تبیان، دستیار زندگی
عضو شورای عالی سیاست گذاری نخستین کنگره ملی علامه سعید العلما و ملا محمد اشرفی از برگزاری این کنگره ملی 27 آبان ماه امسال با پیام رهبرمعظم انقلاب اسلامی و سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی درمازندران خبرداد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کنگره ملی علامه سعید العلما و ملا محمد اشرفی در مازندران برگزار می‌شود

کنگره

عضو شورای عالی سیاست گذاری نخستین کنگره ملی علامه سعید العلما و ملا محمد اشرفی از برگزاری این کنگره ملی 27 آبان ماه امسال با پیام رهبرمعظم انقلاب اسلامی و سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی درمازندران خبرداد.

حجت الاسلام سید حسین ابراهیمیان، عضو شورای عالی سیاست گذاری نخستین کنگره ملی علامه سعید العلما و ملا محمد اشرفی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، گفت: نخستین کنگره ملی علامه سعید العلما و ملا محمد اشرفی از 27 آبان ماه به مدت دو روز با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی و سخنرانی حضرت آیت الله مکارم شیرازی درشهرستان بابل برگزار می شود.

وی ادامه داد: درمراسم آغاز به کار این کنگره مراجع، علما و نیز دیگر بزرگان حوزه و داشنگاه حضور دارند.

حجت الاسلام ابراهیمیان با اشاره به ارائه فراخوان ارسال مقالات این کنگره طی چند ماه گذشته گفت: سیری در زندگی، احوال و شخصیت، کتاب‌شناسی توصیفی، تحلیل و بررسی نظریات و آراء خاص فقهی، آراء و نظریات ویژه تفسیری،‌ کلامی، عرفانی و اخلاق، سیری در مقالات معنوی و مکاشفات عرفانی (سلوک عرفانی)، شیوه‌های الگو‌برداری نسل جوان از سیره علمی و عملی عالمان دین، بررسی تئوری ولایت فقیه در آئینه آثار، نقش علامه سعید العلماء در مبارزه با فرقه‌های ضاله، کارکرد عالمان منطقه به ویژه علامه سعید العلماء و علامه ملا محمد اشرفی در ولایت‌مداری مردم (گرایش به اهل بیت) طبرستان، ترجمه، تصحیح و تعلیق آثار علامه سعید العلماء و علامه محمد اشرفی به زبان فارسی،‌ عربی و لاتین از جمله موضوعات قابل طرح در این کنگره است.

وی در ادامه سخنانش به بخش دیگری از موضوعات مطرح شده از سوی شورای سیاستگذاری این کنگره اشاره کرد و گفت: دیگر موضوعاتی که در این کنگره برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده؛ مقایسه تطبیقی آراء فقهی علامه سعید العلماء و علامه ملا محمد اشرفی، بازخوانی و تحلیل فعالیت‌های سیاسی،‌ فرهنگی و اجتماعی، رویکردهای نوین نسبت به مسائل مستحدثه در اندیشه‌های فقهی و کلامی(ربا،‌ حجاب، جهاد، حکومت و ...) موضوعات جامع دیگری است که در فراخوان این کنگره به صورت کامل و جامع تبیین شده است.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه دردانشگاه آزاد منطقه سه کشور همچنین از ترجمه آثار و تألیفات علامه سعید العلما و ملا محمد اشرفی در ده جلد خبر داد و گفت: این تألیفات چاپ شده در روز برگزاری کنگره توزیع خواهد شد.

وی از پرده برداری مزار این دو عالم بزرگوار در شهرستان بابل خبرداد و تصریح کرد: پرده برداری از تندیس علامه سعید العلما و ملا محمد اشرفی از دیگر برنامه های جنبی این کنگره است.

عضو شورای عالی سیاست گذاری نخستین کنگره ملی علامه سعید العلما و ملا محمد اشرفی همچنین اضافه کرد: همایش بین المللی قرآن و عترت، شب شعر علامه سعید العلما و ملا محمد اشرفی با حضور شعرای برجسته کشور و نیزپخش فیلم زندگی این دو عالم گرانقدر در دو روز 27 و 28 آباد برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیمیان در پایان تصریح کرد: در مراسم اختتامیه این کنگره ملی آیت الله جوادی آملی، آیت الله صادق لاریجانی، آیت الله رضا استادی، آیت الله سید جعفر کریمی، دکتر غلامعلی حداد عادل و نیز دکتر علی اکبر ولایتی سخنرانی خواهند کرد.