تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: بانک‌های رباخوار غربی که سبب رونق اقتصادی اروپا و آمریکا شده بودند به خواست خداوند سبب درهم کوبیده شدن اقتصاد این کشورها شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بانک‌های رباخوار غربی سبب مرگ اقتصادی این ممالک شد

  مکارم شیرازی

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: بانک‌های رباخوار غربی که سبب رونق اقتصادی اروپا و آمریکا شده بودند به خواست خداوند سبب درهم کوبیده شدن اقتصاد این کشورها شدند.

به گزارش  خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، امروز ظهر در بین مردم روزه‌دار که در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) حضور داشتند، با اشاره به فضایل امام علی(ع) گفت: علی(ع) دریای علم است. افرادی که قدر حضرت علی(ع) را نشناختند، حضرت را با کسانی مقایسه کردند که فاصله زیادی با او داشتند.

وی در ادامه با بیان این‌که امام علی(ع) اول مظلوم عالم است، افزود: هفتاد سال در منبرها لعن علی(ع) کردند، هرکسی نام علی را داشت کشتند و شیعیان امام علی(ع) را به شهادت رساندند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: خداوند به وسیله دشمنان امام علی(ع) نام علی را بر سر زبان‌ها آورد تا جایی که تمام کتاب‌های آنان از فضائل امام علی(ع) پر شده است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی اضافه کرد: ابن عباس در بیان فضائل امام علی(ع) می‌گوید: علم رسول خدا(ص) از علم خداست و علم امام علی(ع) از علم پیامبر(ص) است و علم اصحاب محمد(ص) در برابر علم امام علی(ع) مانند قطره در برابر هفت اقیانوس دنیاست.

این مفسر قرآن کریم ذیل داستان هلاکت اصحاب الفیل گفت: قدرت نمایی خدا به این است که با استفاده از ابزارهای کوچک مانند پرندگانی به کوچکی یک پرستو لشکر بزرگی چون لشکر ابرهه را به هلاکت رساند.

وی با بیان این‌که همواره عوامل حیات‌بخش انسان مانند آب، خاک، آتش و هوا سبب مرگ و نابودی او شده است، خاطرنشان کرد: قوم عاد را باد که هوای متراکم و سریع است نابود کرد و قوم فرعون را رود نیل که سبب برکت و روزی آنها بود به هلاکت رساند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به رکود اقتصادی جهان غرب گفت: بانک‌های رباخوار غربی که سبب رونق اقتصادی اروپا و آمریکا شده بودند به خواست خداوند سبب درهم کوبیده شدن اقتصاد این کشورها شدند به طوری که رونق اقتصادی غرب سبب مرگ اقتصادی این ممالک شد.

این استاد دروس خارج فقه حوزه علمیه قم در خصوص حکمت قرار گرفتن خانه خدا در سرزمینی خشک و بی‌آب و علف با بیان این‌که هرچه آزمایش سنگین‌تر، پاداش بیش‌تر و معنویت هم زیادتر، اظهار داشت: اگر خدا بیت‌الله الحرام و مشاعر شریفه را در میان سرزمین‌های آباد و سرسبز قرار می‌داد، جزای مردم به واسطه آسانی کم می‌شد و مردم حج را با گردش و سیاحت اشتباه می‌گرفتند.