تبیان، دستیار زندگی
یسی توسط تقوایی ، بیضایی و مهرجویی فیلم های کوتاه "چاه" و "تخیل" در جشنواره فیلم آنکارا برپایی نخستین نمایشگاه قرآن در چین نقاش نوجوان ایرانی ، جایزه نقره مسابقات نقاشی مجارستان را از آن خود کرد. آموزش فیل...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خبر هنری( 2 آبان)

نقاش نوجوان ایرانی ، جایزه نقره مسابقات نقاشی مجارستان را از آن خود کرد.

آموزش فیلمنامه نویسی توسط تقوایی ، بیضایی و مهرجویی

برای اولین بار در ایران نوارهای آموزش فیلمنامه نویسی از کلاس های ناصر تقوایی ، بهرام بیضایی و داریوش مهرجویی توسط مدرسه کارگاهی فیلمنامه نویسی حوزه هنری تهیه و توزیع می شود.

مدرسه کارگاهی فیلمنامه نویسی ، کلاس های آموزشی فیلمنامه نویسی ناصر تقوایی را که در حال برگزاری است در دو نوار ویدئویی برای دانشجویان ، هنرجویان و علاقمندان سینما در کتابفروشی ها و فروشگاه های عرضه محصولات فرهنگی توزیع می کند.

همچنین مدرسه کارگاهی فیلمنامه نویسی ، دوره های آموزشی فیلمنامه نویسی را با حضور بهرام بیضایی و داریوش مهرجویی برگزار می کند که این کلاس ها نیز به صورت نوار ویدئویی "استاد- دانشجو" در اختیار دانشجویان و علاقمندان سینما قرار می گیرد.

فیلم های کوتاه "چاه" و "تخیل" در جشنواره فیلم آنکارا

چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم آنکارا با نمایش فیلم های بلند و کوتاه سینمایی از 30 آبان تا ده آذر ماه در ترکیه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار سینمایی ایسنا، فیلم های کوتاه "چاه" و "تخیل" از ایران در بخش مسابقه فیلم های کوتاه حضور دارند و به رقابت با آثاری از کشورهای اطریش، هلند، آلمان، بلژیک، فرانسه، ایتالیا، مکزیک، سیتوانی، استرالیا، روسیه و مجارستان خواهد پرداخت.

هیأت داوران بخش مسابقه فیلم های کوتاه را حسن نجفی از ایران ، استراید کوهل از آلمان، استادروس خاساپیس از یونان ، اریک ردلینگر از آمریکا و آرسن اجاق از ترکیه تشکیل می دهند.

استادروس خاساپیس پیش از این داور بخش بین الملل هفتمین جشنواره سینمای جوان بود.

حسن نجفی نیز مدیر انجمن سینمای جوانان تبریز است.

برپایی نخستین نمایشگاه قرآن در چین

پکن – نخستین نمایشگاه قرآن کریم در طول تاریخ حضور اسلام در چین ، همزمان با دومین روز از ماه مبارک رمضان ، در پکن گشایش یافت.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این نمایشگاه دهها نسخه از چاپ های مختلف کلام الله مجید با ترجمه های فارسی، انگلیسی، چینی، ایغوری، فرانسوی و اردو در قطع ها و اندازه های مختلف و قرآن های خطی دستنویس متعلق به چند قرن پیش در معرض دید عموم قرار گرفته است . همچنین در این نمایشگاه آثار هنری و دستی مزین به آیات قرآنی، نرم افزارهای قرآنی و آثار خطاطی و خشنویسی استاد جلیل رسولی ، هنرمند مشهور ایرانی و چند تن از خوشنویسان چین و تصاویر برخی از مساجد قدیمی و کهن ایران و چین که به همت ابا صلت بیات، عکاس ایرانی و عکاسان چینی تصویربرداری شده، به نمایش گذاشته شده است . این نمایشگاه به مدت 10 روز برای بازید علاقمندان به آثار قرآنی فعال خواهد بود.

نقاش نوجوان ایرانی ، جایزه نقره مسابقات نقاشی مجارستان را از آن خود کرد.

شهاب یزدان پناه که در مسابقات بین المللی مجارستان با عنوان "رنگین کمان 2000 " شرکت کرده است ، از میان 10 هزار و 500 نقاشی رسیده از 34 کشور جهان به این مقام دست یافته است.

به گزارش ایرنا، در این مسابقه بین المللی نقاشی که از سوی کانون کودکان مجارستان برپا شده است و از سال 1976 همه ساله با شرکت کشورهای مختلف دنیا برگزار می گردد، نقاشی برگزیده مسابقات در آرشیو کانون نگهداری می شود.

در این دوره جشنواره 677 نقاش موفق به دریافت جایزه شده اند و مقام دوم این مسابقه نیز به هنرمند نوجوان ایرانی اختصاص یافته است.

گفتنی است ، در آرشیو این کانون ، در حال حاضر 17 هزار و 500 اثر از نقاشی های کودکان و نوجوانان دنیا نگهداری می شود.