تبیان، دستیار زندگی
سرهنگ جابری توضیح داد در بررسی‌ها مشخص شد كه در بمب كارگذاشته شده هیچ‌گونه خلل و اشتباهی نبوده؛
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كشف بمب در حرم كاظمین(علیه السلام) + تصویر

بمب در مفاتیح
حرم کاظمین(علیه السلام)

سرهنگ جهاد الجابری مدیركل دایره كشف و خنثای بمب در وزارت كشور عراق، كتاب مفاتیحی را كه بمب در آن جاسازی شده بود به تلویزیون العراقیه نشان داد.

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از ابنا، سرهنگ الجابری گفت: این بمب در داخل حرم و نه خارج آن و در بخش بانوان حرم یافت شد. این مسأله نشان می‌دهد زنان تروریست بعد از یك دوره سكوت، مجددا در عراق دست به كار شده‌اند.

جهاد الجابری افزود: داخل كتاب مفاتیح الجنانی كه به داخل مرقد مطهر برده شده است، به اندازه حجم بمب بریده شده و برای این بمب كه وزن آن نیز نیم كیلو است، دریچه اطمینان هم تعبیه شده بود. همچنین در كنار كتاب یك دستگاه گوشی تلفن همراه نیز یافته شده است.

سرهنگ جابری توضیح داد در بررسی‌ها مشخص شد كه در بمب كارگذاشته شده هیچ‌گونه خلل و اشتباهی نبوده

بمب

الجابری كه مفاتیح الجنان و بمب داخل آن را به تلویزیون العراقیه نشان می‌داد، در ادامه گ‍‍‍فت: در گوشی موبایل دو مكالكه ضبط شده بود كه از آورنده كتاب(بمب)‌خواسته شده بود تا بمب را فعال كند و از حرم خارج شود كه حامل بمب نیز این كار را كرده بود؛ ولی بمب بنا به خواست الهی منفجر نمی‌شود. سرهنگ جابری توضیح داد در بررسی‌ها مشخص شد كه در بمب كارگذاشته شده هیچ‌گونه خلل و اشتباهی نبوده؛ ولی به لطف الهی بمب عمل نمی‌كند.

رئیس دایره كشف و خنثای بمب وزارت كشور عراق در پایان گفت این روش آوردن بمب به داخل اماكن مقدس شیعیان سابقه نداشته و اهمال و كوتاهی در كشف آن متوجه نیروهای بازرسی اطراف حرم می‌باشد

گفتنی است دیروز نیز به همراه این بمب‌گذاری در حرم، ‌بمب دیگری هم در مرقد عثمان بن سعید از نواب خاص امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) دربغداد منفجر شد كه آن نیز به همین شیوه و با جاسازی در یك كتاب دینی به حرم برده شده بود.

تنظیم برای تبیان: سعید آقازاده