تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: پرسپولیس هنوز برای جبران ناكامی‌های گذشته در لیگ برتر فرصت زیادی دارد .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هشت هفته برای قضاوت كافی نیست

کرانچار سرمربی پرسپولیس

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس تهران گفت: پرسپولیس هنوز برای جبران ناكامی‌های گذشته در لیگ برتر فرصت زیادی دارد.

به نقل از ایسنا، زلاتكو كرانچار در نشست پس از بازی دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و پیكان قزوین كه با نتیجه 2 بر یك به سود تیم پیكان تمام شد، اظهار كرد: بازی نسبتا خوبی مقابل پیكان انجام دادیم. تیم ما در اكثر زمان‌ها حاكم بر بازی بود و صاحب موقعیت‌هایی هم شد. در مقابل، تیم پیكان از دو موقعیت یا بهتر بگویم یك موقعیتی كه به دست آورد، صاحب یك پنالتی مشكوك شد و پس از آن هم به صورت تصادفی توپ را وارد دروازه پرسپولیس كردند.

وی افزود: ما در ادامه موقعیت‌های زیادی داشتیم و پس از یك گل می‌توانستیم گل‌های بیشتری هم بزنیم؛ حال اگر تیم ما دارای مهاجم تمام كننده حرفه‌ای نیست یا این‌كه آنان هنوز آماده نیستند، بحث دیگری است.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم استفاده از میثاق معمارزاده در این بازی گفت: در آنالیزهایی كه طی هفت بازی گذشته از پرسپولیس داشتیم، احساس كردیم كه بر اثر اشتباهات تیمی باید تغییراتی را در خط دفاع و دروازه ایجاد كنیم تا اشتباهات گذشته به حداقل برسد، لذا بر این اساس با توجه به فشار رسانه‌ای كه طی دو بازی اخیر روی معمارزاده بود، در این بازی از حقیقی استفاده كردیم.

دیدار پرسپولیس - پیکان

كرانچار گفت: همانطور كه قبلا هم گفتم پرسپولیس 22 بازیكن آماده دارد و آنها تركیب ثابت تیم ما را تشكیل می‌دهند و سعی می‌كنیم بر اساس تاكتیك‌های تیمی و كیفیتی كه آنان در تمرینات بروز می‌دهند، در هر بازی تركیب مورد نظر را به دست آوریم.

وی درباره عدم استفاده از تیاگو - بازیكن برزیلی تیمش - خاطر نشان كرد: او هنوز كیفیت لازم را برای حضور در بازی‌های رسمی پیدا نكرده است، اما هر زمان آماده باشد، از وی استفاده می‌كنیم.

او در پاسخ به سوالی مشابه درباره محسن خلیلی نیز گفت: اولین بار است كه می‌شنوم برخی می‌گویند خلیلی به طور كامل از آمادگی برخوردار است، در حالی كه او سه هفته از میادین دور بوده و هنوز دوران آماده‌سازی‌اش برای حضور در مسابقات تمام نشده است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر دخالت مسوولان پرسپولیس یا افرادی دیگر در ارنج كردن تیمش گفت: هیچ كس در تصمیمات فنی من دخالت نمی‌كند و تنها خودم این تیم را برای هر بازی ارنج می‌كنم و همان طور كه گفتم صرفا بر اساس تاكتیك‌ها و شرایط بازیكنان است.

سرمربی پرسپولیس در واكنش به شعارهای زیادی كه هواداران این تیم پس از شكست مقابل پیكان علیه عباس انصاری‌فرد سر دادند نیز گفت: موافق این شعارها نیستم، چرا كه انصاری‌فرد زحمت زیادی برای تیم ما می‌كشد. معتقدم تنها با گذشت هشت هفته از مسابقات هنوز زود است كه بخواهیم درباره عملكرد مسئولان تیم نظر بدهیم، لذا از هواداران پرسپولیس می‌خواهم كه با صبر و حوصله به ما اجازه بدهند تا با فرصتی كه در دست هست، گذشته را جبران كنیم. بازیكنان زیادی به تیم ما محلق شده‌اند كه برای سازگاری با شرایط این تیم فرصت بیشتری می‌خواهند.

وی در ارزیابی‌اش از شرایط تیم استقلال - حریف جمعه آینده پرسپولیس - در بازی داربی گفت: بازی این تیم مقابل ابومسلم را دیدم و معتقدم آنان بسیار قدرتمند هستند، اما ما هم تلاش می‌كنیم در هفته پیش رو با انجام تمرینات مشخص بازیكنان را از نظر روحی بازسازی كنیم تا در یك شرایط ایده‌آل مقابل استقلال آمادگی لازم را كسب كنند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری