تبیان، دستیار زندگی
اصغر نادری، مدیرعامل مصلای امام‌خمینی(ره)، گفت: در صورتی كه برگزاری نمایشگاه كتاب محدودیت‌های مهمی برای ساخت و ساز این محل ایجاد نكند، پس از ایجاد توافق‌های لازم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، این نمایشگاه در سال آینده نیز آمادگی میزبانی از بیست و چهارمین
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اظهار جديد مديرعامل مصلاي امام خميني(ره)

افزايش احتمال برگزاري نمايشگاه كتاب در مصلاي تهران

مصلا

اصغر نادري، مديرعامل مصلاي امام‌خميني(ره)، گفت: در صورتي كه برگزاري نمايشگاه كتاب محدوديت‌هاي مهمي براي ساخت و ساز اين محل ايجاد نكند، پس از ايجاد توافق‌هاي لازم با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، اين نمايشگاه در سال آينده نيز آمادگي ميزباني از بيست و چهارمين نمايشگاه بين المللي كتاب تهران را خواهد داشت.

مديرعامل مصلاي امام‌خميني(ره) به خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، گفت: تنها مرجعي كه مي‌تواند درباره برنامه‌هاي اين مصلا اطلاع‌رساني كند، روابط عمومي اين سازمان است و اظهارنظر‌هاي مبتني بر حدس و گمان‌هاي مختلف، فاقد ارزش و مبناي صحيح اند.

وي ادامه داد: از نظر ما، برگزاري هرگونه مراسمي كه مانعي جدي براي ادامه ساخت و ساز در فضاي مصلاي امام(ره) باشد، منتفي است؛ ولي مراسم و برنامه‌هايي كه اين مشكل را براي مصلا ايجاد نكنند، مانعي براي برگزاري نخواهند داشت.

اصغر نادري، با اشاره به اين مطلب كه برگزاري نمايشگاه كتاب در شبستان مصلا كاملا بلامانع است، تصريح كرد: مشكلي كه باعث شد نماز عيد سعيد فطر را به مكان ديگري منتقل كنيم، اين بود كه اين نماز همه ساله در صحن مصلا برگزار مي‌شد؛ اما امسال به دليل پي‌گيري ساخت و ساز در صحن اصلي، امكان برگزاري نماز در آن ميسر نبود.

مديرعامل مصلاي تهران، در بخش ديگري از سخنانش افزود: استفاده نمايشگاه كتاب تهران از رواق‌ها نيز بستگي به توافق ميان مديران مصلا و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، به عنوان مجري نمايشگاه دارد.

وي در عين حال تاكيد كرد:" شبستان مصلا، محوطه شمالي آن و همچنين فضاي 50هزار متري سقف آن آماده ميزباني از نمايشگاه كتاب تهران است."

به گفته وي، نحوه قطعي استفاده و چگونگي برپايي نمايشگاه كتاب تهران در مصلا پس از برگزاري جلسات مشترك با مديران ارشاد  مشخص خواهد شد.

نادري همچنين گفت: مصلاي امام(ره) ويژگي‌هايي چون دسترسي ترافيكي، مركزيت و ...دارد كه آن را براي برگزاري نمايشگاه كتاب ممتاز كرده است.

وي تصريح كرد: اين مصلاي بزرگ براي برگزاري نمايشگاه كتاب از امنيت كافي برخوردار است و براي هر برنامه‌اي قبل از برگزاري آن، در هر مجموعه كلاني پيش‌بيني‌هاي لازم انجام مي‌شود و اين مهم بر عهده شوراي تاميني است كه درباره امينت نمايشگاه مسووليت دارد.

مديرعامل مصلاي امام‌خميني(ره) در پايان گفت: در اين گونه رويداد‌هاي بزرگ فرهنگي بايد اورژانس، آتش نشاني و ديگر نهاد‌ها امكانات و تجهيزات خود را قبل از برگزاري اعلام كنند و برنامه‌ريزي‌هاي لازم را صورت دهند.