تبیان، دستیار زندگی
عضو مرکز تحقیقات بالینی آمریکا گفت: تحقیقات جدید نشان می دهد افزایش ناباروری در مردان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درمان ناباروری مردان با غذا

رژیم باروری

عضو مرکز تحقیقات بالینی آمریکا گفت: تحقیقات جدید نشان می دهد افزایش ناباروری در مردان ارتباط نزدیکی با کاهش مصرف مواد آنتی اکسیدانی در آن ها دارد و مصرف مقادیر زیاد این مواد، به درمان ناباروری در مردان کمک می کند.

دکتر "مهدی اخبارده" متخصص تغذیه بالینی از دانشگاه بوستون آمریکا در حاشیه برگزاری دهمین کنگره بین المللی باروری و ناباروری رویان در گفتگو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: جدیدترین تحقیقات انجام شده در خصوص ارتباط بین تغذیه و باروری نشان می دهد مصرف مواد حاوی آنتی اکسیدان نظیر ویتامین C، ویتامین E، ویتامینA ، سولفات روی و سلنیوم در بالا بردن قدرت باروری مردان تاثیر بسیار زیادی دارد.

متخصص تغذیه بالینی از دانشگاه بوستون آمریکا، افزود: آنزیم Q10 ، بتاکاروتن که در هویج یافت می شود و لیکوپن که در هندوانه و گوجه فرنگی به وفور یافت می شود، تاثیر زیادی در درمان ناباروری مردان دارد.

وی با بیان این که مصرف این مواد به صورت دوزهای معمولی توصیه شده روزانه که افراد عادی مصرف می کنند، موثر نیست، گفت: افراد باید در زمانی که قصد باروری دارند، این مواد را زیر نظر متخصص به صورت مگا دوز (دوزهای خیلی زیاد) مصرف کنند.

رژیم باروری

وی که این مقاله را در دهمین کنگره بین المللی باروری و ناباروری رویان ارایه کرده، اظهار داشت: گفته می شود حدود 40 درصد علل ناباروری ناشی از وجود مشکلاتی در مردان است که با ارایه این شیوه و گنجاندن آنتی اکسیدان ها در برنامه غذایی، می توان این مشکل را درمان کرد.

سخنران کنگره باروری و ناباروری رویان اظهار داشت: تاثیر آنتی اکسیدان ها و مکانیسم آنها در درمان ناباروری مردان از نظر تحقیقاتی کاملا مشخص و اثبات شده است.

اخبارده مقاله خود را در موضوع نقش تغذیه در درمان ناباروری مردان در دهمین کنگره بین المللی بارروی و ناباروری رویان ارایه کرد.

دهمین کنگره بین المللی باروری و ناباروری رویان همراه با پنجمین کنگره بین المللی فناوری سلول های بنیادی رویان، هفته گذشته از اول تا سوم مهر ماه در سالن همایش های رازی برگزار شد.

*مطالب مرتبط:

تمامی ناباروری‌ها قابل درمانند

تاثیر تغذیه بر افزایش باروری

ناباروری در تهران بسیار بالاست

تغذیه درمانی ناباروری

آوای قرآن، شفابخش است

پیشگیری و درمان نازایی با ورزش

مادر شدن چه آسان

بارداری در سنین پایین بهتر است

سیگار باعث نازایی زن می‌شود

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.