تبیان، دستیار زندگی
سایت فیفا روز سه‌شنبه در گزارشی به تشریح وضعیت تیم نوجوانان ایران پرداخت و ...........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش فیفا از نوجوانان ایران

تیم ملی نوجوانان

سایت فیفا روز سه‌شنبه در گزارشی به تشریح وضعیت تیم نوجوانان ایران پرداخت و با انتخاب عنوان "آرزوی بزرگ تیم ملی نوجوانان" از امید بازیكنان ایرانی برای درخشش در جام‌جهانی نیجریه نوشت.

به نقل از (ایسنا)، در گزارش سایت فیفا آمده است: «در فوتبال نوین قدرتمند كردن شرایط ذهنی و بالا بردن اعتماد به نفس یكی از بخش‌های مهم كار بسیاری از مربیان از جمله علی دوستی مهر سرمربی تیم زیر 17 سال ایران است. در فاصله كمی تا شروع رقابت‌های جام جهانی سرمربی تیم ایران با افتخار می‌گوید كه تیمش "هیچ نقطه ضعفی" ندارد.

دوستی به فیفا می‌گوید: «تیم ملی نوجوانان ایران از بازیكنان با استعدادی از سراسر كشور تشكیل شده و آنها در بهترین وضع هستند. تیم ما نقطه ضعفی ندارد در غیر این صورت كسب عنوان قهرمانی در آسیا امكان پذیر نبود. من اعتقاد راسخی به تیم‌ام دارم و معتقدم كه ما می‌توانیم یكی از مدال‌های جام جهانی را كسب كنیم.»

تیم ملی نوجونان ایران

* استراتژی گروهی

تیم ایران كه جام‌جهانی 2001 را با سه شكست به پایان رساند، باید در گروه دشواری با دیگر حریفان روبه ‌رو شود. ایران باید در جام جهانی 2009 نیجریه و در نخستین گام رودروی گامبیا قهرمان آفریقا قرار گیرد. رویارویی بعدی تیم دوستی مصاف با تیم كلمبیا است و پس از آن ایران رودروی تیم هلندی قرار بگیرد كه مدال برنز رقابت‌های جام جهانی گذشته را كسب كرده است.

گرچه هر سه این حریفان، رقبای جدی‌ای برای ایران به حساب می‌آیند اما دوستی مهر دغدغه‌ای از این بابت ندارد: «انصافا ما شناخت اندكی از حریفان‌مان داریم اما به احتمال 70 درصد امكان صعودمان به مرحله بعد وجود دارد.»

تیم ملی نوجوانان

ایران در مسابقات سال گذشته قهرمانی آسیا نمایش تحسین‌برانگیزی را ارائه داد و موفق شد كه نوامبر سال قبل در ازبكستان جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

در میان ستاره‌های این تیم صعود كرده به جام جهانی بهرام دباغ مدافع، مهرداد یگانه هافبك، و كاوه رضایی كه در مسابقات قهرمانی آسیا شش گل به ثمر رساند برجسته‌تر از سایرین هستند. دوستی در تمجید از كاوه رضایی او را با حسین كعبی مقایسه می‌كند: « او یكی از بهترین بازیكنان ماست. استعداد بالایی دارد و مانند كعبی توانایی‌های زیادی دارد.»

پس از ناامیدی ایران در راه رسیدن به جام جهانی 2010 دوستی امیدوار است كه بتواند انتظارات مردم ایران را برآورده كند: «امیدواریم كه بتوانیم پاسخ تعصب مردم ایران را بدهیم و بتوانیم روحیه موفقیت را بار دیگر به وجود بیاوریم.»

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری