزه قرآن طی 5 سال فقط نام موزه را یدك كشید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نوید تحولی اساسی در موزه قرآن

سید رضا موسوی
ضعف مدیریتی، مسجد جامعی را از موزه قرآن برد

معاون فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از وضعیت مدیریت موزه قرآن طی 5 سال گذشته انتقاد كرد و گفت: موزه قرآن طی 5 سال فقط نام موزه را یدك كشید.

سید رضا موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس اظهار داشت: موزه قرآن در دولت هشتم به منظور اشاعه فرهنگ قرآنی در كشور راه‌اندازی شد اما متأسفانه هیچ خروجی و اقدام شاخصی نداشته است و در طی 5 سال گذشته تنها نام موزه قرآن را یدك كشیده است.

وی افزود: این موزه تاكنون هیچ مدیری نداشته است و توسط احمد مسجد جامعی به عنوان رئیس هیئت امنای موزه قرآن، اداره می‌شده است كه متأسفانه این موزه طی 5 سال گذشته فقط 4 ساعت در هفته باز بوده است.

معاون فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تأكیدات مقام معظم رهبری نسبت به گسترش فرهنگ قرآنی در كشور ادامه داد: انتظار می‌رود در كشور ما كه یك كشور اسلامی و قرآنی است موزه قرآن شاخص‌تر از مابقی موزه‌ها باشد و فعالیت‌های گسترده‌تری داشته باشد.

موسوی با بیان اینكه موزه قرآن تاكنون با ضعف در مدیریت مواجه بوده است، گفت: مسجد جامعی در این موزه عملكرد مثبتی را از خود بر جای نگذاشت به همین دلیل با وی در این جایگاه خداحافظی كردیم و حجت‌الاسلام صابری را كه پیش از این رئیس بقاع متبركه و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان قم بوده است را به عنوان مدیر جدید موزه قرآن منصوب كردیم.

وی ادامه داد: عده‌ای عنوان كردند كه در مراسم تودیع و معارفه مدیر این موزه از هیئت امنا دعوت به عمل نیامد و مراسم بدون حضور خبرنگاران برگزار شد كه لازم به ذكر است كه هیئت امنا توسط شخص آقای مسجد جامعی به مراسم دعوت شده بودند و این مراسم برای حضور خبرنگاران هیچ منعی نداشته است.

معاون فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح كرد: باید موزه قرآن از این پس به سمت تخصصی شدن گام بردارد كه در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی صورت پذیرفته و آثار نفیس قرآنی در سراسر كشور در این موزه تجمیع خواهند شد، كتابخانه تخصصی قرآن در موزه راه‌اندازی می‌شود و قرار است نمایشگاه‌های قرآن در داخل و خارج از كشور به منظور اشاعه فرهنگ قرآنی برپا شود.

موسوی درباره زمان فعالیت موزه نیز گفت: موزه قرآن را به جای 4 ساعت در هفته 6 تا 7 روز در هفته فعال خواهیم كرد.

موزه قرآن در خیابان ولی عصر كنار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد.


تنظیم برای تبیان: گروه دین و اندیشه_شکوری