تبیان، دستیار زندگی
کار سخت و پرهزینه‌ای نیست! شما با انجام سه مرحله ساده، تنها در یک روز می‌توانید به راحتی فضای بی‌روح و تابستانی اتاق‌هایتان را به محیطی پاییزی و افسانه‌ای تبدیل کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بریم پیشواز پاییز ؟

پاییز

کار سخت و پرهزینه‌ای نیست! شما با انجام سه مرحله ساده، تنها در یک روز می‌توانید به راحتی فضای بی‌روح و تابستانی اتاق‌هایتان را به محیطی پاییزی و افسانه‌ای تبدیل کنید. با ما همراه شوید:

قدم اول :

دیوارها را با یک رنگ گرم نقاشی کنید و برای رنگ‌آمیزی دیوار اصلی (عموما در اتاق نشیمن به دیواری که پشت تلویزیون قرار گرفته و در اتاق خواب به دیوار مقابل تخت، دیوار اصلی می‌گویند) از طیف تیره‌تر همان رنگ استفاده کنید. توجه داشته باشید که رنگ فعلی دیوارها تغییر نخواهد کرد زیرا شما فقط باید همین رنگ فعلی را پررنگ‌تر کنید. چنانچه دیوارها به رنگ هلویی ملایم است، دیوار اصلی را با رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز نقاشی کنید. اگر مایلید که فضای روشن‌تری داشته باشید طیف رنگ سبز برای شما مناسب است.  اگر رنگ دیوارهایتان سفید است، شانس آورده‌اید؛ شما می‌توانید هر رنگی را که دوست دارید به رنگ سفید دیوارها اضافه کنید و خیلی راحت‌تر گرما را به منزلتان بیاورید. حتی اگر مایلید دیوارها به همان رنگ سفید باقی بمانند، فقط کافیست دیوار اصلی اتاق را به رنگ کرم سیر یا شکلاتی درآورید. یادتان باشد که این فقط یک نقاشی ساده است و شما هر زمان که خواستید به راحتی و ارزان می‌توانید رنگ دیوارها را به شکل قبل درآورید.

قدم دوم :

در صورت امکان برخی از وسایل منزلتان را تعویض کنید. یک جفت شمع همرنگ با دیوار اصلی بخرید و آنها را در یک جاشمعی زیبا قرار دهید. همچنین می‌توانید کوسن‌های زیبا و همرنگ دیوار اصلی اتاق تهیه کنید و آنها را روی صندلی‌ها و کاناپه منزلتان قرار دهید. برای جمع کردن پرده‌ها آنها را با روبانی با همان رنگ دیوار اصلی گره بزنید، شما همچنین می‌توانید از همان روبان به شکل پاپیون، برای تزئین کوسن‌ها نیز استفاده کنید. یک صندلی راحت در نظر بگیرید و یک پتوی نازک و سبک و چند کتاب روی میز کنار آن قرار دهید تا از مطالعه در شب‌های سرد لذت ببرید.  برای گرم کردن فضای خانه نیاز به صرف هزینه زیادی نیست، تنها کافیست از فکرتان استفاده کنید!

پاییز

قدم سوم :

طبیعت را به خانه خود بیاورید! همیشه عناصر طبیعی بهترین راه برای هرچه زیباتر کردن محیط خانه است؛ از موهبت‌های پاییزی غافل نشوید. برای تزئین خانه در فصل پاییز بیشتر از شمع استفاده کنید، همچنین هنگام تزئین اتاق‌ها و راهروها، کدو حلوایی‌های زیبا و میوه درختان کاج را فراموش نکنید! برای جلوه دادن به میز یا لبه شومینه، برگ‌های خشک پاییزی را روی آن پخش کنید. گل‌های خشک نیز می‌توانند زینت‌بخش درها و درگاه‌ها باشند.  بهتر است ظرف میوه را ابتدا با دستمال سفره یا اضافه پارچه تافته بیارایید سپس سیب‌ها و گلابی‌ها را داخل آن چیده و روی میز قرار دهید. به این شکل بسیار آسان و ارزان از پاییز زیبا لذت ببرید...

برای لذت بردن از پاییز

از نظر برخی افراد پاییز تنها یادآور فصل مدرسه و تماشا کردن برگ‌های سرخ و زرد از پشت پنجره اتاق یا قدم زدن و شنیدن صدای خش خش برگهای خشک پاییزی است. در صورتی که اینطور نیست! پاییز زمان بسیار مناسبی برای ایجاد تغییر در چیدمان داخل و خارج خانه است. هر فصلی لوازم و وسایل مخصوص به خود را دارد كه باید در آستانه ورود به فصل جدید، آن وسایل جمع‌آوری و کنار گذاشته شوند؛ تابستان هم در این مورد مستثنا نیست! حوله‌های استخر و لباس‌های تابستانی را جمع کرده و کنار بگذارید زیرا دیگر زمان مدرسه رفتن فرزندانتان است و باید وسایل مورد نیازشان را فراهم کنید. فصل گرما به پایان رسیده! خودتان را برای ماه‌های سرد تجهیز کنید. قالیچه‌ها را روی زمین پهن کنید، پتوها و لباس‌های گرم مناسب را در دسترس قرار دهید.

پاییز

برای پنجره‌ها از درزگیر استفاده کنید. این کار مانع ورود هوای سرد به داخل و خروج هوای گرم به خارج خانه می‌شود. برای پرده‌ها از پارچه ضخیم استفاده کنید (به یاد داشته باشید برای تهیه پرده نیازی به صرف هزینه زیادی نیست! شما می‌توانید با حداقل هزینه و به تناسب نوع و رنگ چیدمان اتاق، پرده‌های زیبا تهیه و نصب کنید). حیاط و فضای خارجی خانه‌تان را فراموش نکنید! نظافت حیاط در این روزهای برگ ریزان خیلی مهم است. در ورودی را با یک رنگ خیلی گرم مثلا قهوه‌ای سوخته یا شکلاتی رنگ‌آمیزی كنید، در ماه‌های سرد این کار بسیار مورد پسند قرار خواهد گرفت. گل‌های پاییزی زیبا کنار در ورودی خانه بکارید، برای زیباسازی بیرون خانه شما هنوز یک راه دیگر باقی مانده! در قسمت پایین پنجره‌ها، از بیرون جعبه‌ای نصب کنید و در آن گل‌های زیبا یا درختچه‌های رنگین برگ بکارید، خواهید دید که نمای منزلتان چقدر چشم‌گیر و زیبا خواهد شد.

به این شکل بسیار آسان و ارزان از پاییز زیبا لذت ببرید...

نشریه منزل با تلخیص

تنظیم برای تبیان: کهتری

مقالات مرتبط

دنیای رنگی اطراف ما

قاعده ای بی قانون

اگه خیلی گرمتون میشه...

سفید و آرامش بخشی

قرمز، انرژی زا و هیجان آور

دور هم نشینی در حیاط خانه

بهاری بیارایید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.