تبیان، دستیار زندگی
یك ملت پای تلویزیون نشسته‌اند كه شماها مساوی كنید و صورت هم را ببوسید و خوشحال و خندان به خانه‌هایتان بروید ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ترسوها جایی در تاریخ ندارند ...

مدیون هستید اگر مساوی كنید!

استقلال - پرسپولیس

1-یك ملت پای تلویزیون نشسته‌اند كه شماها مساوی كنید و صورت هم را ببوسید و خوشحال و خندان به خانه‌هایتان بروید. این همه بهانه برای بوسیدن هست، چرا باید جور مهر و محبت‌های شما را ما بكشیم؟

چطور است قسم‌تان بدهیم؟ اگر می‌خواهید مساوی كنید شما را به خدا اصلا بازی نكنید. برای ماندگاری در تاریخ باید برنده باشید. برای مصلحت اندیش‌ها و ترسوها جایی در تاریخ متصور نشده‌اند. مساوی می‌كنید كه چی؟ می‌خواهید همه از هم راضی و خشنود باشید؟ خب این قضیه را رسما اعلام كنید تا ما هم به جای نشستن و حرص خوردن، تخمه بشكنیم و به جای هیجان ناب، ادایش را در بیاوریم.

ما قربانی‌های خوبی برای شما نیستیم. لذت دیدن یك داربی واقعی را از ما نگیرید. ما به باخت قانع‌ایم و از مساوی متنفر. به ما ثابت كنید نتیجه این بازی‌ها در زمین رقم می‌خورد، نه روی هوا! كسی از شما نمی‌خواهد كه هواداران هر دو تیم را راضی نگه دارید.

داربی

2-اگر می‌خواهید بگویید این بازی هم مثل همه بازی‌ها سه امتیاز دارد، لطفا ادامه ندهید. بچه كه گول نمی‌زنید، همه هم می‌دانیم كه این شعارها از قدیمی‌ها برایمان را به ارث رسیده است و برای حفظ سنت‌ها مجبور به تكرار آن هستید.

این بازی تا یادمان می‌آید یك امتیاز بیشتر نداشته است. انگار به دو تا بچه‌ای كه با هم دعوا می‌كنند یك شكلات بدهی و بگویی:«شكلات بخورید، دعوا نكنید!»

اتفاقا می‌خواهیم بگوییم دعوا هم اگر خواستید بكنید، اما مساوی نكنید. نگذارید كه مدیونتان كنیم. اگر بخواهید مثل همیشه نتیجه بگیرید و ما را مسخره كنید، نفرینتان می‌كنیم. شیرمان را حلالتان نمی‌كنیم. آق والدینتان می‌كنیم! خواهش می‌كنیم، التماس می‌كنیم، ببینید چه كارهایی می‌كنیم كه مساوی نكنید؛ این انصاف است خدا وكیلی؟

داربی تهران

3-همین كه شما می‌گویید این بازی هم مثل همه بازی‌هاست، نشان می‌دهد با بقیه یك فرقی دارد. در غیر این صورت چرا مثلا در بازی پرسپولیس با برق شیراز این حرف‌ها را نمی‌زنید؟ چرا فكر می‌كنید هرچه شما بگویید را ما باور می‌كنیم؟ ما آنچه را باور می‌كنیم كه می‌بینیم... و ما هی مساوی می‌بینیم متاسفانه!

این بازی به اندازه كل بازی‌های لیگ امتیاز دارد؛ می‌فهمید؟ بله، حتما می‌فهمید، اما خودتان را به ندانستن می‌زنید!

آقایان سرخابی؛ برای چندمین بار است كه داریم التماس می‌كنیم، لطفا مساوی نكنید. 90 دقیقه مضحكه دست شما بودن برایمان دیگر مقدور نیست. از باختن نترسید، كسی اعدامتان نمی‌كند، اما این بار به نفع خودتان است كه از مساوی شدن بترسید. باور كنید در ذهنمان اعدامتان می‌كنیم تا از شر شما و هرچه به آن حساسیت گفته می‌شود خلاص شویم. امیدواریم این بار لااقل نشان بدهید كه این بازی مثل همه بازی‌ها سه امتیاز دارد، نه یك امتیاز!

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری   منبع: گل