تبیان، دستیار زندگی
نمایشگاه کتاب مترو عصر روز پنجشنبه 26 شهریور در 23 ایستگاه مترو تهران به کار خود پایان می‌دهد. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خداحافظی نمایشگاه مترو

خداحافظی نمایشگاه مترو

نمایشگاه کتاب پنجشنبه با مترو تهران خداحافظی می‌کند

نمایشگاه کتاب مترو عصر روز پنجشنبه 26 شهریور در 23 ایستگاه مترو تهران به کار خود پایان می‌دهد.

محمد حقی رئیس نمایشگاه کتاب مترو در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: این نمایشگاه که از روز دوشنبه دوم شهریور مصادف با سومین روز رمضان کار خود را آغاز کرده بود پنجشنبه این هفته پس از 24 روز برپایی به کار خود پایان می‌دهد.

وی افزود: در هفته پایانی برپایی نمایشگاه مقرر شده است آیت‌الله مدرسی از فقهای شورای نگهبان بعداز ظهر چهارشنبه از نمایشگاه دیدن کنند که ما ازتمام مشاوران کتابمان در ایستگاههای مختلف دعوت کرده ایم در یک ایستگاه خاص گردهم آیند و از نظرات ایشان بهره‌مند شوند.

حقی درباره دیگر بازدیدهای احتمالی نمایشگاه توضیح داد: ما تلاش می‌کنیم نشستی با فاضل نظری شاعر در نمایشگاه تدارک ببینیم. همچنین در صحبتی که با  فرزند سیدمهدی شجاعی داشته‌ام از قول پدرش گفت که  وی هم علاقمند به بازدید از نمایشگاه است ولی محقق شدن این امر به وضعیت جسمی  او بستگی دارد.

رئیس نمایشگاه کتاب مترو آخرین آمار فروش نمایشگاه را اینگونه بیان کرد: تا 20 شهریور که هجدهمین روز برپایی نمایشگاه بود از 30هزار جلد کتاب عرضه شده 22هزار جلد آن به فروش رسیده بود.

وی در ادامه تاکید کرد: حال که به پایان نمایشگاه نزدیک شده‌ایم لازم است این نکته را ذکر کنم که تجربه برپایی نمایشگاه در مترو که تجربه سختی هم بود که شما در یک محیط شلوغ که همه با سرعت و عجله در حال عبور هستند انگیزه ایستادن و خریدن کتاب ایجاد کنید این پیام را برای مسئولان دارد که کار فرهنگی انجام دادن غیرممکن نیست.

حقی افزود: ما در موسسه انتظار صبح قریب  طرحهای دیگری هم در زمینه کتاب داریم ولی نیازمند همکاری مسئولان هستیم. برای مثال پیشنهاد نمایشگاههایی با رویکرد خانوادگی در محلات تهران داریم که در هر محله یک نمایشگاه با 2 تا 3 هزار عنوان کتاب برگزار شود.

رئیس نمایشگاه کتاب مترو در پایان و در توضیح بیشتر این طرح گفت: در نظر داریم کتابها به گونه‌ای عرضه شود که هر یک از اعضای خانواده بتواند کتاب مورد نظرش را در این نمایشگاهها پیدا کند. در این طرح ما تهران را به 137 ناحیه تقسیمبندی کرده ایم و کارهای نرم افزاری همچون انتخاب کتاب، آمادگی مشاوران کتاب، انتخاب انتشاراتهای مناسب انجام شده و در انتظار حمایت مسئولان هستیم.

خبرگزاری مهر

تنظیم : بخش ادبیات