تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم: سفیده ی تخم مرغ 2عدد کوچک پودر فندق (پوست گرفته)  80 گرم پودر بادام  95 گرم آرد ساده 2قاشق سوپخوری پودر قند  80 گرم مواد لازم برای تزیین: شکلات  75 گرم کره  یک قاشق مرباخوری طرز تهیه: سفیده های تخم مرغ را با درجه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شیرینی فندق و بادام


مواد لازم:

سفیده ی تخم مرغ2عدد کوچک
پودر فندق (پوست گرفته)80 گرم
پودر بادام95 گرم
آرد ساده2قاشق سوپخوری
پودر قند80 گرم

مواد لازم برای تزیین:

شکلات75 گرم
کرهیک قاشق مرباخوری

طرز تهیه:

سفیده های تخم مرغ را با درجه ی تند همزن برقی به حالت دورانی خوب هم می زنیم تا شکل بگیرد. بعد به تدریج پودر قند را اضافه می کنیم و حدود 6 دقیقه هم می زنیم تا به طور کامل شکل بگیرد. بعد در ظرفی دیگر پودر بادام ، پودر فندق  و آرد را با هم مخلوط کرده و به سفیده ها اضافه می کنیم. سپس با قاشق هم می زنیم. آن گاه مواد را در کیسه ای که ماسوره ی ساده قطر 5/1 سانتی متر دارد، می ریزیم. سپس با فشار کیسه، شیرینی را به طول 8 سانتی متر روی سینی چرب شده قرار می دهیم و در طبقه ی وسط فر با درجه 160 درجه ی سانتی متر گراد به مدت 25 تا 30 دقیقه می پزیم تا زمانی که شیرینی را با دست لمس کرده و احساس کنیم که خشک شده است.

برای تزیین:

شکلات  قهوه ای را رنده می کنیم. سپس با کره مخلوط کرده و روی حرارت غیر مستقیم قرار می دهیم و مرتب هم می زنیم تا ذوب شود. اکنون نیمی از شیرینی سرد شده را در شکلات فرو برده و روی فویل چرب شده قرار می دهیم تا شکلات ببندد.

توجه : اگر اندازه ی شیرینی ها کوچک تر از اندازه داده شده باشد زمان پخت آن کمتر می شود.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.