تبیان، دستیار زندگی
با توجه به اینكه قم یكی از شهرهای مستعد در زمینه علمی پژوهشی است و مراكز پژوهشی بسیاری در این شهر وجود دارد، باید در زمینه ترویج فرهنگ آموزه‌های دفاع مقدس نیز تلاش كنیم. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاسیس کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در قم

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم:

كتابخانه تخصصی دفاع مقدس در قم تاسیس می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و ارتباطات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم از تاسیس كتابخانه تخصصی دفاع مقدس در آینده‌ای نزدیك خبر داد.

تاسیس کتابخانه تخصصی دفاع مقدس در قم

محسن دلاوری امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در قم اظهار داشت: با توجه به اینكه قم یكی از شهرهای مستعد در زمینه علمی پژوهشی است و مراكز پژوهشی بسیاری در این شهر وجود دارد، باید در زمینه ترویج فرهنگ آموزه‌های دفاع مقدس نیز تلاش كنیم.

وی با اشاره به اینكه افراد بسیاری ازكشورهای مختلف برای استفاده و بهره‌جویی از فضای معنوی و علمی به این استان سفر می‌كنند، افزود: معرفی موضوعات و مباحث مربوط به دوران دفاع مقدس در گسترش و بسط مفاهیم آن دوران تاثیرگذار است.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم خاطرنشان كرد: دشمنان امروز در عرصه فرهنگی جنگی را آغاز كرده‌اند كه باید با ارائه راه حل‌های مناسب برای خنثی‌سازی آن اقدام كنیم.

دلاوری یادآور شد: بیان واقعیت‌های جنگ و انتقال مفاهیم ارزشمند آن به جوانان در زنده نگاه داشتن آرمان‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینكه 6 هزار جلد كتاب با موضوعات دفاع مقدس در حال جمع‌آوری است، افزود: این تعداد كتاب در فاز نخست به مجموعه اهدا می‌شود و در مراحل بعدی تعداد كتاب‌های بیشتر و ارائه نرم‌افزارهای متنوع را نیز در دستور كار خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: علاقه‌مندان و پژوهشگران مباحث پیرامون دفاع مقدس از این پس می‌توانند كتاب‌ها و عناوین مربوطه به دفاع مقدس را با مراجعه به كتابخانه تخصصی دفاع مقدس بیابند.

دلاوری تصریح كرد: تلاقی همواره بهار شكوفایی مدارس و هفته بزرگداشت حماسه آفرینی‌های سال‌های حماسه و دفاع تداعی‌كننده ضرورت بهره‌گیری از فرهنگ گرانقدر خودباوری، ایثارگری و پایداری تا پیروزی در تمام صحنه‌های علمی و فكری مورد نیاز انقلاب اسلامی را یادآوری می‌كند.

معاون پژوهش و ارتباطات فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم در پایان یادآور شد: مكان این كتابخانه در مجتمع آموزشی امام خمینی(ره) واقع در خیابان آذر قرار دارد.

خبرگزاری فارس

تنظیم:بخش ادبیات تبیان