تبیان، دستیار زندگی
عات از دست هاى پشت پرده مى گوید دوشنبه شب ساعت 8:30 سامره و مأنوسى فر وارد فرودگاه امارات شدند. مسافرانى كه با استقبال گرم سرپرست و معاون مدیر باشگاه الشعب روبرو شدند، اماراتى ها دو میهمان ایرانى خود را به هتل HOLLIDAY INN شا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شماره ?? الشعب امروز در میدان

شایعات از دست هاى پشت پرده مى گوید


دوشنبه شب ساعت 8:30 سامره و مأنوسى فر وارد فرودگاه امارات شدند. مسافرانى كه با استقبال گرم سرپرست و معاون مدیر باشگاه الشعب روبرو شدند، اماراتى ها دو میهمان ایرانى خود را به هتل HOLLIDAY INN شارجه راهنمایى كردند.

پس از اندكى استراحت، طرفین براى انعقاد قرارداد وارد مذاكره شدند، بحث به درازا كشید.

مأنوسى فر مدیر برنامه هاى سامره كه ترتیب انتقال او را به الشعب داده است مى گوید: «برخورد آنها در كل خوب بود اما ? ساعت بحث و گفت و گو انجام شد تا بالاخره قرارداد با رضایت طرفین به امضا رسید.

براساس این قرارداد، سامره تعهد داد كه تا پایان لیگ امارات و جام حذفى این كشور در خدمت الشعب (تیم ششم جدول لیگ امارات) باشد.»

پس از مشخص شدن مدت قرارداد بحث مبلغ مطرح بود كه براساس شنیده هاى ما سرانجام رقم ??? هزار دلار روى كاغذ تأیید شد، همانطور كه پیش از این هم نوشتیم با توجه به قرارداد سامره با استقلال ??? هزار دلار از مبلغ فوق به حساب ارزى باشگاه استقلال واریز خواهد شد و مبلغ ?? هزار دلار سهم سامره است.

خوشامدگویى مربى هلندى

صبح دیروز دوشنبه سامره براى انجام تست پزشكى راهى بیمارستان شهر شارجه شد و پس از تأیید صحت و سلامتى بازیكن استقلال على دوباره به هتل برگشت. جالب اینكه مربى هلندى تیم الشعب براى آشنایى با سامره و تبریك به او راهى هتل« هالیدى این »شد و براى دقایقى با او به خوش و بش پرداخت.

شماره ?? انتخاب على

سامره در پاسخ به مسؤولان باشگاه الشعب مبنى بر اختصاص آپارتمان و اتومبیل به وى مى گوید:« فعلاً در هتل راحت هستم و قصد دارم پس از آشنایى با محیط و حضور همسر و فرزندم اقدام به این كار كنم. »

البته مأنوسى فر علت نگرفتن اتومبیل را نداشتن گواهینامه رانندگى ذكر كرد. قرار است سامره در اولین فرصت اقدام به اخذ گواهینامه بین المللى خود كند. بحث بعدى الشعب با سامره شماره پیراهن بود كه اماراتى ها انتخاب آن را به عهده خود سامره گذاشتند و على برحسب اعتقاد و علاقه به عدد ?? این شماره را انتخاب كرد. سامره جانشین بازیكن مراكشى« سعید هدرایوى »شده كه از باشگاه اخراج شد. على عصر دیروز به بازیكنان الشعب معرفى شد و جالب اینكه در تمرینات دیروز سرخپوشان شهر شارجه، شیخ عبدالله رییس باشگاه و نفر دوم شارجه حاضر بود.

ضد شایعات

سامره امروز در حالى با پیراهن شماره ?? قرمز در جام حذفى به مصاف تیم الشارجه مى رود كه در تهران این شایعه شنیده مى شود كه در ماجراى انتقال سامره دست هایى در پشت پرده فعالیت داشته اند.

اما شایعات از كسانى مى گوید كه با این ترانسفر قصد دارند سرمربى استقلال را در موضع ضعف قرار دهند. نوك این پیكان متوجه منزوى سخنگوى باشگاه استقلال است. شایعه سازان معتقدند كه منزوى و قلعه نویى از گذشته رابطه خوبى با هم نداشته اند و پس از روى كار آمدن قلعه نویى و مدیرعاملى قریب این قلعه نویى بوده كه با فردمحورى، یكه تازى را پیشه كرده و همه امور را تحت اختیار خود درآورده است. حالا با ترانسفر نیكبخت و سپس سامره كه به ضعف تیم منجر مى شود مى توان زمینه خداحافظى قلعه نویى را مهیا كرد.

