تبیان، دستیار زندگی
روی مس سرخ موزه تئاتر ایران تاسیس می شود تجلیل از هنرمندان نواهای آئینی نمایش جاذبه های گردشگری ایران در ایتالیا هفته همبستگی کودکان ایرانی و افغانی حکاکی آیه های سبز روی مس سرخ تهران – حکاکی آیه های سبز وحی روی مس سرخ به سه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خبر هنری( 22 آبان)

حکاکی آیه های سبز روی مس سرخ

تهران – حکاکی آیه های سبز وحی روی مس سرخ به سه زبان زنده دنیا نخستین بار در جهان به دست هنرمند ایرانی در شهر خمین صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ، بهروز سرلکیان خالق 29 ساله این اثر گفت: هر کدام از ورقه های مسی به کار رفته در این اثر که گنجایش هشت صفحه از قرآن های معمولی را دارد 9 کیلوگرم وزن دارد.

وی افزود: این قرآن مسی با 1 متر و 30 سانتی متر طول و 66 سانتی متر عرض ، یک تن وزن و چهارمتر ضخامت دارد.

موزه تئاتر ایران تاسیس می شود

تهران- طرح راه اندازی موزه تئاتر ایران در گروه هنرهای نمایشی فرهنگستان هنر به تصویب رسید. به گزارش واحد مرکزی خبر، طرح موزه تئاتر ایران به همت فرهنگستان هنر و با همکاری دست اندرکاران هنر تئاتر وارد مرحله اجرایی خود شده است . این موزه در نظر دارد تمام اشکال نمایش های سنتی و آئینی ایران و نیز نمایش معاصر را از بدو پیدایش تا زمان معاصر در یک مجموعه بزرگ جمع آوری کند. فرهنگستان هنر آماده دریافت اطلاعات و اسناد تئاتر ایران برای غنای موزه تئاتر است.

تجلیل از هنرمندان نواهای آئینی

تهران – در مراسمی از هنرمندان نواهای آئینی شهرستان کاشان، آران و بیدگل تجلیل شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این مراسم دبیر دومین جشنواره موسیقی آئینی ایران با اشاره به پیشینه آئینهای محلی در منطقه کاشان، تشکلهای آئینی در این منطقه را غنی و با اصالت دانست و بر ساماندهی هر چه بیشتر این تشکلها تاکید کرد. رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان نیز با اشاره به اینکه در دومین جشنواره موسیقی آئینی ایران 60 نفر از هنرمندان منطقه کاشان و آران و بیدگل شرکت داشتند، گفت: در حال حاضر بیش از یکهزار نفر در شهرهای کاشان و آران و بیدگل به نواهای آئینی مشغولند که در مناسبتهای مختلف برنامه اجرا می کنند.

نمایش جاذبه های گردشگری ایران در ایتالیا

رم – تلویزیون ایتالیا با پخش جاذبه های گردشگری ایران، مردم این کشور را تشویق به سفر به ایران کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه سوم تلویزیون دولتی ایتالیا در یکی از معروف ترین و و پربیننده ترین برنامه های گردشگری و جهانگردی تلویزیونی این کشور، با اختصاص 30 دقیقه برنامه خود به جاذبه های ایران، کشورمان را یکی از معدود کشورهای زیبا که دارای تمدنی چند هزار ساله است، معرفی کرد. مجری برنامه در ابتدای گزارش، ایران را کشوری پهناور با تمدن اعجاب انگیز معرفی نمود.

در این گزارش، ایرانیان به عنوان مردمی خوب و صمیمی یاد شده و تاکید گردید؛ چیزی که در رسانه های گروهی غرب درباره مردم و کشور ایران به غلط منتشر می شود با واقعیت مطابقت ندارد.

هفته همبستگی کودکان ایرانی و افغانی

تهران – هفته همبستگی کودکان و نوجوانان ایران و افغانستان، از بیست و سوم تا بیست و نهم آذر در تهران برگزار می شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، هفته همبستگی در دو بخش اصلی مسابقه و جنبی و در دو گروه سنی برگزار خواهد شد. در گروه سنی "الف"، کودکان و نوجوانان می توانند آثار خود را با عناوین آرزوی خوب من، والدین خوب من، مکتب، مدرسه خوب من، معلم خوب من، میهن خوب من و هم کودکی خوب من در قالب تحقیق و مقاله، خاطره، داستان، شعر ،نقاشی، خطاطی، طراحی، کاریکاتور و هنرهای دستی، تا دهم آذر به صورت حضوری به یکی از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور و یا به دبیرخانه هفته همبستگی در فرهنگسرای جوان تهران تحویل دهند و برگه شرکت در مسابقه را دریافت کنند. درگروه سنی "ب"، نیز بزرگسالان می توانند با شرایط یاد شده و با آثاری درباره موقعیت کودکان و نوجوانان امروز افغانستان و همبستگی کودک و نوجوان ایران با آنان در هفته همبستگی کودکان و نوجوانان ایران و افغانستان شرکت کنند. به صد نفر از برگزیدگان همه رشته ها، جوایزی اهدا می شود و همچنین از همه مدارسی که محصلان آن بیشترین و بهترین حضور را داشته باشند در هفته همبستگی تقدیر خواهد شد، هفته همبستگی به همت انجمن هنرمندان و فرهنگیان افغان، سازمان دانش آموزی، وزارت آموزش و پرورش، یونیسف، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، موسسه گل آقا و گروه کودک و نوجوان تلویزیون در اردوگاههای ابوذر، بعثت و فرهنگسرای جوان برگزار می شود. علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در ساعات اداری با شماره تلفن های 5 - 3730002 داخلی 3408 دبیرخانه هفته همبستگی کودکان و نوجوانان ایران و افغانستان تماس بگیرید.