تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت‌الله سبحانی تاکید کردند: سطح زندگی مسئولان کشور باید با وضعیت پایین‌ترین اقشار جامعه برابر باشد تا آنها احساس آسایش و رفاه کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاکید آیت‌الله العظمی سبحانی

سطح زندگی مسئولان با پایین‌ترین مردم برابر باشد

سبحانی

حضرت آیت‌الله سبحانی تاکید کردند: سطح زندگی مسئولان کشور باید با وضعیت پایین‌ترین اقشار جامعه برابر باشد تا آنها احساس آسایش و رفاه کنند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، معظم‌له در ادامه سلسله مباحث تفسیری خود در مدرسه علمیه حجتیه با بیان اینکه رفاه و آسایش حقیقی در آخرت وجود دارد گفتند: لذت‌های دنیوی زود گذر است و به هیچ کس وفا نمی‌‌کند و لذت جاویدان در آخرت به مومنان داده می‌شود.

ایشان با بیان اینکه انسان به آسایش در آخرت بیشتر از دنیا نیازمند است اظهار داشتند: بشر هر قدر هم در این دنیا ثروتمند و متمول باشد باید همه را بگذارد و برود و ثروتی که با انسان می‌ماند اعمال صالح او است.

حضرت آیت‌الله سبحانی در ادامه با بیان اینکه اسلام با تولید ثروت مخالف نیست تصریح کردند: اگر شخصی با استفاده از ثروت و امکانات دنیوی به کمک نیازمندان بشتابد و آخرت خود را آباد کند مورد تایید و حمایت اسلام است.

این مرجع تقلید افزودند: دنیا و ثروت‌‌های آن اگر هدف باشد مذموم و اگر وسیله باشد پسندیده است و اسلام مانند رهبانان دنیا را به طور کامل نکوهیده نمی‌داند.

ایشان ادامه دادند: این مدارس و مراکز خیریه را افراد ثروتمند با قصد خیر و آباد کردن آخرت ساخته‌اند و چون دنیا برای آنها هدف نبوده و به وسیله آن آخرت خود را آباد کردند به سعادت خواهند رسید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به داستانی از حضرت علی (ع) تصریح کردند: حضرت علی (ع) مردم را به استفاده از لذت‌های دنیوی توصیه می‌کرد و می‌گفت آیا خداوند نعمت‌های فراوان را برای بشر خلق کرده و دوست ندارد انسان از آن استفاده کند؟ این گونه نیست.

ایشان افزودند: حضرت علی (ع) در عین حالی که مردم را به استفاده متعادل از لذت‌های دنیا دعوت می‌کرد خود در سخت‌ترین شرایط و هم‌سطح پایین‌ترین اقشار جامعه زندگی می‌کرد.

معظم‌له ادامه دادند: برخی اصحاب به امام (ع) اعتراض می‌کردند که چرا به ما می‌گوئی از نعمت‌های دنیا استفاده کنیم و خود در سخت‌ترین شرایط زندگی می‌کنی؟ که امام (ع) جواب دادند من رهبر و سرپرست مردم هستم و باید به گونه‌ای زندگی کنم که فقرا و نیازمندان امید خود را از دست ندهند