تبیان، دستیار زندگی
خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری كردستان گفت: 16 دوره كلاس آموزشی داستان‌نویسی در كردستان برگزار شده است. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برگزاری 16 دوره آموزشی داستان‌نویسی در كردستان

از سوی حوزه هنری كردستان انجام شد؛

برگزاری 16 دوره آموزشی داستان نویسی در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه هنری كردستان گفت: 16 دوره كلاس آموزشی داستان‌نویسی در كردستان برگزار شده است.

محمدشریف شریفی در گفتگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار داشت: 16 دوره كلاس آموزشی داستان‌نویسی و شعر در قالب كلاسیك، نیمایی و شعر سپید و در سه مقطع مقدماتی، تكمیلی و پیشرفته در سطح استان از سوی واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری كردستان برگزار شده است.

وی ادامه داد: واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری كردستان اقدامات و فعالیت‌های متعددی را در خصوص حوزه شعر و داستان انجام داده است كه می‌توان به برگزاری كارگاه‌های آموزشی در این دو حوزه اشاره كرد.

شریفی تصریح كرد: برگزاری كارگاه دو روزه شعر كودك با حضور مصطفی رحماندوست، برپایی كارگاه و كلاس آموزش زبان كردی با حضور ماموستا شریف حسین‌پناهی، برگزاری كارگاه قصه‌نویسی با حضور احمد دهقان در سه مرحله، برگزاری كارگاه‌های آموزشی مكاتبه‌ای در قالب كتاب‌های آموزش در سه مقطع كتاب اول، دوم و سوم از جمله كارگاه‌های برگزار شده حوزه هنری در خصوص داستان و شعر است.

وی در خصوص برگزاری جشنواره‌های شعر و داستان‌نویسی در كردستان اظهار داشت: برگزاری جشنواره داستان‌نویسی داستان كوتاه با موضوع پیامبر، انسان و صلح و برگزاری نخستین جشنواره منطقه‌ای شعر غرب ایران با عنوان جایزه شعر كردستان در دو بخش كردی و فارسی از جمله جشنواره‌های برگزار شده واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری كردستان بوده است.

رئیس حوزه هنری كردستان در ادامه اذعان داشت: واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در بحث شب‌های شعر، فعالیت مناسبی را داشته به طوری كه بیش از پنج شب شعر تاكنون در استان از سوی حوزه برگزار شده است.

وی افزود: برگزاری شب شعر مطلع عشق با حضور شاعران استان‌های همدان، كرمانشاه و كردستان، برگزاری شب شعر پاییز باغ بی‌برگ، برپایی نخستین شب شعر طنز در حلقه رندان با حضور شاعران برجسته كشور، برپایی شب شعر و موسیقی شادیانه در سنندج و برگزاری شب شعر انتظار در بیجار از جمله فعالیت‌های واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری كردستان است.

شریفی در ادامه به برگزاری نشست‌های نقد و بررسی آثار ادبی اشاره كرد و بیان داشت: نقد كتاب شعر اینجا منحنی‌ها حرف می‌زنند اثر ناهید عرجونی، نقد كتاب رمان پاییز در قطار از كاظم مزینانی، نقد كتاب ده‌لاقه دریا و نسیم فریادها و فرداها از سروده‌های بهمن قره‌داغی، برگزاری جلسه نقد رمان من‌او اثر رضا امیر خانی و برگزار نشست نقد و بررسی كتاب داد و بیداد نوشته رحیمی‌ملكشان از جمله فعالیت‌های دیگر حوزه هنری كردستان است.

وی با اشاره به جایگاه چاپ و نشر فعالیت‌های ادبی بیان داشت: حوزه در این خصوص اقدام به انتشار پنج شماره فصلنامه تخصصی هنری استان با عنوان وه‌رزان و انتشار نخستین شماره گاهنامه تخصصی عشق در دو بخش داستان و شعر كرده است.

رئیس حوزه هنری كردستان اظهار داشت: همچنین حوزه هنری استان پنج جلد كتاب را در در حوزه داستان و شعر چاپ و روانه بازار كرده است كه می‌توان به حكایت باران، آبیدرانه، خاكریز، مواد مخدر و كوچه پر از عطر نام تو اشاره كرد.

وی افزود: شركت هنرجویان در جشنواره سراسری ستاره‌های كویر، انتخاب داستان چشمان شیشه‌ای اثر لیلا كریمی در جشنواره خلیج فارس، كسب رتبه نخست داستان‌نویسی توسط مسعود عبدالملكی در یادمان جشنواره خلیج فارس، حضور فعال در جشنواره آثار و تولیدات حوزه هنری سراسر كشور در اصفهان، انتخاب آثار شاعران و داستان‌نویسان جوان حوزه هنری برای چاپ در نشریات تخصصی حوزه هنری كشور و كسب رتبه نخستین جشنواره سراسری شعر و قصه جوان آذربایجان غربی توسط الهام زارعی‌زاده از دیگر فعالیت‌های آفرینش‌های ادبی حوزه هنری كردستان بوده است.

خبرگزاری فارس

تنظیم : بخش ادبیات تبیان