منزوى در این باره مى گوید:« تمامى مسائل باشگاه با دكتر قریب هماهنگ مى شود. ما در روز شاید بیش از ? بار با عربستان (مكه) در تماس هستیم. مگر مى شود در باشگاهى كه مدیرعامل و هیأت مدیره دارد كارها با سلیقه فردى انجام شود. آن هم مسأله یى مثل ترانسفر بازیكن. گذشته از این، اگر سرى به باشگاه بزنید، سوابق و مكاتبات موجود است. باشگاه الشعب از ? ماه پیش و در كوران مسابقات جام راشد سامره را مى خواست كه ما به علت مخالفت شخص قلعه نویى آنها را مطرح نكردیم. ما براى ترانسفر بازیكن چه در حال و چه درگذشته اجازه كتبى سرمربى را كسب مى كنیم و شخص قلعه نویى هم با رفتن نیكبخت موافق بود هم با جدایى سامره. اما چرا اصرار قلعه نویى در ترانسفر سامره بیشتر از مسأله نیكبخت بود.

امیر قلعه نویى در این باره مى گوید: «من در ترانسفر بازیكن همواره سه محور را مدنظر دارم. بحث فنى، بحث مالى و سپس نیاز استقلال. امارات محل ارتقاى فنى بازیكن نیست، فقط جاى پول درآوردن است و دیگر اینكه اگر من تشخیص بدهم بازیكن با جان و دل كار نمى كند، هر كس كه باشد برود بهتر است تا بماند و حاشیه درست كند. من در حد و حدود كارى خود به هیچ كس باج نمى دهم و مهمتر اینكه اجازه دخالت كادر مدیریتى را در مسائل فنى به كسى نمى دهم، همانمطور كه در حیطه اختیارات من نیست تادرباره مسائل مالى، اسپانسر، درآمدزایى و تبلیغات با فرد یا شركتى وارد مذاكره شوم. اگر احساس كنم كه توان اداره كارى را نداشته و در كار خود استقلال ندارم مسؤولیت خود را رها مى كنم. من كه به استقلال نیامده ام تا ?? سال سرمربى بمانم.»

یكى از نزدیكان باشگاه درباره انتقال سامره مى گوید: «فكس باشگاه الشعب در استقلال به تاریخ ماه گذشته موجود است. آنها رقم ?? هزار دلار را پیشنهاد دادند و این درست زمانى بود كه امیرخان معتقد بود سامره باید برود و نباید دور و بر تیم باشد. حالا او رفته و پول خوبى نصیب ما شده و این حرف ها كه برخى از معاونان با تضعیف قلعه نویى قصد هموار كردن راه بازگشت حجازى و فتح الله زاده را دارند شایعه یى بیش نیست.»

بهرام امیرى كه تا بازگشت قریب از سفر حج عهده دار كارها بوده و حتى حق امضا از طرف مدیرعامل را دارد، دیروز درباره مسائل فوق گفت: «خود من امروز ? بار با دكتر قریب در تماس بودم و ? بار هم با امیرخان صحبت كردم. مگر مى شود سامره از استقلال برود و سرمربى موافق نباشد؟ ما نیازى به مجوز كتبى از سرمربى نداشتیم. خود ایشان با من و سپس منزوى بارها صحبت كرد و ما پس از اوكى گرفتن از او با باشگاه الشعب وارد مذاكره شدیم. درخواست امیرخان این بود كه فقط جانشین سامره زودتر مشخص شود و ما هم اینك در پى جذب یك مهاجم گرجى یا آرژانتینى هستیم.»

در هر حال بعد از جدایى نیكبخت و سامره بعید به نظر مى رسد كه استقلال بتواند خود را به كورس قهرمانى برساند. شاید این گفته قلعه نویى به یكى از دوستان خود مبنى بر اینكه «روز اول صحبت از منابع مالى خوب، بودجه بالا و اسپانسر كلان بود و برخى از آقایان خود را مغز اقتصادى معرفى مى كردند اما حالا مجبور هستیم بهترین بازیكن خود (نیكبخت) را بفروشیم» امروز قابل تأمل تر از همیشه باشد. باید منتظر پایان فصل بود و دید كه آیا نتایج و روند حركتى تیم و سكوها چه برخوردى با مدیریت ادارى و فنى تیم خواهد كرد و این ترانسفرها در آینده افراد در باشگاه استقلال چه نقشى خواهد داشت.