تبیان، دستیار زندگی
ندارم اما ماندنی هم نیستم!! در چند روز گذشته اخبار متناقض زیادی از باشگاه استقلال به بیرون درز كرد كه به نحوی حاشیه های پیرامون این تیم را افزایش داد. استعفای معاونت ورزشی باشگاه استقلال خبری بود كه بیش از سایر اخبار مطرح شد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سخنگوی باشگاه استقلال:

فعلا قصد استعفا ندارم اما ماندنی هم نیستم!!

در چند روز گذشته اخبار متناقض زیادی از باشگاه استقلال به بیرون درز كرد كه به نحوی حاشیه های پیرامون این تیم را افزایش داد.

استعفای معاونت ورزشی باشگاه استقلال خبری بود كه بیش از سایر اخبار مطرح شد.

كامران منزوی سخنگوی باشگاه استقلال  در خصوص خبر استعفای قریب الوقوع خود گفت: مسئله ای كه عنوان می كنید مورد تازه ای نیست، باشگاه استقلال در مرحله دشواری قرار دارد ضمن این كه مدیر عامل نیز فعلا در ایران حضور ندارد، پس از لحاظ اخلاقی درست نیست كه در این مقطع چنین كاری انجام دهم.

علیرغم تهمت ها و مسائل ناروائی كه به ما نسبت می دهند آن ها را به جان می خریم، ما افراد فوتبالی هستیم كه مانند توپ فوتبال به این سو و آن سو پاس مان می دهند ،عملی نشدن وعده مسئولان به بند "چ" گواهی بر این مدعا است، هر روز از پله های سازمان به فدراسیون و سایر ادارات در رفت و آمد هستیم اما دریغ از یك ریال كمك.

وضعیت اقتصادی باشگاه واقعا مشكل ساز شده است حتی اسپانسرهای ما نیز به جهت مشكلاتی كه برای آن ها به وجود آمده نتوانسته اند آن طور كه باید و شاید ما را حمایت كنند ،هر چقدر هزینه ها افزایش پیدا كند بیشتر در معرض توهین و افترا قرار می گیریم.

وی در ادامه افزود: در آبان ماه سال جاری خبر كناره گیری خود را مطرح كردم و در همان زمان این موضوع را به سمع و نظر مدیریت محترم باشگاه رساندم چون كه معتقدم در اثر فشارهای درونی وبیرونی كه بر من وارد می شود دچار بیماری شده ام وتا حدوند زیادی سلامتی ام به خطر افتاده است.

در واقع از درون و بیرون ما را می سوزانند، به دلیل آن كه بسیاری از مسائل درونی باشگاه قابل بازگو كردن نیستند مجبوریم این دردها را در خودمان بریزیم و دم برنیاوریم .

برخی مدعی اند كه دولت به استقلال كمك كرده است در حالی كه تا این لحظه از كمك خبری نیست، در واقع آن بخشی كه از "بند چ" قرار بود در اختیار ما قرار بگیرد هنوز به دست ما نرسیده و در اختیار سازمان تربیت بدنی است.

پس از آن مساله سامره و نیكبخت را مقابل ما علم ساختند كه این موضوع حاشیه های زیادی را برای ما فراهم ساخت و موجب شد به نحوی این دو بازیكن رو در روی مسئولان و سرمربی استقلال قرار گیرند، در صورتی كه به هیچ وجه مشكلی بین این دو و باشگاه وجود نداشت. در واقع این دو از ابتدا به دلیل تامین منابع مالی و سیاست های باشگاه در لیست فروش قرار داشتند.

از سوی دیگرتامین هزینه تیم داری بسیار مشكل شده ،از سویی ارز در حال افزایش است و ما برای پرداخت بازیكنان خارجی مان دچار مشكل شده ایم، از سوی دیگر هزینه بلیت هواپیما و هتل ها نیز به طرز عجیبی افزایش یافته و عملی نشدن وعده ها ما را با مشكل مواجه كرده است، مثلا كمك 150 میلیونی شهرداری از مدت ها پیش به ما پرداخت نشده اما در این بین كاری از دست ما ساخته نیست.

شاید برخی كناره گیری ام را با نتایج اخیر استقلال موثر بدانند در حالی كه این مساله به هیچ وجه در جدایی ام دخیل نیست. نتایج اخیر استقلال فاجعه نیست، تیم ما دیرتر از همه كار آماده سازی خود را آغاز كرد و بیشترین تغییرات را از لحاظ بازیكن داشت، به همین دلیل برای هماهنگی به زمان نیاز دارد.

حكایت ما مثل آدمی شده كه هر طور حركت می كند باز هم حرفی برای آن ساخته می شود و حاشیه ها تیم ما را در بر می گیرد.

منابع درآمدی تیم ما كاملا مشخص است، از سوی دیگر در بعد هزینه نیز بازیكن، مربی، بلیت هواپیما و پول هتل ها كل پرداختی ما را در بر می گیرد،تاكنون فقط پنجاه میلیون به كادر فنی مان پرداخت كرده ایم در حالی كه شاید برخی از تیم ها تاكنون ده برابر این رقم را فقط به سرمربی شان داده باشند!!

منزوی در خصوص اختلاف خود با امیرقلعه نوعی كه در قضیه ترانسفر نیكبخت و سامره به اوج رسید تصریح می كند: هیچ اختلافی بین من و امیر قلعه نوعی وجود ندارد،در واقع قلعه نوعی كسی نیست كه توصیه پذیر باشد یا به زور بتوان نظری را به او القا كرد ، همواره در كارش مستقل بوده و هیچ دخالتی در امورش صورت نگرفته است.

باور كنید از ابتدای دیدارها مشكلاتی برایمان به وجود آوردند كه اگر هوشیار نبودیم و كمك برخی از دوستان در میان نبود شاید در این فصل استقلال در مسابقات حضور نداشت.

در واقع اگر لطف آقای كفاشیان و دادكان در موضوع كخ شامل حال ما نمی شد تیم نابود می شد و باشگاهی تحت نام استقلال وجود نداشت، نه ترانسفری داشتیم و نه قادر بودیم در مسابقات شركت كنیم.

منزوی در پایان بحث نهایی در خصوص استعفای خود را اینگونه بیان می دارد: با آقای قریب آمده ام.در این بین منابع درآمد سازی را در اولویت كاریمان قرار دادیم تا از هر حیث استقلال را خود كفا سازیم اما به دلیل فشارهای فزاینده درونی و بیرونی موجود، كار برای ما بسیار سخت شده است در واقع در دراز مدت فكر جدایی از استقلال را دارم اما فعلا منتظر بازگشت آقای قریب هستم تا ببینم موضع نهایی ایشان در این خصوص چیست. فعلا قصد استعفا ندارم اما ماندنی هم نیستم.