تبیان، دستیار زندگی
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه منویات رهبری نشات گرفته از دوراندیشی حکیمانه است، گفت: تحول در حوزه های علمیه جدی گرفته شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت الله شبستری:تحول در حوزه های علمیه جدی گرفته شود

مجتهد شبستری

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه منویات رهبری نشات گرفته از دوراندیشی حکیمانه است، گفت: تحول در حوزه های علمیه جدی گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در مراسم گرامیداشت آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه صادقیه تبریز اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب با تاکید بر تحول در حوزه های علمیه خواستار تولید علم و جنبش نرم افزاری در این مراکز اسلامی هستند.

وی تصریح کرد: حوزه های علمیه بایستی با شرایط زمان متحول شده و طلابی آگاه به زمان و آشنا با علوم روز تربیت و آموزش دهد.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه تحول در حوزه های علمیه باید جدی گرفته شود، خاطر نشان کرد: تمام منویات رهبر فرزانه انقلاب نشات گرفته از دوراندیشی حکیمانه است.

امام جمعه تبریز گفت: جامعه امروز ایران نیازمند روحانیان و طلابی آشنا به مسائل روز و جوان گراست، از این رو حوزه های علمیه باید در پذیرش طلاب نهایت دقت و ظرافت را به خرج دهند.

آیت الله شبستری ادامه داد: مدارس علوم دینی بایستی از ابتدا، طلاب را محقق و پژوهشگر تربیت کنند، چراکه پاسخگویی به شبهات و القائات دشمنان بدون مطالعه ممکن نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمنان ایران اسلامی با اصل ولایت فقیه سر ستیز دارند، اظهار داشت: حوادث اخیر پس از انتخابات نشان داد که رهبری جایگاهی ارزنده در نظام اسلامی ایران دارد.

آیت الله شبستری ادامه داد: آنان که خیال می کنند، با تضعیف جایگاه رهبری می توانند نظام اسلامی ایران را به مخاطره بیاندازند، بدانند که قوت ایران اسلامی به برکت وجودی ولی فقیه است.

گفتنی است، 70 طلبه ورودی جدید از مهر ماه سالجاری سال تحصیلی خود را در حوزه علمیه صادقیه تبریز آغاز کردند.