تبیان، دستیار زندگی
بوی خوش بهشت از كنار آن آبگیر، یعنی غدیر عرشیان و بهشتیان، جان ها را می نوازد این چه بوی خوشی است كه حتی پس از عبور صدها سال هنوز فضای جان مشتاقان را می نوازد. غدیر تكرار اولین است در كلام آخرین، همان كلام نورانی كه در اولی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سلام بر وارث غدیر

بوی خوش بهشت از كنار آن آبگیر، یعنی غدیر عرشیان و بهشتیان، جان ها را می نوازد این چه بوی خوشی است كه حتی پس از عبور صدها سال هنوز فضای جان مشتاقان را می نوازد.

غدیر تكرار اولین است در كلام آخرین، همان كلام نورانی كه در اولین پیام، علی را به برادری و وصایت خواند و در غدیر، اعلام ولایت و امامت او را فرمود.

مهر بی مثال از آفتاب، نورانی تر و گرما بخش تر، صبحگاهان به اشارت او سر از خواب بر می دارد. ستارگان آسمان نیز وامدار نیم نگاه اویند و ما هم جرعه نوش جام ولای آن بزرگ، آن عزیز، آن مهربان تر از پدر، آن جاری از باران و آن خوب تر از پاكی كه:

شرف، بازوت گیرد تا بخیزد

محبت، آب بر دست تو ریزد

چه گویم مهربانی مادر توست

نگاه راستی در جست و جویت

و ما چه گوییم تو ای مهربان مولای كریم، كه پایمردانه بر زبر كائنات ایستاده ای و زمین و هر آنچه در آنست در مشت تو و زمان، رشته آویخته از سرانگشت تو. ورود عظیم تاریخ جویباری كه خیزاب امواجش از قوزك پایت در نمی گذرد.

و ما با كدامین زبان و احساس تو را روایت كنیم تو ای كه پیامبر در شانت فرموده است:

"هر كس علی را در قلبش دوست بدارد، خداوند ثواب تمام بندگان را به او عطا می فرماید."

تو را با كدامین زبان بسرائیم كه خداوند در قرآنش در آیات مختلف تو را مدح فرموده است و زیباتر آن كه شاعر سرود:

فی شانك قد نزل القرآن و ما دمك الله اكبر.

و اینك وارث غدیر، صاحب دست بیعت علوی، مالك ملك حیدری، والی سرزمین صفدری، مهر سپهر سروری، حجة بن الحسن العسكری در كنار غدیر روزگاران ایستاده است و از سر شوق و افتخار بر دستان مباركش بوسه می زنیم و بر بیعت با او دل نازنین صدیقه كبری، فاطمه زهرا علیها السلام را شادمان می سازیم.

خجسته عید سعید غدیر خم، عید امامت و ولایت، بر دل دادگان آستان هدایت و شیعیان رهرو سعادت مبارك و تهنیت باد.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.