تبیان، دستیار زندگی
سومین جلد از مجموعه «فهرست نسخه‌های خطی اهدایی مقام معظم رهبری» به آستان قدس رضوی با موضوع «فقه اسلامی» از سوی آستان قدس رضوی منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فهرست نسخه‌های خطی اهدایی مقام معظم رهبری

کتاب

سومین جلد از مجموعه «فهرست نسخه‌های خطی اهدایی مقام معظم رهبری» به آستان قدس رضوی با موضوع «فقه اسلامی» از سوی آستان قدس رضوی منتشر شد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، جلد سوم فهرست نسخه‌های خطی اهدایی آیت‌الله‌ خامنه‌ای که به موضوع فقه اسلامی اختصاص دارد، از سوی اداره مخطوطات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با معرفی یک هزار و 14 نسخه خطی در مباحث فقهی در دو بخش منتشر شده است.

مقام معظم رهبری در مجموع 9 هزار 780  عنوان نسخه خطی به کتابخانه آستان قدس رضوی اهدا کرده‌اند، که از این میان تعداد قابل توجهی نسخ خطی نفیس به چشم می‌خورد، و برخی نیز از دستنویس‌های علمای امامیه ایران و جهان اسلام‌اند.

کتاب «مجامع الکمالات و منابع العادات» که دارای تذهیب بسیار زیبای می‌باشد از نفایس این مجموعه کم‌نظیر خطی است.

فهرست منابع فقهی اهدایی مقام معظم رهبری سومین جلد مجموعه نسخ خطی اهدایی مقام معظم رهبری است که به عنوان اولین کتاب از این مجموعه به چاپ رسیده است.

جلد نخست این مجموعه به قرآن‌های خطی این مجموعه کم‌نظیر اختصاص دارد که شامل معرفی صد نسخه قرآن بسیار نفیس مربوط به قرون هشتم، نهم و یازدهم هجری ‌است که برخی از آن‌ها دارای تذهیب بسیار نفیس هستند.

جلد سوم «فهرست نسخه‌های خطی اهدایی مقام معظم رهبری» دربرگیرنده منابع فقهی در شمارگان 500 نسخه در440 صفحه  منتشر شده است.