تبیان، دستیار زندگی
همزمان با نیمه ماه مبارك رمضان، سمینار پنج روزه «فهم اسلام» با محور «معرفی كتاب نهج‌البلاغه» و تبیین «اسلام و كفر در پرتوی قرآن و سنت» در مركز تحقیقات و تبلیغات اسلامی جامشور حیدرآباد پاكستان برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قرآن و نهج‌البلاغه، محور سمينار «فهم اسلام»

قرآن و نهج‌البلاغه، محور سمینار «فهم اسلام»

همزمان با نيمه ماه مبارك رمضان، سمينار پنج روزه «فهم اسلام» با محور «معرفي كتاب نهج‌البلاغه» و تبيين «اسلام و كفر در پرتوي قرآن و سنت» در مركز تحقيقات و تبليغات اسلامي جامشور حيدرآباد پاكستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اين سمينار از چهارده سال گذشته در ماه رمضان و با هدف آموزش و تبيين معارف اسلامي و گسترش آنها ميان جوانان به ويژه دانشجويان و تشريح راه‌هاي دستيابي به وحدت درميان فرقه‌هاي مختلف اسلامي از سوي مديريت اين مركز برگزار مي‌شود.

در اين برنامه علاوه بر علما، بيش از 600 تن از دانشوران، محققان، استادان، دانشجويان، عده زيادي از عامه مردم و پيروان مذاهب اسلامي در آن به صورت گسترده شركت مي‌كنند.

موضوعاتي نظير «معرفي نهج‌البلاغه، شبهات و پاسخ‌ها»، «اسلام و كفر در پرتو قرآن و سنت»، «اصول برقراري شريعت در پرتو قرآن و سنت»، «نقش خمس و زكات در اصلاح جامعه» و «كمال انساني و زندگي اجتماعي در پرتو قرآن و سنت» محورهاي اين سمينار پنج روزه بودند.

«نادر بابا» رييس خانه فرهنگ جمهوري اسلامي ايران در حيدرآباد پاكستان اين سمينار در سخناني اظهار داشت: ماه رمضان ماه عبادت و خودسازي است و بهترين فرصت براي عبادت و اطاعت حق تعالي به شمار مي‌رود. آن‌چه كه در خطبه شعبانيه پيامبر اعظم صلي‌الله عليه و آله آمده، این است كه ماه مبارك رمضان ماهي است كه در آن شما را به ميهماني خدا دعوت كرده‌اند و شما در آن از اهل كرامت خدا شده‌ايد.

رييس خانه فرهنگ كشورمان افزود: يكي ديگر از فضيلت‌هاي اين ماه مبارك نزول قرآن كريم در شب قدر است. اين برنامه چند روزه نیز تحت نواي قرآن كريم صورت مي‌گيرد و تمام موضوعات اين جلسات در پرتو نوراني آيات كلام خدا است. قرآن كتاب خدا است و نشان دهنده راه خداست. قرآن پرچم نجات بخش كتاب عزت و آموزش و بيان تبيان است.

نادر بابا تصريح كرد: قرآن كتاب علم، احكام، تاريخ و تحليل تاريخي است. اين كتاب آسماني، كتاب سياست و حكومت، شعور و تدبر و تفكر، صلح و جهاد، مبداء و معاد، ايمان و اعتقاد است و بهترين مونس انسان در تاريكي‌هاي جهل و هادي او در بيراهه‌هاي زندگي محسوب مي‌شود.

وي با بيان اين كه قرآن كتاب انسان‌ساز و راهي به سوي جبروت و ملكوت است، خاطرنشان كرد: قرآن انيس تنهايي‌ها و مونس وحشت‌هاي انسان است. اين كتاب مقدس، معجزه ماندگار حضرت محمد(ص) را نشان مي‌دهد.