تبیان، دستیار زندگی
روایت زندگی عالم بزرگ شیعی، شیخ بهایی در كتابی با عنوان «خورشید می‌ماند» به قلم كامران پارسی‌نژاد از سوی كانون اندیشه جوان به زودی منتشر خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خورشيد زندگي شيخ بهايي تابناك مي‌ماند

خورشید زندگی شیخ بهایی تابناك می‌ماند

روايت زندگي عالم بزرگ شيعي، شيخ بهايي در كتابي با عنوان «خورشيد مي‌ماند» به قلم كامران پارسي‌نژاد از سوي كانون انديشه جوان به زودي منتشر خواهد شد.

مجيد پرحلم، مدير روابط عمومي كانون انديشه جوان، در گفت‌گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين كه اين كتاب نخستين اثري است كه در قالب رمان از سوي اين مركز منتشر مي‌شود، اظهار داشت: شيخ بهايي، دانشمند نامدار قرن دهم و یازدهم هجری است كه از او آثار و تأليفات فراواني در حوزه‌هاي گوناگون برجاي مانده است.

وي با بيان اين كه از اين نويسنده، پيش از اين نيز كتاب «هويت‌شناسي ادبيات و نحله‌هاي ادبي معاصر» از سوي كانون انديشه جوان منتشر شده است، گفت: وي در نوشتار حاضر مي‌كوشد با استناد به منابع و مستندات محكم تاريخي، فرازهايي از زندگي شيخ بهايي را از دوران كودكي اين انديشمند مسلمان تا زمان رحلت او بيان كند و نشان دهد با رفتن او به ديار باقي، راه او همچون خورشيدي فروزان، پايدار مي‌ماند.

وي قلم روان، فصل‌هاي كوتاه، توصيفات و فضاسازي‌هاي زيبا و استنادات تاريخي را از ويژگي‌هاي متمايز اين كتاب برشمرد كه آن را به اثري ممتاز تبديل مي‌سازد.

بهاءالدین محمد بن‏ حسین عاملی، معروف به شیخ بهايی، هشتم اسفند ۹۲۵ خورشیدی در بعلبک متولد شد و هشتم شهریور ۱۰۰۰ خورشیدی در اصفهان به ديار باقي شتافت. اين دانشمند نامدار قرن دهم و یازدهم هجری در دانش‌های فلسفه، منطق، هیات و ریاضیات تبحر داشت و حدود ۹۵ کتاب و رساله از او در سیاست، حدیث، ریاضی، اخلاق، نجوم، عرفان، فقه، مهندسی و هنر بر جای ماند.

از آثار و تالیفات اين دانشمند مي‌توان به كتاب‌هاي جامع عباسی، الزبده فی الاصول، کشکول، نان و حلوا، مثنوی رموز اعظم، شیر و شکر، «نان و پنیر» و «موش و گربه» اشاره كرد.