تبیان، دستیار زندگی
سعید عاكف، نویسنده کتاب خاك‌های نرم كوشك (زندگی‌نامه سردار شهید عبدالحسین برونسی) گفت: این كتاب با چاپ نودوپنجم در بازار نشر موجود و تیراژ تاكنون آن از مرز 285 هزار نسخه گذشته است. خاك‌های نرم كوشك تا پایان سال جاری به چاپ صد و دهم می‌رسد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كتاب "خاك‌هاي نرم كوشك" به چاپ صد و دهم مي‌رسد
سعید عاكف

سعيد عاكف، نویسنده کتاب "خاك‌هاي نرم كوشك" (زندگي‌نامه سردار شهيد عبدالحسين برونسي) گفت: اين كتاب با چاپ نودوپنجم در بازار نشر موجود و تيراژ تاكنون آن از مرز 285 هزار نسخه گذشته است. "خاك‌هاي نرم كوشك" تا پايان سال جاري به چاپ صد و دهم مي‌رسد.

سعید عاكف، نویسنده و مسوول انتشارات "ملک اعظم" در گفت‌و‌گو با خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) درباره بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با هنرمندان، كارگردانان، نويسندگان و پژوهشگران دفاع‌مقدس در ماه مبارك رمضان امسال، اظهار داشت: بيانات ايشان درباره رشد و شكوفايي هنر و ادبيات دفاع‌مقدس در طي اين سال‌ها، ظرافت‌هاي خاصي داشت.‌ به نظر من كتاب‌هاي بسياري در حوزه ادبيات پايداري به چاپ رسيده‌اند كه به دلیل تبليغ نادرست و معرفي محدود، مغفول مانده‌اند.

وي ادامه داد: با توجه به تبليغات انجام شده در راديو و تلويزيون براي كتاب "دا" (خاطرات زهرا حسيني از جنگ تحميلي در خرمشهر)، اگر اين برنامه‌ها براي كتاب "خاك‌هاي نرم كوشك" يا "هم‌پاي صاعقه" نوشته گلعلي بابايي و حسين بهزاد صورت گرفته بود، اين كتاب‌ها به چاپ سيصدم مي‌رسيدند.

عاكف خاطر نشان كرد: چاپ مكرر كتابي مانند؛ "خاك‌هاي نرم كوشك" نشانه پيشرفت ناشران خصوصي در عرصه ادبيات دفاع‌مقدس است كه بايد مورد حمايت و تشويق مسوولان اين حوزه قرار گيرند.

وي  از چاپ نود و پنجم كتاب "خاك‌هاي نرم كوشك" (زندگي‌نامه سردار شهيد عبدالحسين برونسي) توسط انتشارات "ملک اعظم" خبر داد و افزود: چاپ 95 این کتاب با شمارگان 3 هزار نسخه در بازار نشر موجود و تيراژ اين كتاب تاكنون از مرز 285 هزار نسخه گذشته است و تا پايان سال جاري به چاپ صد و دهم مي‌رسد.

مقام معظم رهبري در ديدار با جمعي از هنرمندان، ‌نويسندگان، كارگردانان و شعرای دفاع‌مقدس در ماه مبارك رمضان امسال تصريح كردند: "اين كه تصور بشود كه هنر دفاع مقدس در جامعه‏ ما مخاطب ندارد، طالب ندارد، اين هم خطاى بزرگى است، از اشتباهات فاحش است؛ اگر كسى اين را خيال كند. تحقيقاً پرمشترى‏ترين آثار هنرى بعد از انقلاب در زمينه‏هاى مختلف، آن آثار هنرى است كه مربوط به دفاع مقدس بود؛ چه در زمينه‏ فيلم و سينما، چه در زمينه‏ كتاب، خاطره، داستان. همين چند تا كتابى كه در واقع تيراژهايشان بى‏سابقه است ـ در كشور ما چنين تيراژهايى وجود نداشته كه در ظرف 2 سال، صد بار كتابى چاپ بشود. اين‌كه به من گزارش دادند، كتابى است در باب دفاع مقدس، همين كتاب "خاك‌هاى نرم كوشك" يا كتاب "دا" كه در كمتر از 2 سال، شنيدم بيش از هفتاد بار به چاپ رسيده! ما هيچ‌گونه كتابى از كتاب‌هاى گوناگون را با اين تيراژها نداريم ـ مخصوص كتاب‌هاى مربوط به دفاع مقدس است."