تبیان، دستیار زندگی
هفته هفتم مسابقات فوتبال لیگ برتر روز جمعه با جدال حساس و جذاب دو تیم استقلال و استیل آذین در ورزشگاه آزادی تهران آغاز می شود ...........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استقلال-استیل آذین داربی کوچک

استقلال اهواز، استقلال تهران

هفته هفتم مسابقات فوتبال لیگ برتر روز جمعه با جدال حساس و جذاب دو تیم استقلال و استیل آذین در ورزشگاه آزادی تهران آغاز می شود.

استیل آذین تیم پرسپولیسی‌هاست. این تیم در کادر مدیریتی، فنی و بازیکنان خود از نفراتی سود می برد که در کارنامه‌شان پررنگ ترین قسمت دوران حضور آنها در پرسپولیس است. حمید استیلی، سعید عزیزیان ، علیرضا مرزبان، علی کریمی، حامد کاویانپور، ابراهیم اسدی، حسین کعبی و... هر کدام سالهایی را در پرسپولیس سپری کرده اند.

حال این تیم پرسپولیسی در یکی از مهمترین بازیهای خود در نیم فصل اول لیگ روز جمعه در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال می ایستد. این یعنی یک پیش دربی و یک شهرآورد کوچک قبل از بازی برزگ استقلال و پرسپولیس در هفته نهم(10 مهر).

ذوب آهن - استیل آذین

اینها برای جذاب شدن این بازی و کشاندن خیل هواداران دو تیم به ورزشگاه در جمعه شب هفته جاری کفایت می کند اما برای حساس تر شدن مسابقه استیل و استقلال می توان دلایل دیگری هم برشمرد که مهمترین آن اختلاف اندک امتیازات دو تیم در بالای جدول رده بندی است.

در لیگی که مدعیانش با اختلافی کمتر از 3 امتیاز و بعضا با تفاضل گل رده بندی شده‌اند، پیروزی در دیدارهای رودررو یک برگ برنده است که هیچ تیمی نمی خواهد آن را از دست بدهد. به همین خاطر استقلال 12 امتیازی که تیم سوم جدول است باید با حواسی جمع مقابل استیل آذین 10 امتیازی و تیم هشتم جدول صف آرایی کند.

رویارویی علی کریمی با استقلالی ها از دیگر اتفاقات جالب توجه دیدار جمعه شب است. او در دو دربی سال گذشته یک تنه آبی پوشان را آزار داد، جمعه شب همچون تمامی دیدارهای اخیر مرد شماره یک استیل آذین خواهد بود.

ذوب آهن، استقلال اهواز

ذوب آهن - استقلال اهواز

روز شنبه در ادامه هفته هفتم لیگ برتر ذوب آهن در خانه از استقلال اهواز پذیرایی می کند. آنطور که شفیع زاده می گوید، این بازی امکان دارد، آخرین بازی خداداد در جمع آبی پوشان اهوازی باشد. تحمل چهارمین شکست پی در پی نه تنها براداران شفیع زاده بلکه مدیران حرفه‌ای ترین تیم‌های دنیا را هم به فکر تغییر و تحول می اندازد. عزیزی باید هوشیار باشد، چرا که زنگ خطر اول چندین روز است که بصدا درآمده و نوای آن رفته رفته بیشتر می شود.

پیکان قزوین - ابومسلم مشهد

شاید کمتر کسی فکر می کرد، پیکان در هفته ششم لیگ صدرنشین جدول رده بندی شود. اما این تیم صدرنشین شده است با شایستگی و بدون حرف و حدیث. این هفته پیکان در خانه به میدان می رود و حریفش ابومسلم بحران زده، تیم پانزدهم جدول رده بندی است. ابومسلمی که 6 هفته اخیر را با حسرت پیروزی پشت سرگذاشته و متخصص کسب تساوی است، حریفی آنچنانی برای درخشان و شاگردانش نیست اما بدون شک برابر صدرنشین لیگ برتر زنگ تفریح و از پیش بازنده نخواهد بود.

جنگ برادران انصاری فرد در عید فطر

راه آهن شهرری - پرسپولیس تهران

یک بازی خاص و ویژه. خاص و ویژه نه از آن جهت که پرسپولیس مقابل تیمی می ایستد که طی دهه های اخیر به گربه سیاه این تیم معروف بوده، بلکه از جهت حضور دو بردار در راس کادر مدیریتی دو باشگاه است. برادران انصاریفرد به عنوان مدیران عامل پرسپولیس و راه آهن شهرری عصر یکشنبه(روز عید فطر) رودرروی هم می ایستند. جدال آنها در هفته سی و چهارم لیگ فصل گذشته که بدون حساسیت و جذابیت و در ورزشگاه سوت و کور آزادی به سود سرخپوشان تمام شد اما این بار نه شرایط بحرانی راه آهن و نه اوضاع نابسامان پرسپولیس به هیچ کدام اجازه نمی دهد از کنار 3 امتیاز بازی به سادگی بگذرند. بازی عصر یکشنبه یک بازی خاص و تماشایی برای انصاریفردها و تماشاگران حاضر در ورزشگاه آزادی خواهد بود.

- برنامه و اسامی داوران دیدارهای هفته هفتم مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور به شرح زیر است:

جمعه - 27/6/88

* استقلال تهران - استیل آذین تهران، ساعت 21، ورزشگاه آزادی تهران

داور: هدایت ممبینی، کمک‌ها: حیدر شکور و حسن کامرانی‌فر، داورچهارم: محمدحسین فتاحی

شنبه - 28/6/88

* ذوب آهن اصفهان - استقلال اهواز، ساعت 21، ورزشگاه ذوب آهن فولاد شهر

داور: محسن ترکی، کمک‌ها: جواد تقی‌پور و محمدرضا منصوری، داورچهارم: جمشید دانشمهر

* صبای قم - پاس همدان، ساعت 21، ورزشگاه یادگارامام (ره) قم

داور: علیرضا فغانی، کمک‌ها: مجید شمس و سعید زارع، داورچهارم: بهروز رنجبر

* شاهین بوشهر - مس کرمان، ساعت 21، ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر

داور: مسعود مرادی، کمک‌ها: بهرام کیانی و محمدرضا امینی، داورچهارم: خداپرست

* پیکان قزوین - ابومسلم مشهد، ساعت 21، ورزشگاه شهید رجایی قزوین

داور: منصور نوری، کمک‌ها: رحیم شاهین و مهرداد تقی‌زادگان، داورچهارم: رسول رهبرفام

یکشنبه - 29/6/88

* فولاد خوزستان - سایپا کرج، ساعت 18:30، ورزشگاه اختصاصی فولاد اهواز

داور: حسین نیکوزاده، کمک‌ها: حسین سنجری و حسین طالقانی، داورچهارم: جمشید محمدی

* مقاومت سپاسی شیراز - تراکتورسازی تبریز، ساعت 18:30، ورزشگاه حافظیه شیراز

داور: نوید مظفری، کمک‌ها: حمید غمزه و سعید قاسمی، داورچهارم: پیمان فرخی مهر

* ملوان بندرانزلی - سپاهان اصفهان، ساعت 18:30، ورزشگاه تختی بندرانزلی

داور: شاهین حاج بابایی، کمک‌ها: مصطفی فراهانی و آرمان اسعدی، داورچهارم: حسین زرگر

* راه آهن شهرری - پرسپولیس تهران، ساعت 18:30، ورزشگاه آزادی تهران

داور: احمد صالحی، کمک‌ها: محمدرضا ابوالفضلی و صادق نوری، داورچهارم: محمدرضا اکرمی

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری