تبیان، دستیار زندگی
المللی قرآن کریم در یک نگاه اعطای مدرک معادل کارشناسی به حافظان نخستین نمایشگاه قرآنی در استان زنجان تعدادی از نسخه های نشریات مذهبی و قرآنی خریداری می شوند نمایشگاه آثار قرآنی در باکو بانوی عکاس ایرانی در ژاپن مدال گرفت انت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در یک نگاه

اعطای مدرک معادل کارشناسی به حافظان

تهران- به حافظان قرآن کریم مدرک معادل کارشناسی داده می شود.

به گزرش واحد مرکزی خبر، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر گفت: اعطای مدرک معادل به حافظان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران پیش بینی شده است و نیازی به تصویب مجلس شورای اسلامی ندارد.

وی افزود: گروهی از متخصصان این وزارتخانه با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی راههای اجرای این قانون را بررسی می کنند تا این قانون به زودی اجرا شود.

نخستین نمایشگاه قرآنی در استان زنجان

نخستین نمایشگاه قرآنی دراستان زنجان، سی ام آبان ماه در فرهنگسرای حضرت امام خمینی (ره) زنجان برگزار می شود. همچنین آثار خوشنویسی، نگارگری، تذهیب وطرح های جلد قرآن کریم و هنرهای سنتی با مضامین قرآنی در بخش نمایش آثار هنری در معرض دید عموم قرار می گیرد. در بخش ویژه کودکان و نوجوانان نیز روخوانی قرآن کریم، قصه گویی، جنگ قرآن، کارگاه های نقاشی و کلاژ و مسابقه قرآنی درنظر گرفته شده است.

مسابقات قرآنی بانوان، نمایش آثار هنری بانوان با مضامین علوم قرآنی، محفل انس با قرآن کریم ویژه خواهران و تجلیل از خادمان قرآن کریم از دیگر برنامه های نمایشگاه قرآنی استان زنجان است.

تعدادی از نسخه های نشریات مذهبی و قرآنی خریداری می شوند

محمد صحفی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند تعداد قابل توجهی از نسخه های نشریات مذهبی و قرآنی را خریداری کرده و در اختیار کتابخانه ها و مرکز علمی و فرهنگی قرار دهد.

صحفی تاکید کرد: نشریات قرآنی و مذهبی باید بتوانند قرآن را به عنوان دستور زندگی مطرح کنند و ریسمانی برای دستیابی به اهداف "وحیانی" باشند.

وی تصریح کرد: تصور ما این است که در این زمینه عالمان دینی، فضلای حوزه علمیه و کسانی که دغدغه اجرای ارزش های اسلامی را دارند باید بیشتر تلاش کنند و ما به عنوان مجموعه ای که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می کنیم وظیفه داریم به چنین جریان ضروری و حیاتی خدمات برسانیم.

نمایشگاه آثار قرآنی در باکو

به مناسبت ماه مبارک رمضان، نمایشگاهی از آثار خوشنویسی قرآن مجید در باکو، پایتخت آذربایجان برپا شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این نمایشگاه نسخ منحصر به فردی از قرآن کریم مربوط به دورانهای مختلف، نگارش آیات مبارک کلام وحی بر روی کاغذ و پارچه و حکاکی آیات الهی بر روی سنگ و صدف، در معرض دید عموم قرار گرفته است.

همچنین بزرگترین قرآن به وزن 27 کیلوگرم و کوچکترین قرآن به ابعاد یک در یک سانتی متر، از جمله آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه است.

از آثار ارائه شده دراین نمایشگاه قرآن یک صفحه ای است که تمام 114 سوره مبارک قرآن کریم در آن به رشته تحریر درآمده است.

بانوی عکاس ایرانی در ژاپن مدال گرفت

تهران- یک عکاس زن ارومیه ای مدال ویژه یازدهمین نمایشگاه عکس بین المللی محیط زیست ژاپن را کسب کرد. به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، سرپرست انجمن سینمای جوان ارومیه گفت: عکسی از خانم بیتا کاروان ثانی با عنوان " زنان روستایی " در این نمایشگاه موفق به دریافت مدال شده است. وی افزود: عکس منتخب هنرمند ارومیه ای همراه سایر عکس های برگزیده در سال 2003 در شهرهای بزرگ ژاپن و برخی از کشورهای جهان به نمایش گذاشته می شود.

بیتا کاروان ثانی که 24 سال دارد، عکاسی را از 7 سال پیش با شرکت در کلاس های آموزشی انجمن سینمای جوان ارومیه آغاز کرده و تاکنون جوایزی ازنمایشگاه های مختلف عکس استانی، منطقه ای و کشوری دریافت کرده است.

انتشار کتاب روایت فتح

تهران- کتاب گفتار متن فیلمهای روایت فتح با عنوان گنجینه آسمانی منتشر شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این کتاب در 432 صفحه، گفتار و متن همه فیلمهای روایت فتح را از نخستین برنامه تا شهادت راوی فتح سید مرتضی آوینی دربر می گیرد.

پخش فیلمهای مستند روایت فتح از صدا وسیما از فروردین 1365 آغاز شد. در این برنامه هفتگی گوشه هایی از ایثار و فداکاری رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس به تصویر کشیده شده است.

موفقیت کودک ایرانی در اسپانیا

مادرید- کودک 9 ساله ایرانی مقام نخست نقاشی بیست و یکمین دوره مسابقات صلح و همیاری اسپانیا را به خود اختصاص داد. به گزارش واحد مرکزی خبر، در این مسابقات که در رشته های نقاشی، گرافیک، طراحی، عکاسی و مقاله نویسی برگزار شد، سید امیدرضا سید وکیلی در رشته نقاشی رتبه نخست را کسب کرد. در این دوره بیش از 1500 اثر از کودکان و نوجوانان کشورهای مختلف جهان شرکت داشت.