تبیان، دستیار زندگی
دكتر خسرونیا در گفتگو با ایسنا، در رابطه با علل خونریزی از بینی (خون دماغ) و چگونگی برخورد با آن گفت: خونریزی بینی به چند علت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

علت خونریزی بینی

خونریزی از بینی

دكتر خسرونیا در گفتگو با ایسنا، در رابطه با علل خونریزی از بینی (خون دماغ) و چگونگی برخورد با آن گفت: خونریزی بینی به چند علت صورت می‌گیرد كه بسته به علت ایجادكننده ی آن، باید درمان لازم صورت گیرد.

وی، خشكی بینی را از علل بروز خونریزی بینی عنوان كرد و گفت: در هوای خشك مانند هوای فصل تابستان مخاط بینی خشك شده و با كوچك‌ترین تحریك و دستكاری بینی، فرد دچار خونریزی از بینی می‌شود. به این ترتیب در صورت خشكی مخاط بینی، باید محیط درون بینی با ویتامین A چرب شده و از دستكاری مخاط بینی پرهیز شود. همچنین اختلالات انعقادی خون، خونریزی از بینی را سبب می‌شوند.

رئیس جامعه پزشكان داخلی، فشار خون بالای همیشگی یا ناگهانی را نیز از جمله علل خون دماغ عنوان كرد و گفت: به دنبال افزایش فشار خون ممكن است فرد دچار خون دماغ شود، در غیر این صورت ممكن است با افزایش فشار خون ، رگ مغز پاره شده و فرد به سكته مغزی مبتلا شود.

همچنین وارد آمدن ضربه به بینی می‌تواند سبب شود كه به دنبال هر حركتی از سوی فرد، خونریزی بینی ایجاد شود.

دكتر خسرونیا افزود: گاهی ناراحتی‌های دریچه میترال قلب با خونریزی از بینی همراه است، بنابراین علل خونریزی از بینی در افراد مختلف، متفاوت است و لازم است بنا بر علت ایجادكننده آن درمان لازم انجام شود.

رئیس جامعه پزشكان متخصص داخلی در پایان گفت: در صورت تكرار خون دماغ لازم است به منظور تشخیص علت آن، به پزشك مراجعه شده و از دستكاری مخاط بینی پرهیز شود.

*مطالب مرتبط:

خونریزی از بینی در تابستان

علل خون‌ دماغ شدن و درمان آن

گرفتگی بینی چیست؟

آلرژی بینی، عوامل بروز و راه های...

بیماری های شایع فصل تابستان

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.