تبیان، دستیار زندگی
اف جدید میان هیت مدیره و پروین! اوضاع و احوال پرسپولیس در ابتدای فصل چندان خوب و مناسب نبود اما رفته رفته با تلاش اعضای هیأت مدیره و همت و زحمات علی پروین و برنامه های تمرینی و تاکتیکی زوبل کار به خوبی پیش رفت و در نهایت پرسپ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شکاف جدید میان هیت مدیره و پروین!


شکاف جدید میان هیت مدیره و پروین!

اوضاع و احوال پرسپولیس در ابتدای فصل چندان خوب و مناسب نبود اما رفته رفته با تلاش اعضای هیأت مدیره و همت و زحمات علی پروین و برنامه های تمرینی و تاکتیکی زوبل کار به خوبی پیش رفت و در نهایت پرسپولیس در دیدارهای بعدی خود امتیازات لازم را کسب کرد. البته فعلاً فاصله این تیم با فولاد صدرنشین سه امتیاز است و این نشان می دهد که اگر پرسپولیس در شروع مجدد لیگ همان روند صعودی را ادامه دهد چه بسا مدعی اصلی قهرمانی باشد اما مثل اینکه این روزها که تمام تیم های لیگ برای خود برنامه های منظم و مدونی را در نظر گرفته اند تیم پرسپولیس مجدداً وارد یک بحران جدید می شود. برای بررسی بیشتر اوضاع و احوال تیم بزرگ پایتخت گوشه ای از اخبار پشت پرده این تیم را به رشته تحریر در می آوریم و امیدواریم که با درج این اخبار شرایطی فراهم شود که پرسپولیس مجدداً به روزهای خوب و بازگشته و حاشیه از این تیم رخت بربندد.

چرا کاشانی خداحافظی کرد؟!

بدون شک جعفر کاشانی سخنگو و عضو هیأت مدیره پرسپولیس یکی از فعال ترین و مؤثرترن افراد در میان اعضای هیأت مدیره است که به تنهایی روزانه 4، 5 ساعت از وقت مفید خود را در اختیار باشگاه می گذارد. کاشانی علاوه بر انجام امور روزانه در صدد رفع مشکلات مالی پرسپولیس نیز هست. جلسه هفته گذشته او با یزدانی خرم دبیر ستاد بند «چ» حاکی از این مسأله است که کاشانی چقدر نگران وضعیت مالی سرخ پوشان است. طبق خبرهای رسیده یکی از دلایل کناره گیری او از هیدت مدیره پرسپولیس عدم تحقق قول و قرارهایی است که بعضی ها به او داده بودند.

سازمان تکلیف پرسپولیس را روشن نمی کند!

یکی از مسایل و مشکلاتی که باعث شده پرسپولیس در بلاتکلیفی محض قرار بگیرد روشن نشدن تکیلف این تیم مردمی از سوی سازمان تربیت بدنی است که خودش را حاکم بلامنازع این باشگاه می داند اما عملاً هیچ اقدامی در جهت رفع موانع و مشکلات مالی نمی کند. البته طبق دستور رئیس جمهور قرار است مبلغ دو میلیارد تومان به هر یک از تیم های پرسپولیس و استقلال از سوی دولت داده شود اما تاکنون این امر میسر نشده است. (تنها وزارت نفت آن هم به مقداری اندک حدود 100 میلیون در اختیار باشگاه استقلال قرار داده است). از سوی دیگر چند سرمایه گذار بزرگ و تاجر در جلساتی که با برخی عوامل مؤثر در باشگاه پرسپولیس داشته اند خواستار خرید کل سهام شده ند اما سازمان تربیت بدنی صراحتاً اعلام کرد که فقط 49 درصد این سهام را می فروشد و 51 درصد بقیه باید در اختیار سازمان باشد تا مدیریت این باشگاه از اختیار این نهاد خارج نشود در حالی که خریداران می گویند 51 درصد سهام به بالا را می خواهیم تا به نوعی مدیریت باشگاه در اختیارمان سازمان قرار بگیرد. همین اختلاف نظر باعث شده هیچ یک از سرمایه گذاران حاضر به انجام چنین کاری نباشند چرا که هم پولشان را باید بدهند و هم دخالتی در امور مدیریتی نکنند! یکی از دلایلی که خطیب و کاشانی سخت با سازمان درگیر بودند همین مسأله بود.

