تبیان، دستیار زندگی
فداران ایران را به دادگاه می کشانند باشگاه المناعه اعلام کرد علیه چند طرفدار این تیم که در بازی مقابل المحرق پرچم ملی ایران را تکان داده اند اعلام جرم می کند. در هفته گذشته مسابقات لیگ بحرین در جریان بازی تیم های المنامه و ا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

واکنش های افراطی پیش از دیدار حساس

بحرینی ها طرفداران ایران را به دادگاه می کشانند


باشگاه المناعه اعلام کرد علیه چند طرفدار این تیم که در بازی مقابل المحرق پرچم ملی ایران را تکان داده اند اعلام جرم می کند.

در هفته گذشته مسابقات لیگ بحرین در جریان بازی تیم های المنامه و المحرق چهار طرفدار تیم منامه با تکان دادن پرچم ایران و شعار ایران ایران باعث به وجود آمدن واکنش در میان سایر تماشاگران حاضر در استادیوم الریفا شدند. پخش صحنه هایی از این حرکت از کانال ورزش بحرین و سپس چاپ عکس این واقعه در روزنامه ها باعث شد که مقامات فوتبال بحرین و طرفداران فوتبال در این کشور شدیداً به این مسأله اعتراض کنند.

اولین واکنش در پر تیراژترین روزنامه بحرین – الایام – رخ داد جایی که نویسنده مطلب مدعی شد که این مسأله قبل از بازی بسیار حساس مقابل ایران به نوعی آغاز جنگ روانی توسط مهاجران ایرانی حاضر در بحرن است. باشگاه المحرق بلافاصله پس از چاپ این مطلب در اعلامیه یی رسمی اعلام کرد که این طرفداران و تماشاگران این تیم نبوده اند بلکه طرفداران تیم منامه هستند.

روز دوشنبه فوضی بن محمد آل خلیفه وزیر ورزش بحرین، مدیران ارشد باشگاه منامه را احضار کرد و با آنها صحبت کرد. در این جلسه مقام مسؤول این باشگاه اعلام کرد که از این چند تماشاگر به دادگاه عالی بحرین شکایت می کند. این مقام مسؤول مدعی شد که این افراد به دلیل تلاش برای ضربه زدن به تصویر معمول «وطن پرستی» به دادگاه فراخوانده می شوند. در همین حال این چند نفر تماشاگر ایرانی (یا ایرانی تبار) هم مدعی شدند که در روزهای اخیر مورد تهدید و سوء رفتار قرار گرفته اند. یکی از این افراد در مصاحبه یی تلفنی با روزنامه خلیج مدعی شد که تماس های تهدید آمیزی گرفته شده و البته متذکر شد که او و دوستانش باور نمی کردند که این چنین واکنش های شدیدی علیه آنها و عملشان انجام شود.

باشگاه المنامه در فوتبال بحرین، از دیرباز به عنوان باشگاهی با گرایش به ایران شناخته می شود، بنیانگذاران این باشگاه و بسیاری از بازیکنان تیم های ورزشی مختلف این باشگاه اصالتی ایرانی دارند و همین مسأله به دفعات برخوردها و رودروریی های اجتماعی را در سطح ورزش این کشور به وجود آورده است.