تبیان، دستیار زندگی
۱۰۰ ناشر برای شركت در جشنواره كتاب برتر اعلام آمادگی كرده‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جشن كتاب گرم می‌ شود
جشن كتاب گرم می‌ شود

۱۰۰ ناشر برای شركت در جشنواره كتاب برتر اعلام آمادگی كرده‌اند.

۱۰۰ ناشر برای شركت در جشنواره كتاب برتر اعلام آمادگی كرده‌اند. معصومه انصاریان دبیر این جشنواره درباره استقبال ناشران كودك و نوجوان به ستاد خبری چهارمین جشنواره كتاب برتر، گفت: تاكنون ناشران زیادی به فراخوان پاسخ داده و آثار خود را به دفتر جشنواره فرستاده‌اند. اگر تعداد این ناشران را با ناشرانی كه آثارشان از آرشیو كتاب‌های خانه كتاب توسط داوران استخراج و جمع‌آوری شده جمع بزنیم، نزدیك به ۱۰۰ ناشر در این جشنواره آثارشان مورد بررسی و داوری قرار می‌گیرد.

وی تاكید كرد: از این تعداد نزدیك به ۲۰ ناشر عضو انجمن ناشران فرهنگی هستند و بقیه ناشران غیر عضو می‌باشند. با توجه به این‌كه در جشنواره سوم ۲۵ ناشر شركت داشتند، می‌توان گفت تعداد ناشران در جشنواره چهارم چهار برابر دوره پیشین است. دبیر این جشنواره تصریح كرد: تصمیم انجمن فرهنگی ناشران مبنی بر دعوت عمومی تصمیم به جا و مباركی است كه این امكان را فراهم می‌سازد تا همه كتاب‌های كودك و نوجوان كشور به جشنواره راه پیدا كنند.

انصاریان درخصوص تاثیر این جشنواره در روند فعالیت ناشران كودك و نوجوان افزود: هر جشنواره بهانه‌ای است برای بازبینی و ارزیابی كتاب‌های كودك و نوجوان و فرصتی است برای آگاهی از وضعیت نشر كتاب كودك و آگاهی از كاستی‌ها و نقطه قوت‌ها. وقتی ناشران پای به میدان رقابتی جشنواره می‌گذارند و آثار خود را در معرض داوری قرار می‌دهند، می‌توان این طور تلقی كرد كه آنها می‌خواهند از وضعیت كار و حرفه خود شناخت به دست آورند و براساس شناخت كار، حرفه‌شان را توسعه و ارتقاء دهند. انصاری گفت: هرچقدر این مشاركت گسترده‌تر باشد و جشنواره مراحل داوری را دقیق‌تر و جدی‌تر پیش ببرد، نتیجه كار اعتبار بیشتری خواهد داشت. آن چه برای ناشران ارزشمند است این است كه ناشران كتاب كودك درمی‌یابند، كجا ایستاده‌اند. كاستی‌ها و كمبود‌های كارشان در ابعاد مختلف متن، تصویرگری و مدیریت نشر چیست.