تبیان، دستیار زندگی
در بین دو نیمه بازی استقلال و استیل آذین اتفاق عجیب و کم نظیری در رختکن تیم استیل آذین رخ داد. باورش سخت است ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درگیری استیلی و زندی در رختکن

حمید استیلی

در بین دو نیمه بازی استقلال و استیل آذین اتفاق عجیب و کم نظیری در رختکن تیم استیل آذین رخ داد. باورش سخت است که بدانید حمید استیلی سرمربی استیل آذین با فریدون زندنی درگیری فیزیکی پیدا کرد.

شرح کوتاهی از علت بروز درگیری را بخوانید؛

نیمه اول با حساب یک بر صفر به نفع استقلال خاتمه یافت، بازیکنان استیل آذین وارد رختکن شده و روی صندلی نشستند تا هم استراحت کنند و هم حرف های مربیان را بشنوند، استیلی در خصوص مسائل فنی توضیح داد و تعویض تیمش را با همین لفظ اعلام کرد: «زندی برای نیمه دوم می شینه و رضا نوروی می ره تو زمین.»

در همین لحظه فریدون زندی از جایش بلند می شود و بطری آبی که در دست داشت را محکم به دیوار می کوبد و به استیلی می گوید: «شما اشتباه می کنی»

زندی هافبک تیم فوتبال استیل آذین

استیلی که از حرکت زندی جلوی جمع شوکه شده بود از او در مورد این حرکتش توضیح می خواهد که با شنیدن جواب سر بالای شماه 7 تیمش از کوره در می رود و چند قدم به زندی نزدیک می شود که دوباره از زبان او می شنود «اشتباه می کنی» و ناگهان با سیلی استیلی مواجه می شود و بعد از لمس دست استیلی به صورتش او را هل می دهد. سرمربی استیل آذین که این هل دادن را نوعی بی احترامی دیگر تلقی می کند این بار با یورشی جانانه به تنبیه فیزیکی فریدون زندی پرداخت و بازیکنان استیل آذین در 10، 20 ثانیه ابتدایی باورشان نشد که استیلی مشغول زدن زندی است و علی کریمی به سرعت به میان آنها می رود و با کمک 2، 3 بازیکن دیگر استیلی را از زندی دور می کند یا به قولی زندی را از زیر دست و پای سرمربی خارج!

زندی که در دوره بازیگری اش در آلمان و قبرس چنین تجربه ای را کسب نکرده بود، نیمه دوم بازی را در رختکن سپری کرد و در پایان بازی با پادرمیانی علیرضا مرزبان نزد استیلی رفته و از او بابت اتفاقات رخ داده (اعتراض به تصمیم سرمربی و کتک خوردن) عذرخواهی می کند.

حمید استیلی سرمربی تیم فوتبال استیل آذین

استیلی در بین دو نیمه پس از پایان درگیری با زندی در حضور جمع به حشمت مهاجرانی مدیرفنی استیل آذین می گوید: «حشمت خان، زندی از فردا حق ندارد حتی سر تمرین بیاید» و در واقع حکم اخراج شماره 7 تیمش را صادر کرد اما مرزبان که خود ساکن اروپا بوده و روابط صمیمانه ای با زندی و به ویژه شاپورزاده دارد استیلی را متقاعد به بخشیدن زندی کرد و حتی این بازیکن را علی رغم تحمل ضربات استیلی! راضی به عذرخواهی!

حمید استیلی در دوران فوتبالش سومین درگیری فیزیکی را حداقل به صورت علنی پشت سر گذاشت.

سیلی محکم او به ستار همدانی در هنگام عزیمت تیم ملی به خارج از کشور در زمان خود (اواخر دهه 70) خیلی سر و صدا به پا کرد و پس از آن در 7 دی سال 79 در جریان بازی پرسپولیس- استقلال با محمد نوازی به زد و خورد فیزیکی پرداخت، همان مسابقه ای که پرویز برومند با مشت به صورت پایان رأفت کوبید و بازی به جنجال کشیده شد؛ این بار هم استیلی در قامت سرمربیگری اولین درگیری فیزیکی را تجربه کرد.

قصد نداریم استیلی را مقصر اصلی این اتفاق معرفی کنیم. زندی حق ندارد به تصمیم مربی اعتراض کند و قطعاً اگر بطری را به دیوار نمی کوبیده مورد هجوم سرمربی قرار نمی گرفت اما استیلی هم نباید به درگیری فیزیکی می پرداخت.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری