تبیان، دستیار زندگی
در طرح جدید بیت‌المقدس بین اسرائیل و فلسطین‌ها تقسیم می‌شود.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طرح صلح اوباما
اوباما و نتنیاهو

در طرح جدید بیت‌المقدس بین اسرائیل و فلسطین‌ها تقسیم می‌شود، كرانه‌باختری و نوار غزه از طریق یك بزرگراه به هم وصل می‌شوند و حدود 100 هزار واحد مسكونی یهودی‌نشین در تبادل زمین تخریب از بین می‌روند.

در طرح صلحی كه آمریكا به فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی ارایه داده است بیت‌المقدس بین اسرائیل و فلسطین‌ها تقسیم می‌شود، كرانه‌باختری و نوار غزه از طریق یك بزرگراه به هم وصل می‌شوند و حدود 100 هزار واحد مسكونی یهودی‌نشین در تبادل زمین از بین می‌روند.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس،‌ طرح صلحی 424 صفحه‌ای به عنوان بخشی از تلاش های آمریكا برای برقراری صلح در خاورمیانه به مقامات رژیم‌صهیونیستی و فلسطینی ارایه شده است.

بر اساس این طرح صلح كشور فلسطین شامل 98 درصد كرانه باختری،‌تمامی نوار غزه و مناطق عرب نشین بیت‌المقدس می‌شود.

این طرح مبتنی بر طرح ژنو است كه در سال 2003 میلادی مطرح شد.

در طرح جدید بیت‌المقدس بین اسرائیل و فلسطین‌ها تقسیم می‌شود، كرانه‌باختری و نوار غزه از طریق یك بزرگراه به هم وصل می‌شوند و حدود 100 هزار واحد مسكونی یهودی‌نشین در تبادل زمین تخریب از بین می‌روند

در این طرح صلح، طراحان طرح صلح خاورمیانه موسوم به ابتکار ژنو مجموعه جدیدی از پیشنهادها را برای برقراری صلح در خاورمیانه ارائه کردند که ترتیبات امنیتی مربوط به دولت اینده فلسطین را نیز شامل می‌شود.

«گادی بالدیانسکی»، مدیر کل طرح صلح ابتکار ژنو روز گذشته ـ‌سه‌شنبه‌ـ گفت: این طرح به برقراری صلح منجر خواهد شد.

طرح ژنو برای نخستین بار در سال 2003 و توسط عده‌ای از سیاستمداران و روشنفکران ارشد فلسطینی و صهیونیستی در جریان گفت‌وگوهای مخفیانه آنها ارائه شد.

در پیشنهادهای جدید جزئیات مربوط به ترتیبات امنیتی کشور آینده فلسطین که فاقد قدرت نظامی خواهد بود، مدیریت گذرگاه‌های مرزی و نیز مرزهای بیت‌المقدس و سایر موضوعات مورد اشاره قرار گرفته است.

در پیشنهادهای جدید ایجاد بزرگراهی میان کرانه‌باختری و غزه که ظرفیت حمل‌ونقل جاده ای و ریلی را داشته باشد، تقاضا شده است.

همچنین پیشنهاد نصب ابزارهای رهگیری بر روی خودروهای اسرائیلی که از مناطق فلسطینی عبور می‌کنند، ارائه شده است.

ارائه پیشنهادهای جدید در حالی صورت می‌گیرد که دولت آمریکا با هدف ایجاد صلح جامع در خاورمیانه، دو طرف فلسطینی و اسرائیلی را به از سرگیری گفت‌وگوهای صلح تشویق کرده است.

منبع: ایلنا

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور