تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاه نقاشی ترجمه تصویری قرآن كریم با موضوع «قیامت» بهمن ماه امسال در شهر ونیز ایتالیا برپا می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با برپايي يك نمايشگاه تصويري ترجمه قرآن كريم صورت مي‌گيرد

«قيامت» ايراني در ونيز

قرآن

نمايشگاه نقاشي ترجمه تصويري قرآن كريم با موضوع «قيامت» بهمن ماه امسال در شهر ونيز ايتاليا برپا مي‌شود.

به گزارش فارس، محمود شالويي مديركل دفتر امور هنرهاي تجسمي ‌وزارت ارشاد در حاشيه گشايش نمايشگاهي با همين عنوان در اصفهان با اعلام اين خبر گفت: علاوه بر شهر ونيز، اين نمايشگاه در مراكز استان‌هاي كشور نيز به نمايش گذاشته خواهد شد.

شالويي با اشاره به استقبال بي‌نظير مردم از اين نمايشگاه گفت: استقبال مردم از برپايي اين نمايشگاه‌ها نشانگر آن است كه اگر هنر در خدمت مفاهيم معنوي به ويژه مضامين قرآني قرار بگيرد، بيش از هر موضوع ديگري در جذب مخاطب و در رساندن پيامش موثر است.

وي افزود: هنرمندان اصفهاني با بهره‌گيري از آيات قرآن كريم و روايات ديني درمبحث خلقت هستي و آفرينش آدمي‌ و همچنين موضوع قيامت و معاد، آثار بسيار زيبايي را خلق كرده بودند و جمعيت بسياري براي بازديد از اين آثار مدت‌ها در نوبت مي‌ايستادند.

شالويي با اعلام حمايت از برپايي چنين نمايشگاه‌هايي گفت: واحد پژوهش و تحقيقات حوزه علميه اصفهان اقدام جالب و مبتكرانه‌اي در اين زمينه داشته است كه مركز هنرهاي تجسمي‌وزارت ارشاد نيز با برپايي اين نمايشگاه در مراكز استان‌هاي كشور و همچنين شهر ونيز ايتاليا از آن حمايت خواهد كرد.

مديركل دفتر تجسمي ‌وزارت ارشاد همچنين از اقدامات هنرمندانه و مبتكرانه ساير حوزه‌هاي علميه سراسر كشور نيز اعلام حمايت كرد. در نمايشگاه «قيامت» بيش از 100 تابلوي نقاشي به نمايش گذاشته شده است كه مهلت بازديد از اين نمايشگاه تا دو روز آينده پايان مي‌يابد.

نمايشگاه ترجمه تصويري قرآن كريم با موضوع «قيامت» از سوي مركز تحقيقات رايانه‌اي حوزه علميه استان اصفهان تدارك ديده شده است كه همزمان با ماه مبارك رمضان در هتل عباسي اين شهر داير شده است