تبیان، دستیار زندگی
یک تحلیلگر انگلیسی: اسرائیل تنها رژیمی است که لایق تحریم است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تنها رژیم لایق تحریم

یک تحلیلگر انگلیسی:

اسرائیل تنها رژیمی است که لایق تحریم است

"پل کرپی رابرت"در مقاله ای با اشاره به جنایت های رژیم صهیونیستی در طول تاریخ، ثابت می کند اسرائیل رژیمی غاصب است که باید بدلیل ارتکاب به اعمال وحشیانه از سوی جهان تحریم شود.

رژیم صهیونیستی

به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از wourld bulletin،"پل کرپی رابرت" در مقاله ای با عنوان " اسرائیل تنها رژیمی است که باید تحریم شود" بر سیاست های متعصب و نژاد پرستانه این رژیم غاصب پرداخته و ثابت می کند رژیم صهیونیستی تنها رژیم لایق تحریم در جهان است.

وی در این مقاله آورده است: رژیم صهیونیستی ماهیتی مبهم دارد که بیش از نیم قرن است بر خاک فلسطین خیمه زده و این کشور را غصب کرده است. اسرائیلی ها سالهاست بیت المقدس و کرانه باختری که سرزمین مادری فلسطینی ها محسوب می شوند را اشغال و مردم این سرزمین را زاغه نشین نموده و یا آنها را با اعمال خشونت مجبور به مهاجرت کرده اند.

به نوشته این تحلیلگر انگلیسی صهیونیستها ارتباط مردم فلسطین را با مراکز شهر، مدارس، بیمارستان ها و حتی با یکدیگر نیز قطع کرده، آنها را در خفقان قرار داده و خود را مالک سرزمین و اموال آنها نموده اند.

این رابرت این سئوال را مطرح می کند که آیا این رژیم به سبب اشغال غیر قانونی فلسطین و بی خانمان کردن صدها هزار تن از مردم این سرزمین لایق تحریم شدن نیست؟!

اسرائیل تنها رژیمی است که با در اختیار داشتن بمب هسته ای، تهدید بزرگی برای کل جهان محسوب می شود

به اعتقاد وی اسرائیل رژیمی جنگ طلب است که بی تردید بزرگترین جنایات را در فلسطین مرتکب شده است. صهیونیستها در طول تاریخ بارها خونبار ترین جنگ ها را در فلسطین و لبنان به راه انداخته و هزاران نفر از جمله زنان و کودکان بی گناه  را به خاک و خون کشیده اند.

وی در ادامه مقاله خود می نویسد: اسرائیل تنها رژیمی است که با در اختیار داشتن بمب هسته ای، تهدید بزرگی برای کل جهان محسوب می شود.

این در حالی است که این رژیم پیمان منع گسترش سلاحهای اتمی(NPT) را امضا نکرده و از این رو حق استفاده از فناوری انرژی هسته ای را ندارد. با این حال صهیونیستها مخفیانه و البته به کمک آمریکا تاسیسات هسته ای ایجاد کرده و کلاهک اتمی ساخته است.

حال می توان پرسید آیا اسرائیل برای جهان تهدید آمیز است یا ایران که تنها به دنبال فن آوری صلح آمیز انرژی هسته ای است؟ این رژیم خود خواه که دارنده غیر قانونی سلاح هسته ای است، دستیابی به این انرژی را حق خود می داند و دیگر کشورها از جمله ایران را از آن محروم دانسته و  آنان را تهدید به حلمه می کند.

تحلیلگر wourld bulletin می افزاید: در عین حال اسرائیل در قوانین بین المللی هیچ جایگاهی ندارد و باید با اعمال تحریم همه جانبه مجبور به خنثی کردن تاسیسات تسلیحاتی اش شود. اما دلیل دیگر برای تحریم اسرائیل، نژاد پرست بودن این رژیم است. خشونت های فاحش رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیها نمونه بارز نژاد پرستی و خود خواهی است.

به اعتقاد رابرت نسل کشی رژیم صهیونیستی در جنگ 22 روزه غزه را می توان بعنوان بزرگترین جنایت تاریخ بعد از جنگ های جهانی دانست. در واقع صهیونیسم جهانی که نژاد یهود را برتر از دیگر نژادها می داند از کشتن کودکان بی گناه فلسطینی احساس گناه نمی کند. آیا این رژیم نژاد پرست لایق تحریم نسیت؟!

این نویسنده در پایان این مقاله آورده است: این جنایات تنها بخش کوچکی از اعمال غیر انسانی و غیر اخلاقی اسرائیلی ها در طول تاریخ است، با این وجود همین چند نمونه برای متقاعد شدن قدرت های جهان کافی است تا بر اعمال تحریم علیه این رژیم غاصب تاکید ورزند.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور