تبیان، دستیار زندگی
مراسم رونمایی از تولید اولین نرم‌افزار چندرسانه‌ای «زن و دفاع مقدس» با حضور معاون هماهنگ كننده نیروی مقاومت بسیج و مسئول بسیج خواهران نیروی مقاومت برگزار شد. مراسم رونمایی از تولید اولین «نرم‌افزار چندرسانه‌ای زن و دفاع مقدس» با حضور سردار فرهادی ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نرم‌افزار چندرسانه‌ای زن و دفاع مقدس رونمایی شد

نرم افزار زن و دفاع مقدس

مراسم رونمایی از تولید اولین نرم‌افزار چندرسانه‌ای «زن و دفاع مقدس» با حضور معاون هماهنگ كننده نیروی مقاومت بسیج و مسئول بسیج خواهران نیروی مقاومت برگزار شد.

مراسم رونمایی از تولید اولین «نرم‌افزار چندرسانه‌ای زن و دفاع مقدس» با حضور سردار فرهادی، معاون هماهنگ كننده نیروی مقاومت بسیج و مینو اصلانی، مسئول بسیج خواهران نیروی مقاومت صبح امروز در ستاد فرماندهی نیروی مقاومت بسیج برگزار شد.

مینو اصلانی، مسئول بسیج خواهران نیروی مقاومت در این مراسم با یادی از دفاع مقدس و تبریك هفته دفاع مقدس گفت: در فضای حاضر باید با ادبیات امروز به وقایع نگاه كنیم و آن‌ها را ثبت و ضبط كنیم؛ چراكه قدرت نرم در اختیار كسانی است كه بتوانند این فضا را در دست گیرند و به سمت ارزش‌های معنوی سوق دهند.

وی افزود: با توجه به تاریخ دفاع مقدس كه صنوف مختلف نقش‌آفرینی كردند و حضور زنان كه نقش بی‌بدیلی را در پیروزی داشتند و همچنین برای آن‌كه این حضور را ماندگار و تمام زوایای آن را بررسی كنیم، نرم‌افزار چندرسانه‌ای زن و دفاع مقدس را تولید كردیم و این رسالتی است كه باید آن رشادت‌ها را برای خانواده امروز ملموس كنیم.

اصلانی ادامه داد: الگوسازی زنان در دفاع مقدس برای جوانان ضروری است و باید بگوییم كه چطور زنان و جوانان در دفاع مقدس نقش‌آفرینی كردند و این موارد باید با ابزار روز به نسل امروز منتقل شود و در این راستا هم‌اكنون این نرم‌افزار چندرسانه‌ای تولید شده است.

مسئول بسیج خواهران نیروی مقاومت در ادامه تأكید كرد: در این نرم‌افزار با بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنری،‌ ادبی و فناوری اطلاعات سعی شده زوایای مختلف حضور زنان در هشت سال دفاع مقدس به تصویر كشیده شود.

اصلانی بررسی نقش زنان در پیشبرد انقلاب، به ویژه دوران دفاع مقدس، پاسداشت شهدای زن در جنگ تحمیلی و ارائه الگوی عملی و رفتاری به زنان و دختران امروز را از اهداف تولید نرم‌افزار زن و دفاع مقدس دانست.

اصلانی تاریخ‌نگاری و ثبت وقایع و جلوگیری از تحریف تاریخ را از جمله اهداف تولید این نرم‌افزار دانست و افزود: مستندسازی متن‌های ارایه شده همراه با صوت و عكس، تركیب وی‌سی‌دی و نرم‌افزار در یك لوح فشرده، جستجوی سریع و قوی در نرم‌افزار برای تحقیق و پژوهش، 30 دقیقه فیلم گزارشی، كتاب شفاهی جنگ كه ناگفته‌های جنگ از زبان شاهدان را بیان می‌كند، ارایه اولین بانك اطلاعاتی ویژه ایثارگران، ارایه بانك اطلاعات از همسران و مادران شهدا و شاعران دفاع مقدس، گنجاندن كتاب زن و دفاع مقدس در 500 صفحه كه این كتاب به زودی به چاپ خواهد رسید، دارا بودن دو زبان فارسی و انگلیسی و بانك اطلاعاتی زن و دفاع مقدس از جمله خصوصیات این نرم‌افزار به شمار می‌آید.

مسئول بسیج خواهران نیروی مقاومت از توزیع انبوه این نرم‌افزار در هفته بسیج خبر داد و تأكید كرد: همه اقشار و گروه‌ها در هر مكانی می‌توانند از این نرم‌افزار استفاده كنند و معتقدیم كه این نرم‌افزار می‌تواند یك جریان‌سازی فكری را تولید و سوژه‌های جدید را به هنرمندان ارائه كند و فكر می‌كنیم بتوان با این نرم‌افزار یك ارتباط خوب بین نسل امروز و دفاع مقدس برقرار كرد.

سردار فرهادی معاون هماهنگ كننده نیروی مقاومت بسیج نیز در ادامه این مراسم به ذكر سخنانی در بزرگداشت دفاع مقدس پرداخت و بر نقش زنان و اهمیت آن در دفاع مقدس صحه گذاشت.

وی با بیان این‌كه سهم زنان در دفاع مقدس بیشتر از مردان است، گفت: این موضوع به این دلیل است كه در جنگ مقدمات و مؤخرات در دست زنان بود و آن‌ها نقش اساسی در این زمینه ایفا می‌كردند.

وی تصریح كرد: زنان در تربیت و حفظ ایمان جامعه نقش اول را دارند؛ چراكه باید برای اصلاح جامعه خانواده اصلاح شود و زن نیز محور خانواده است.

فرهادی در ادامه به تفاوت‌های جنگ سخت و جنگ فرهنگی اشاره كرد و گفت: جنگ واقعی به سرعت اتفاق می‌افتد و مردم تبعات و آثار آن را می‌بینند، ولی جنگ فرهنگی به تدریج رخ می‌دهد و آثار آن دیده می‌شود.

وی در پایان تصریح كرد: دفاع مقدس یك گنجینه و منبع فرهنگی برای همه نسل‌ها است و ما باید با توجه به اقتضائات زمان مفاهیم را از آن استخراج كنیم.

تنظیم: هومن بهلولی