تبیان، دستیار زندگی
دبیر جشنواره ملی قرآنی دانشجویان از برگزاری این جشنواره باحضور نخبه های قرآنی 17 تا 20 مهر88 به میزبانی جهاددانشگاهی در مشهدمقدس خبرداد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور 450 نخبه قرآنی در ببست وچهارمین جشنواره ملی قرآن

عیسی علیزاده

دبیر جشنواره ملی قرآنی دانشجویان از برگزاری این جشنواره باحضور نخبه های قرآنی 17 تا 20 مهر88 به میزبانی جهاددانشگاهی در مشهدمقدس خبرداد.

عیسی علیزاده، دبیر جشنواره های قرآنی دانشجویان کشور با اعلام برگزاری بیست وچهارمین جشنواره ملی قرآنی دانشجویان به خبرنگار شبستان گفت: این جشنواره باحضور رتبه های برتر و نخبه های قرآنی دستگاه های مرتبط دانشجویی 17 تا 20 مهر به میزبانی جهاددانشگاهی در مشهد مقدس برگزار می شود.

وی بااشاره به حضور نخبگان قرآنی در این جشنواره اظهارداشت: در این دوره از جشنواره ملی قرآن و دانشجویان 450 نفر از نخبگان قرآنی وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و آموزش و پرورش، دانشگاه های آزاد اسلامی، پیام نور، علوم قرآنی و جامع علمی کاربردی که مراحل مختلف دانشگاهی و سراسری را گذرانده اند، با یکدیگر به رقابت می پردازند.

علیزاده درباره رشته های بیست و چهارمین جشنواره ملی قرآن دانشجویان تصریح کرد: این جشنواره در رشته های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ در جزءهای 5، 7، 10، 20 جزء و کل قرآن، ترجمه و تفسیر قرآن با استناد به ترجمه مرحوم فولادوند و تفسیر نمونه آیت الله مکارم شیرازی برگزار می شود.

دبیر جشنواره های قرآنی دانشجویان کشور افزود: با توجه به حساسیت بالای این جشنواره هیئت داوران بین المللی قرآن به همراه داوران بومی مشهد مقدس به ریاست عباس سلیمی و نظارت حبیب مهکام، رقابت های دانشجویان را داوری و ارزیابی می کنند.

وی باتاکید بر حساسیت این دوره از مسابقات عنوان کرد: برگزیدگان بخش برادران در رشته های حفظ کل و قرائت به مسابقات بین المللی دانشجویان مسلمان در سال آینده اعزام می شوند و در صورت توافق شورای سیاستگذاری مسابقات خواهران برگزیده نیز به این مسابقات اعزام می شوند.

علیزاده درباره جوایز اهدایی به نفرات برگزیده بیست و چهارمین جشنواره ملی قرآن دانشجویان، خاطرنشان کرد: به 3 نفر نخست رشته های حفظ و قرائت به ترتیب کمک هزینه عمره مفرده، سفر به سوریه و مشهدمقدس اهدا می کند و با توجه به اینکه مسابقات ترجمه و تفسیر به صورت سراسری بین خواهران و برادران برگزار می شود، به 5 نفر نخست این رشته ها جوایز نفیسی اهدا می شود.

شایان ذکر است، برگزاری مراسم "شبی با قرآن" در جوار حرم مطهر ثامن الحجج، علی بن موسی الرضا(ع) از برنامه های جانبی بیست و چهارمین دوره جشنواره ملی قرآن و دانشجویان است.

منبع خبر: شبستان


تنظیم برای تبیان: شکوری