تبیان، دستیار زندگی
آیت الله امینی در خطبه‌های‌ نماز جمعه قم گفت: کشورهای عربی یا در خوابند و یا منافع خود را به اسلام ترجیح دادند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مسلمانان با تحریم سه‌ماهه اقتصادی اسرائیل را نابود کنند
گفت‌و‌گوی آیت الله امینی با جوانان در اینترنت

آیت الله امینی در خطبه‌های‌ نماز جمعه قم گفت: کشورهای عربی یا در خوابند و یا منافع خود را به اسلام ترجیح دادند

به گزارش  خبرگزاری رسا، آیت الله ابراهیم امینی، امام جمعه قم، امروز پس از راهپیمایی پرشور مردم‌، در خطبه‌های نماز جمعه که در حرم مطهر حضرت ‌معصومه(س) برگزار شد، به راهپیمایی پرشور و گسترده مردم‌ قم اشاره کرد و‌ گفت: مردم با حضور خود در این راهپیمایی جواب دندان شکنی به سران کفر و رژیم صهیونیستی دادند.

آیت الله امینی گفت: انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از ابتکارات امام خمینی(ره) بوده که این روز مقدس برای مردم مظلوم فلسطین بسیار سرنوشت ساز بود.

وی خاطر‌نشان کرد: این موضوع در سی سال گذشته پایه گذاری شده؛ اما امروزه آثار و برکات آن و ‌ شکسته‌شدن هیمنه اسرائیل را شاهدیم.

خطیب جمعه قم با اشاره به رهنمود‌های امام خمینی(ره) تأکید کرد: آزادی قدس ‌تنها ویژه فلسطین نیست؛ چون با همه ‌جهان اسلام در ارتباط است.

آیت الله امینی ابراز داشت: روز قدس روز استکبار ستیزی‌ و‌ مقاومت اسلامی است؛ بنابر این باید فریاد خروش را سرداده، مردم مظلوم فلسطین را یاری کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد:‌ نباید بگوییم‌ این راهپیمایی‌ها و شعارهای ما بی‌فایده است و ثمر‌بخش نخواهد بود، این حرکت‌های انقلابی‌ سبب یأس دشمنان می‌شود.

امام جمعه قم گفت: وجود اسرائیل به عنوان یک پایگاه استثماری است و امام راحل نیز برای این موضوع هشدار دادند و پیشنهاد کردند که با یک فریاد همگانی باید دشمنان را نابود کنیم.

وی افزود: اگر کشورهای اسلامی حداکثر سه ماه ارتباط اقتصادی و تجاری خود را با رژیم غاصب اسرائیل قطع کنند، اسرائیل‌ نابود می‌شود.

خطیب جمعه قم با اشاره به نقش سران کشورهای عربی در مسأله فلسطین بیان داشت: کشورهای عربی یا در خوابند و یا منافع خود را بر اسلام ترجیح دادند.

وی همچنین در ابتدایی سخنانش با اشاره به‌ روزهای پایانی ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان، ماه خدا است و در خواب آن، نفس کشیدن آن و غیره عبادت است.

آیت الله امینی تأکید کرد: طبق روایات در این ماه در‌های جهنم بسته و درب‌های بهشت گشوده می‌شود و مبادا فکر کنیم که در بهشت و جهنم یک در معمولی است؛ بلکه این در‌ها همان اعضا و جوارح ما هستند.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره سالروز حمله نظامی رژیم بعث عراق به ایران گفت: این موضوع در زمانی بود که لشکر ما از هم گسیخته بود و عراق فکر می‌کرد می‌تواند یک هفته‌ای تهران را بگیرد؛ اما با مقاومت مردم ما استقلال کشور حفظ شد و صدام و رژیم بعثی سرنگون شدند.

آیت الله امینی افزود:‌ هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌های شهدای عزیز انقلاب است و‌‌ پاسداشت این روز ضروری است.

وی ابراز داشت: باید سپاه و بسیج و ارتش ما آماده باشند تا دیگر دشمن فکر حمله به ایران را نکند.

امام جمعه قم در پایان به بازگشایی مدارس اشاره و خاطر‌نشان کرد: مسؤولان باید در مدت سال تحصیلی در ارتقای مسائل اعتقادی ‌‌جوانان کشور بکوشند.