تبیان، دستیار زندگی
امور اجتماعی ناحیه به مناسبت فرا رسیدن ماه مهر و بازگشایی مدارس اقدام به برگزاری مراسم مفرح روز چهارشنبه اول مهرماه 88 در دبستان دخترانه قدس با حضور بیش از 400 نفر دانش آموز نمود، در این جشن در ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید قرائت گردید و سرود ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با هماهنگی امور اجتماعی و فرهنگی ناحیه2 انجام گردید:

زنگ مدر سه دبستان  قدس با حضور مهندس شعاعی معاون شهرداری ناحیه دو نواخته شد

دبستان قدس

امور اجتماعی ناحیه  اقدام به برگزاری جشن اول مهر در دبستان دخترانه قدس با حضور مسولین شهرداری ناحیه نمود.

امور اجتماعی ناحیه به مناسبت فرا رسیدن ماه  مهر و بازگشایی مدارس  اقدام به برگزاری مراسم مفرح روز چهارشنبه اول مهرماه 88 در دبستان دخترانه قدس با حضور بیش از 400 نفر دانش آموز نمود، در این جشن در ابتدا آیاتی چند از کلام الله مجید قرائت گردید و سرود جمهوری اسلامی ایران با همنوایی دانش آموزان به اجرا در آمد، سپس معاون شهردار ناحیه 2 جناب آقای مهندس شعاعی ضمن تبریک به دانش آموزان پیام  شهردار محترم منطقه آقای دکتر سلیمی و شهردار محترم  ناحیه 2آقای مهندس جندقی را در خصوص  خدمات شهرداری که همانا خدمت صادقانه پرسنل شهرداری به شهروندان می باشد  به دانش آموزان بیان نمودند ،و در ادامه  مدیر امور اجنماعی شهرداری ناحیه 2 آقای احمدزاده  ضمن تبریک و خوش آمدگویی به دانش آموزان  و کادر مدرسه واولیاء محترم در خصوص فرهنگ سازی و اشاعه فرهنگ به دانش آموزان نکاتی را عنوان نمودند ، واظهار داشتند "خداوند را شاکریم که در سال جدید تحصیلی نعمتهای بزرگی همچون پدر، مادر، معلمان را به ما اعطا فرمودند که به چکونه زیستن را یاد دادند،پس بیایید با خوب درس خواندن آنها را خوشحال و خدا را به خاطر این نعمات گرانبهاشکر گذار باشیم ".

در این جشن در بین دانش آموزان در هنگام ورود به مدرسه شاخه های گل اهدا گردید، همچنین در حین  مراسم از دانش آموزان با کیک و ساندیس  پذیرایی گردید، و پس از گروه نمایشی به موضوعیت سلامت به اجرای نمایش پرداختند در این تئاتر پیامهای بهداشتی در جهت پیشگیری از بیماری ها (آنفلوانزای خوکی، آموزش صحیح مسواک زدن، شستن صحیح دستها و...) به دانش آموزان یادآوری گردید  و در این بین اسپری ضد عفونی کننده دستها در بین دانش آموزان توزیع گردید و در پایان مراسم  مسابقه ای با سوالات خدمات شهرداری در موضوعیت  فرهنگی و اجتماعی در پایه اول، دوم ،سوم، چهارم و پنجم  طرح و جوایز نفیسی به برندگان اهدا گردید.

شایان ذکر است، از کلیه دانش آموزان عضو شهرداران خانواده و عضو کانون نخبگان ناحیه گردیدند. ضمناً بسته های آموزشی طرح خانواده نیز به کلیه دانش آموزان تحویل گردید.

دبستان قدس

پاکسازی کلیه برچسب های تبلیغاتی در سطح محدوده ناحیه 2

امور خدمات خدمات شهری ناحیه 2 اقدام نمود

اداره خدمات شهری شهرداری ناحیه 2 کلیه برچسب های تبلیغاتی برروی درب منازل  را پاکسازی نمود.

زیبا سازی ومناظر دیوارها و درب منازل از جمله عوامل تاثیر گذار بر زیبا سازی شهر است که جهت دستیابی به این امر مهم شهرداری ناحیه دو اقدام به پاکسازی دربها و دیوارها از برچسب های تبلیغاتی نمودند. این خدمات توسط 30 اکیپ خدمات شهری در طول یک هفته انجام گردید.

دبستان قدس

کلاس آموزشی پیشگیری از آنفلوآنزای خوکی ویژه مادران سلامت

کلاس آموزشی پیشگیری از آنفلوآنزای خوکی ویژه مادران سلامت در انجمن حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی برگزار گردید.

امور اجتماعی ناحیه  2 اقدام به برگزاری  کلاس آموزشی پیشگیری از آنفلوآنزای خوکی ویژه مادران سلامت در انجمن حمایت آسیب دیدگان اجتماعی  برگزار گردید.

با توجه به شیوع آنفلوانزای خوکی در سطح جامعه وبا توجه به اینکه مادران سلامت  به علت کاهش سیستم ایمنی از جمله افرادی هستند که پیشتر از دیگران در معرض خطر هستند کلاس آموزشی در این زمینه تشکیل گردید که در آن  کارشناس محترم به موضوع علائم ،راههای انتقال و پیشگیری از آن نکاتی را به بانوان آموزش دادند.

دبستان قدس

توزیع برو شور پیشگیری از آنفلوانزای خوکی

برو شور پیشگیری از آنفلوانزای خوکی در سطح مدارس  توزیع گردید.

امور اجتماعی و فرهنگی ناحیه دو اقدام به توزیع بروشور در خصوص پیشگیری از آنفلوانزای خوکی به مناسبت بازگشایی مدارس و افزایش خطر ابتلا دانش آموزان به علت ارتباط نزدیک با یکدیگر و ودر محیط کلاس قرار گرفتن و خطر انتقال بیماری نمود در این بروشورها اطلاعاتی در زمینه علائم، پیشگیری، راههای انتقال و توصیه های بهداشتی نوشته شده است.

کلاس آموزشی اصلاح الگوی حرکتی در ناحیه 2

کلاس آموزشی اصلاح الگوی حرکتی  در کانون جهان دیدگان پارک لاله توسط امور اجتماعی و فرهنگی  برگزار گردید.

امور اجتماعی و فرهنگی ناحیه دو کلاس آموزشی اصلاح الگوی حرکتی  را در کانون جهان دیدگان پارک لاله برگزار نمود.

باتوجه به بیماریهای شایع استخوانی که در سنین میانسالی و سالمندی افراد با آن درگیر هستند و در جهت پیشگیری از این دردهای شایع و همچنین تسکین درد با استفاده از حرکات موزون این کلاس آموزشی ویژه کانون جهان دیدگان پارک لاله در محل گردهمایی کانون مورخ 1/7/88  برگزار گردید  که در این برنامه کارشناس محترم سلامت حرکات ورزشی مناسب را به حضار آموزش دادند.

تنظیم: هومن بهلولی