تبیان، دستیار زندگی
معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور گفت: برای اولین بار، المپیاد علمی در سه مرحله مدرسه‌ای، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

المپیاد علمی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور برگزار می‌شود
لمپیاد علمی

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور گفت: برای اولین بار، المپیاد علمی در سه مرحله مدرسه‌ای، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی حسینی با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور اظهار داشت: سی‌ام شهریور سال جاری، آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران در تمامی مقاطع تحصیلی است که به صورت هم زمان با پیام حضرت آیت‌الله شرعی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران به طور رسمی شروع می‌شود.

وی تعداد طلاب جدیدالورود سطوح 2 و3 در سال تحصیلی جدید اشاره کرد و افزود: امسال 7 هزار طلبه جدید در دو مقطع سطح 2 (کارشناسی) و سطح 3 (کارشناسی ارشد) تحصیلات خود را در 4 رشته تخصصی فقه و اصول، کلام اسلامی، تفسیر و علوم قرآنی و فلسفه و کلام آغاز خواهند کرد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور ادامه داد: 3 رشته تحصیلی جدید با گرایش‌های تاریخ اسلام، اخلاق و تربیت و مطالعات زنان برای اولین بار در حوزه‌های علمیه خواهران طراحی شده که مراحل آخر مصوبات مرکز را طی  می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به برگزاری المپیاد علمی در سال جاری عنوان کرد: این المپیاد در دو گروه دیپلم به بالا و سیکل و به صورت مدرسه‌ای، منطقه‌ای و کشوری برگزار می‌شود که در مرحله مدرسه‌ای مواد آزمون دروس عمومی حوزه و در دو مرحله بالاتر، سئوالات آزمون از 3 رشته تخصصی ادبیات عرب، فقه و اصول و کلام و فلسفه طرح می‌شود.

وی به فعالیت‌های دیگر مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و بیان داشت: طرح ارتقای علمی اساتید با حضور 3 هزار و 700 نفر از اساتید حوزه خواهران در 9 مرکز آموزشی در سراسر کشور برگزار شد که طی آن اساتید با حضور در 30 جلسه کارگاهی 12 واحد درسی و 3 واحد مهارت‌های تدریس را آموزش دیدند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران تصریح کرد: طرح اساتید ثابت و ساماندهی وضعیت استادان از دیگر برنامه‌های این مرکز است که مطابق مصوبات، هر مدرسه علمیه تعدادی استاد را به صورت ثابت و با مزایای اداری و بیمه جذب می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی گفت: آموزش مجازی از مهر امسال به طور رسمی برای طلاب غیر حضوری سطح 3 در دو رشته فقه و اصول و تفسیر و علوم قرآنی برگزار می‌شود و طلاب خواهر، برخی از واحدهای درسی را از طریق سامانه الکترونیکی مرکز مدیریت خواهران دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: بخش خدمات آموزشی به صورت الکترونیک در پایگاه مرکز مدیریت خواهران برای طلاب خواهر سراسر کشور فراهم خواهد شد، تا در تمامی مقاطع تحصیلی بتوانند با مراجعه به این سامانه، از خدمات انتخاب رشته اینترنتی، ارزیابی نمرات و اعتراض برای نمرات و ... بهره‌مند شوند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران در پایان خاطرنشان کرد: امسال از مجموع 28 هزار و746 نفر شرکت‌کننده در آزمون کتبی6 هزار و 700 نفر وارد حوزه شدند که بدین ترتیب امسال 29 هزار طلبه خواهر در سطوح مختلف در 270 مدرسه علمیه سراسر کشور اشتغال به تحصیل خواهند داشت.