تبیان، دستیار زندگی
المللی قرآن کریم در یک نگاه برگزاری همایش خوشنویسی و کتابت قرآن در قرن نهم آغاز همایش "قرآن و هنر" با حضور 20 کشور جهان برنامه های سالروز تولد پروین اعتصامی دود کعبه در تماشاخانه مهر تاسیس ستاد "کیش مهر&q...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خبر هنری( 26 آبان)

همایش بررسی ابعاد خوشنویسی و کتابت قرآن در قرن نهم هجری، هشتم آذر ماه در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار می شود.

به گزارش ستاد خبری دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن، ایرج نغیمایی مسوول کمیته بزرگداشت کاتبان قرآن کریم با اعلام این مطلب گفت: در حال حاضر همایش ارسال شده است. اما به دلیل محدودیت زمان بیش از چهار مقاله در همایش ارائه نخواهد شد سایر آثار درقالب یک کتاب منتشر می شود.

وی در پایان بااشاره به اینکه امسال در نمایشگاه قرآن به معرفی و بررسی کامل زندگی و آثار "باسینقرمیرزا" پرداخته می شود، خاطر نشان ساخت: از پنجمین نمایشگاه بین المللی قران کمیته بزرگداشت خادمان قرآن تصمیم گرفت، بررسی آثار کاتبان را از مقطعی تاریخی آغاز کرده و کاتبان برجسته را بر اساس تاریخ زندگی و نقشی که در تکامل خط  قرآنی داشته اند، معرفی کند.

آغاز همایش "قرآن و هنر" با حضور 20 کشور جهان

همایش "قرآن و هنر" با حضور میهمانانی از 20 کشور جهان در دهمین نمایشگاه بین المللی قران کریم برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی ملبوبی مدیر کمیته امور بین المللی دهمین نمایشگاه بین المللی قران کریم با اعلام این خبر گفت، این همایش با همکاری مجمع التقریب بین المذاهب، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دانشگاه امام صادق (ع) مرکز علوم قرآنی و دانشگاه هنر برگزار خواهد شد. وی افزود: مراسم اختتامیه همایش قرآن و هنر یکشنبه ساعت 15 در محل نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار می شود و ساعت 19 نخستین جلسه همایش با حضور میهمانان برگزار خواهد شد و آخرین جلسه ی همایش "قرآن و هنر" نیز ساعت 19 تا 21 روز دوشنبه 27 آبان برگزار می شود.

برنامه های سالروز تولد پروین اعتصامی

تهران – برنامه های گرامیداشت سالروز تولد پروین اعتصامی اعلام شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی برگزاری همایش علمی پروین اعتصامی، پرده برداری از تندیس پروین،انتشار تمبر یادبود، برگزاری نمایشگاه ابتکاری بانوان و چاپ مجموعه آثار وی را از برنامه های سالگرد تولد این شاعره آذربایجانی اعلام کرد. وی افزود: با بازسازی و احیا خانه مادری پروین اعتصامی، مرکز تحقیقاتی و کتابخانه تخصصی بانوان و کانون فرهنگی پروین ایجاد می شود. همچنین در پی تصویب برگزاری کنگره بین المللی یکصدمین سالروز صدور فرمان مشروطیت در هیات دولت، در این جلسه درباره چگونگی برگزاری این مراسم بحث و بررسی شد.

دود کعبه در تماشاخانه مهر

نمایش "دود کعبه" نوشته و کار سعید شاپوری، کاری از مرکز هنرهای نمایش حوزه هنری تا پایان ماه مبارک رمضان در تماشاخانه مهر بر صحنه است. در این نمایش بازیگرانی چون کرامت رودساز، رضا مختاری، امیر بختیاری، محمد ربانی پور، حسین بختیاری، سلیمه قطبی، نسرین صالح آبادی، لیلا موسوی و محمد مقدمی به ایفای نقش می پردازند.

این نمایش در ساعت 30/19 دقیقه در تماشاخانه مهر حوزه هنری واقع در تهران – تقاطع خیابانهای حافظ و سمیه بر صحنه می رود.

تاسیس ستاد "کیش مهر" در آستانه صدمین سالگرد تولد علامه طباطبایی

در آستانه یکصدمین سالگرد تولد مفسر بزرگ قرآن علامه طباطبایی، ستادی با عنوان "کیش مهر"  تاسیس شد که یکسان سازی و تمرکز امور تحقیق و تدوین و انتشار مجموعه آثار علامه را در دستور کار قرار داده است. به گزارش ایرنا، مهندس "عبدالباقی طباطبایی" فرزند ارشد علامه محمد حسین طباطبایی چهارشنبه شب همزمان با سالگرد ارتحال این دانشمند معاصر ایران، در تماس خبرنگار ایرانا گفت: این ستاد بزودی تصاویر منتشر نشده ای از علامه طباطبایی را چاپ و منتشر خواهد کرد. گفتنی است، این ستاد در محل بنیاد شهید قدوسی (باشگاه اندیشه) در حوالی خیابان ولیعصر(عج)تهران تشکیل شده است.