تبیان، دستیار زندگی
آیت‌الله حسینی‌بوشهری گفت: دولت اگر بخواهد به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری توجه کند باید نصایح خیرخواهانه و دلسوزانه علما و مراجع را در نظر بگیرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نایب رییس جامعه مدرسین

جلب نظر رهبری در سایه تامین نظر مراجع است

حسینی بوشهری

آیت‌الله حسینی‌بوشهری گفت: دولت اگر بخواهد به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری توجه کند باید نصایح خیرخواهانه و دلسوزانه علما و مراجع را در نظر بگیرد.

نایب رییس دوم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز خبر حوزه به دیدار اخیر هیأت دولت با مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: ایشان در این دیدار، توجه و عنایت خاصی به جلب نظر مراجع داشتند لذا اگر بخواهیم نظرات دلسوزان انقلاب به خصوص مراجع را تامین نماییم باید از برخی نگاه‌های شخصی خود صرف‌نظر کنیم.

وی با بیان اینکه جامعه ما، دینی و اسلامی است افزود: نمی‌توان از جامعه دینی سخن بگوییم اما به نقش کلیدی مراجع بی‌توجه باشیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: ملاحظه نکردن نظرات مراجع به معنای ملاحظه نکردن جامعه دینی است و نمی‌توان بین جامعه و مراجع تفکیک قائل شویم.

وی ادامه داد: مراجع در عرصه‌های مختلف ثابت‌کرده‌اند که چیزی جز اسلام و آرمان‌های انقلاب را مدنظر ندارند و از دست دادن پشتیبانی مراجع، دولت‌ها را در پیشبرد اهداف خود دچار مشکل خواهد کرد.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری به نقش روحانیت، علما و مراجع در پیروزی انقلاب و حفظ آن اشاره کرد و یادآور شد: روحانیت، خاستگاه اصلی انقلاب اسلامی است و حضرت امام (ره) قبل از آنکه به عنوان رهبر انقلاب مطرح شوند، یک مرجع تقلید بودند.

وی همراهی و همگامی سایر علما و مراجع با حضرت امام (ره) را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: آنها به دلیل دغدغه دینی، همگامی‌های فراوانی با نهضت اسلامی داشتند که اطلاعیه‌ها و موضع‌گیری‌های ایشان و تهدیدهایشان نسبت به حکومت طاغوت گواه این مدعاست.

دبیر دوم شورای عالی حوزه‌‌های علمیه به ارتباط مراجع با حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری پس از پیروزی انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: پشتیبانی مراجع از نظام اسلامی سرمایه‌ای گرانبها و بزرگترین پشتوانه برای انقلاب است.

وی ابراز داشت: هر نوع بی‌توجهی به نظرات مراجع، بازتاب‌های منفی خواهد داشت.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان به رایزنی‌های علما و مراجع در روزهای اخیر اشاره و تصریح کرد: باید درک کنیم که وقتی مسئله‌ای در جامعه پیش می‌‌آید، مراجع بزرگوار از نگاه خیرخواهانه نسبت به انقلاب، تبادل نظرهایی می‌کنند و قطعاً نتایج این رایزنی‌ها در نهایت به نفع اهداف انقلاب خواهد بود.