تبیان، دستیار زندگی
نخستین نمایشگاه بین‌المللی كتاب باكو 19 شهریور در موزه مركزی باكو و با حضور ایران افتتاح شد؛ این نمایشگاه تا امروز برپاست. ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افتتاح نمایشگاه کتاب باکو باحضورایران

کتاب

نخستین نمایشگاه بین‌المللی كتاب باكو 19 شهریور در موزه مركزی باكو و با حضور ایران افتتاح شد؛ این نمایشگاه تا امروز برپاست.

به گزارش خبرگزاری فارس، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با همكاری انتشارات بین المللی الهدی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیش از 200 عنوان كتاب در نخستین نمایشگاه بین المللی كتاب باكو شركت كرد.

ابوالفضل قارایف وزیر فرهنگ و جهانگردی آذربایجان و عدایت ولی یف معاون وی به همراه بهرامی سفیر كشورمان در باكو از غرفه جمهوری اسلامی ایران بازدید كردند.

در این بازدید، ابراهیم نوری رایزن فرهنگی ایران در باكو ضمن ارائه اطلاعاتی پیرامون كتاب های عرضه شده در غرفه كشورمان در این نمایشگاه ، شاهنامه فردوسی ترجمه شده به آذری (دو جلدی) و شرح غزلیات فضولی به زبان آذری را به وزیر فرهنگ و معاون وی اهدا كرد.

كتابهای عرضه شده در غرفه جمهوری اسلامی ایران شامل موضوعات فرهنگی ، ادبی ، گردشگری و جهانگردی ،تاریخی ، مذهبی ، فلسفه وعرفان اسلامی و هنر از قبیل دانشنامه جهان اسلام ، تاریخ ادبیات ایران، هفت رخ فرخ ، گردشگری و طبیعت ایران ،آثاری از برگزیده استاد فرشچیان ،قرآن و نهج البلاغه به فارسی و آذری و شاهنامه فردوسی به فارسی و آذری و...می باشد.

در غرفه كشورمان پخش ترجمه هفت رخ فرخ و دیگر نرم افزارهای گردشگری وتوریستی ایران اسلامی از طریق یك دستگاه رایانه جذابیت با شكوهی به این غرفه بخشیده است.

بهرامی سفیر ایران در باكو درحاشیه بازدید از غرفه كشورمان در مصاحبه با خبرنگاران رسانه های جمعی به سوالات آنها پاسخ داد

همچنین نوری رایزن فرهنگی كشورمان در مصاحبه با واحد مركزی خبر چگونگی شركت جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه را تشریح كرد.

در ابتدای مراسم افتتاحیه این نمایشگاه ابوالفضل قارایف وزیر فرهنگ و جهانگردی جمهوری آذربایجان ضمن با اهمیت خواندن رویداد فرهنگی گفت: برگزاری این نمایشگاه تاثیر به سزایی در چاپ كتاب در آذربایجان خواهد گذاشت.

قارایف افزود این نمایشگاه در چهارچوب برنامه های باكو پایتخت فرهنگی جهان اسلام از 12-10 سپتامبر(19 الی 21 شهریور) برگزار می شود و در این نمایشگاه كتابهای چاپ شده در سالهای اخیر به نمایش گذشته شده است.

خبرگزاری فارس

تنظیم:بخش ادبیات تبیان