قضیه استعقای خطیب

حجت الله خطیب یکی از با سابقه ترین مدیران ورزشی کشور است که از ابتدای انقلاب تاکنون در پست های مدیریتی ورزشی کار کرده است. خطزب علی رغم اینکه مدیریت در ورزش را تجربه کرده و شخصاً انسان خوب و درستی است اما به علت قرار گرفت در تنگناهای مادی نتوانسته مشکلات باشگاه را آن طور که باید و شاید حل کند. او به دلیل روبرو شدن با مشکلات عدیده مالی که از زمان اکبر غمخوار باقی مانده چند بار قصد خداحافظی داشته تا به نوعی نظر سازمان را به خویش جلب کند اما...

شکاف مجدد بین هیأت مدیره و پروین!

اگر دیدید پرسپولیس در هفته های پایانی (قبل از تعطیلات) خوب نتیجه می گرفت یکی از دلایلش همکاری و نزدیکی اعضای هیأت مدیره با علی پروین بود. هیأت مدیره در ابتدای فصل وقتی پرسپولیس نتیجه نمی گرفت دائماً از پروین و زوبل حمایت کردند و همین حخمایت باعث شد پرسپولیس رفته رفته به روزهای خوب بازگردد اما اخیراً با مصاحبه شجاعی برهان و احمایت از علی داین و افشین پیروانی میان او و پروین دلخوری به وجود آمده است. از طرفی در دیدار دوستانه پرسپولیس با دلوار افزار 200، 300 نفر هوادار تیفوسی پروین با شعار علیه شجاعی خواستار جدایی این عضو هیأت مدیره از پرسپولیس شدند چرا که آنها معتقد بودند او نباید از پیروانی و دایی حرف می زد و خواستار بازگشت این دو به پرسپولیس می شد البته حضور پروین در ورزشگاه و عدم واکنش نسبت به شعارهای هواداران علیه شجاعی برهان خود تأییدی بر این ماجراست که پروین هم به شدت از شجاعی برهان ناراحت است.

شجاعی برهانی چرا از دایی و پیروانی گفت؟!

یکی از نزدیکان شجاعی برهان می گوید: مهندس از بدو حضور در پرسپولیس تاکنون زحمات زیادی برای این تیم کشیده است. او علیرغم حضور در جلسات متعدد در وزارتخانه همواره در جهت رفع مشکلات مالی پرسپولیس کوشیده است. درست نبود که هواداران پرسپولیس علیه عضو هیأت مدیره شعار بدهند. البته ما از آقای پروین انتظار داشتیم که در آن شرایط نسبت به شعار هوادارانش واکنش مثبت نشان دهد، حرف آقای شجاعی برهان این است که ما باید به پیشکسوت احترام بگذاریم. افشین پیروانی و علی دایی برای پرسپولیس زحمت کشیده اند و باید از تجربیات آنها استفاده شود.

چرا پروین حرفی از کاشانی نمی زند؟!

همه می دانند در بازگشت علی پروین به پرسپولیس یک نفر نقش اساسی و اول را ایفا کرد آن هم کسی نبود جز جعفر کاشانی. او همواره از پروین دفاع کرده و معتقد است حضور وی در رأس مدیریت فنی باعث موفقیت این تیم می شود اما در این شرایط که کاشانی به خاطر مشکلات مالی و برخی نامهربانی ها از جمع پرسپولیسی ها جدا شده انتظار می رفت که پروین در حمایت از او حرفی بزند مثلاً بگوید اگر کاشانی نباشد ما هم نیستیم یا او باید برگردد و ... اما پروین فعلاً در مورد کاشانی سکوت کرده است... واقعاً چرا؟

آینده پرسپولیس چه می شود؟

با اختلاف جدیدی که میان اعضای هیأت مدیره و پروین به وجود آمده دو راه پیش روی این تیم است یا کسی مثل کاشانی همه را دوباره آشتی بدهد و دور هم جمع کند یا اینکه اختلافات شجاعی برهان و پروین وارد جریانات تازه ای خواهد شد و ممکن است شجاعی برهانی هم به صف مخالفان پروین یعنی دادکان، سازگارنژاد و ... ملحق شود.