تبیان، دستیار زندگی
382 ایران در جشنواره های بین المللی نمایش «خانه ای روی آب» و «ارتفاع پست» در آلمان آثار مطرح سینمای ایران در سال های اخیر در جشنواره فیلم روزهای مستقل «آگزبرگ» آلمان به نمایش درآمد. هفدمین دوره از جشنواره فیلم روزها...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 29 آذر ماه 1382

ایران در جشنواره های بین المللی

نمایش «خانه ای روی آب» و «ارتفاع پست» در آلمان

آثار مطرح سینمای ایران در سال های اخیر در جشنواره فیلم روزهای مستقل «آگزبرگ» آلمان به نمایش درآمد. هفدمین دوره از جشنواره فیلم روزهای مستقل «آگزبرگ» از تاریخ دوم تا نهم آذرماه سال جاری درآلمان برگزار می شود.

مهم ترین ویژگی این جشنواره، اختصاص بخش ویژه ای به سینمای ایران بود كه در این بخش فیلم های «تو آزادی» ، سكوت بین دو فكر»، «ارتفاع پست»، «ساعت پنج عصر»، «خانه ای روی آب» و «عنكبوت آمد» به نمایش درآمد.

در این بخش همچنین پنج فیلم كوتاه از ساخته های محمد شیروانی شامل فیلم های «دایره»، «كاندیدا»، «رضایت دادن»، «كادو» و «گیلاس هایی كه كمپوت شد» به نمایش درآمد.

آثار مطرح سینمای ایران در سال‌های اخیر در جشنواره فیلم روزهای مستقل «آگزبرگ» آلمان به نمایش درآمد.

ششمین جشنواره بین المللی فیلم تاریخ و سینما از تاریخ 21 تا 28 آذر ماه در شهر استانبول تركیه در حال برگزاری است. فیلم زندان زنان، ساخته منیژه حكمت در این جشنواره غیر رقابتی حضور دارد و این جشنواره شصت و یكمین حضو بین المللی فیلم زندان زنان در عرصه های جهانی است.

هشتمین جشنواره فیلم «كرالا» از 21 تا28 آذر به صورت غیر رقابتی در هند در حال برگزاری است.فیلم بلند «بازی باد» ساخته علیرضا غنی از تولیدات مشترك ایران و اتریش در بخش مسابقه این جشنواره حضور دارد. فیلم های طلای سرخ، آواز سرزمین مادری ام و گاگومان در بخش های غیر رقابتی این جشنواره حضور دارد.