تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در شرایطی با تحمل نخستین شکست برابر پیکان از سمتش برکنار شد ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برکناری کرانچار به جای مدیرعامل

کرانچار

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در شرایطی با تحمل نخستین شکست برابر پیکان از سمتش برکنار شد که هواداران این تیم در طول دیدارهای اخیر خواهان برکناری عباس انصاریفرد از سمت مدیرعاملی پرسپولیس شده بودند اما برخلاف خواسته آنها کرانچار برکنار شد!

زلاتکو کرانچار در شرایطی پس از شکست برابر پیکان توسط عباس انصاریفرد برکنار شد که هنوز از رختکن ورزشگاه خارج نشده بود. با این حال او در پاسخ به انتشار خبر برکناری اش از پرسپولیس تنها به این جمله اکتفا کرد که " خبری از این برکناری ندارم".

اما عباس انصاریفرد که در طول بازیهای اخیر بارها و بارها مورد انتقاد هواداران قرار گرفته است در اقدامی عجولانه و با تصمیمی شخصی به عنوان مدیرعامل اقدام به برکناری کرانچار کرد.

این سرمربی کروات در شرایطی از سمت خود برکنار شد که تنها هشت هفته از شروع لیگ برتر می گذرد و او بازیکنانش را انتخاب نکرده و یک هفته قبل از شروع لیگ به پرسپولیس پیوسته است.

انصاری فرد و کرانچار

اما عباس انصاریفرد که از اواسط فصل هشتم لیگ برتر مدیریت پرسپولیس را برعهده داشته و در طول فصل نقل و انتقالات هم وعده و وعیدهای زیادی به هواداران داده بود، هیچ تقصیری را متوجه خود نمی داند! او بازیکنانی را به پرسپولیس آورده است که تاکنون کارایی لازم را برای این تیم نداشته اند و خیلی از آنها هم هنوز در ترکیب این تیم به میدان نرفته اند و برخی ها هم حتی در فهرست 18 نفره این تیم قرار نمی گیرند!

انصاریفرد در حالی کرانچار را برکنار کرد که اعضای هیئت مدیره از این برکناری بی اطلاع بودند و اعضای کمیته فنی هم خبری از این تصمیم نداشتند. به گفته انصاریفرد قرار است کمیته فنی روز شنبه پس از برگزاری نشستی در مورد وضعیت نهایی کرانچار تصمیم گیری کنند.

با این حال به نظر می رسد که تصمیم عباس انصاریفرد برای پرسپولیس در آستانه برگزاری داربی 67 برابر استقلال تبعات منفی بسیاری را به همراه داشته باشد.

کرانچار سرمربی پرسپولیس

پرسپولیس در شرایطی روز دهم مهرماه باید به مصاف استقلال برود که شکست در این دیدار بدترین نتیجه برای هوادارانش خواهد بود و قطعا آنها که در سرما و گرما تیمشان را حمایت می کنند، عوامل این ناکامی را نخواهند بخشید.

در این میان علی سعیدلو رئیس جدید سازمان تربیت بدنی که به عنوان رئیس مجمع باشگاه پرسپولیس باید تصمیم نهایی را در مورد ایجاد تغییرات در کادر مدیریتی این باشگاه بگیرد هنوز واکنشی به خواسته مردم نداشته است و مشخص نیست چه زمانی اقدام به این تغییرات خواهد کرد.

در حال حاضر هیئت مدیره باشگاه 20 میلیونی پرسپولیس با دو نفر فعالیت می کند و عباس انصاریفرد هم که عنوان مدیرعاملی را دارد عضو هیئت مدیره نیست!

سریعترین اخراج مربی خارجی در تاریخ پرسپولیس

زلاتکو کرانچار سرمربی کرووات پرسپولیس پس از 64 روز مربیگری در این تیم اخراج شد.

کرانچار کرووات که دوازدهمین مربی خارجی تاریخ پرسپولیس محسوب می شود، کوتاهترین دوره مربیگری را در این تیم داشت. رکورد قبلی در این زمینه مربوط به ولادیسلاو بگوویچ بود که در سال 73 پس از حدود 4ماه مربیگری در این تیم و علی رغم نتایج خوب استعفا داد و از پرسپولیس کناره گیری کرد.

دوره مربیگری مربیان خارجی پرسپولیس بدین صورت بوده است: آلن راجرز(36 ماه) ایون کونوف(9 ماه) لادیسلاو بگوویچ (4 ماه) یورگن گده ( 6 ماه) استانکو( 21 ماه) ایویکا مت کوویچ(9 ماه) وینگو بگوویچ(11 ماه) راینر سوبل(11 ماه) آری هان( 6 ماه) مصطفی دنیزلی( 10 ماه) نلو وینگادا ( 4 ماه) ضمن انکه زلاتکو کرانچار در بین مربیان تاریخ پرسپولیس، پس از مسعود معینی که در سال 67 حدود یک ماه سرمربی پرسپولیس بود، دومین مربی از نظر کوتاهترین دوره مربیگری در این تیم محسوب می شود.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری