تبیان، دستیار زندگی
مدیر و معاونین حوزه علمیه با حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی دیدار و گفت‌وگو کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دیدار مدیر حوزه علمیه با آیت‌الله العظمی صافی‌گلپایگانی
مقتدایی ،صافی

مدیر و معاونین حوزه علمیه با حضرت آیت‌الله صافی‌گلپایگانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له در این دیدار با اشاره به اینکه امروز حوزه‌های علمیه در سطح جهان اسلام مورد توجه خاص مسلمانان قرار گرفته و همه با دقت مسائل حوزه را پی‌گیری می‌کنند، اظهار داشتند: وسایل ارتباطی جدید دنیا روز به روز در حال گسترش است و حوزه هم باید بتواند به مخاطبان خود پاسخگو باشد.

ایشان با تأکید بر استقلال حوزه‌های علمیه و حفظ طریق سنتی حوزه برای تحصیل افزودند: آنچه امروز بیشتر از هر چیز برای حوزه‌ها لازم است توجه به معنویت و اخلاق می‌باشد و باید اساتید حوزه برای تهذیب و مسائل اخلاقی آقایانِ طلاب، توجه بیشتری کنند.

معظم‌له با اشاره به دروس آزاد حوزه و انتخاب استاد توسط طلاب افزودند: این از امتیازات حوزه می‌باشد که شاگرد برای انتخاب استاد، آزاد است و هر استادی را که توان بیان داشتند: برای تدریس دارد انتخاب می‌نماید.

این مرجع تقلید با آسیب‌شناسی مدرک‌گرایی در دانشگاه‌های دنیا، طلاب را به پرهیز از مدرک‌گرایی فراخوانده و افزودند: فراگیری علم باید برای خدا و خدمت به مردم باشد و اگر کسی برای گرفتن مدرک به حوزه‌های علمیه وارد شود و با این فکر و عقیده بخواهد درس بخواند در اشتباه است.

در ابتدای این دیدار، مدیر حوزه و معاونین گزارش مبسوطی از امور جاری حوزه و بازگشایی حوزه‌های علمیه ارایه دادند.