تبیان، دستیار زندگی
عضو شورای عالی حوزه علمیه قم گفت: اسلام یک دین جهانی است، بعد جاودانگی و جهانی اسلام در حالی مطرح است که جامعیت آن همواره در طول تاریخ مورد تاکید بوده و مسئله غدیرخم متضمن این جاودانگی است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حوزه مطالعاتی روحانیون را گسترش دهیم
حسینی بوشهری،تفسیر،حوزه

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم گفت: اسلام یک دین جهانی است، بعد جاودانگی و جهانی اسلام در حالی مطرح است که جامعیت آن همواره در طول تاریخ مورد تاکید بوده و مسئله غدیرخم متضمن این جاودانگی است.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجة الاسلام و المسلمین حسینی‌بوشهری در گردهمایی ائمه جماعات استان قم اظهار داشت: از آنجا که قرآن و سنت معصومین (ع) را در اختیار داریم موظفیم این سیره و مکتب الهی را با توجه به فصاحت و بلاغت به صورت ادبی و لطیف برای مردم بیان نماییم تا موثر واقع شود که این امر میسر نیست مگر با دانش‌افزایی و گسترش حوزه مطالعاتی روحانیون و افزایش مهارت عالی آنها.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان مسئولیت‌ روحانیت در قبال مردم خاطرنشان کرد: گفتار و رفتار حوزویان توسط مردم مورد بررسی قرار می‌گیردو از آنجا که موظفیم تردیدهای شبه‌انگیز را پاسخ دهیم مسئولیت سنگینی در برابر حراست و حمایت از ارزش‌های اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی داریم.

عضو شورای عالی حوزه یادآور شد: بزرگترین پایگاه فرهنگی و اجتماعی را به نام مسجد در دست داریم  و شایسته نیست این پایگاه بزرگ خروجی محدودی داشته باشد.

وی در ادامه اظهار داشت:ائمه جماعات به دنبال مفاهیم بلند و بسیار عمیق قرآن کریم باشند و آنها را متناسب با شرایط جامعه و نیازهای روز بیان نمایند.

حجة الاسلام و المسلمین‌بوشهری در پایان تصریح کرد: توجه اسلام به مقتضیات زمان بنا به تعبیر شهید مطهری یک سلسله اصول ثابت و متغیر دارد و اصول متغیر آن در صورتی قابل تغییر خواهد بود که متناسب با ویژگی‌های زمان خود باشد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره به شرایط فعلی جهان و هجوم گسترده به نظام جمهوری اسلامی گفت:  زمان جنگ «احزاب» فرا رسیده است و تمامی دنیا علیه این نظام قد علم کرده‌اند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: قدرت‌های شیطانی جهان غرب با تمام امکانات مالی نظام مقدس ما را مورد هجوم قرار دادند.

وی خاطرنشان کرد:  مسلمانان باید آینده‌نگر باشند تا در برابر دشمنان اسلام شکست نخورند و در این بین روحانیت موظف است با تمام توان مردم را در مسیر الهی هدایت نماید.