تبیان، دستیار زندگی
خانه‌ای در دوردست را پیام زین‌العابدینی نوشته كه داستان دختربچه‌ای به نام اوین است كه در پی یك ناخوشی به بیمارستان منتقل و در آنجا مشخص می‌شود كه مجروح شیمیایی است و جستجو برای كشف گذشته و هویت او آغاز می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خانه‌ای در دوردست به خط پایان رسید

خانه ای در دور دست

تصویربرداری تله‌فیلم «خانه‌ای در دوردست» به كارگردانی كاظم معصومی در تهران به پایان رسید.آتنه فقیه‌نصیری در نقش (دكتر مهناز توكلی)، سودابه بیضایی و كودك خردسال ترگل طیبی در نقش (اوین) از جمله بازیگرانی بودند كه در روز آخر تصویربرداری جلوی دوربین رسول خدابنده‌لو رفتند.

خانه‌ای در دوردست را پیام زین‌العابدینی نوشته كه داستان دختربچه‌ای به نام اوین است كه در پی یك ناخوشی به بیمارستان منتقل و در آنجا مشخص می‌شود كه مجروح شیمیایی است و جستجو برای كشف گذشته و هویت او آغاز می شود.

این فیلم از تولیدات مركز سیما فیلم است كه بزودی با مشخص شدن تدوینگر، مراحل پس از تولید آن نیز آغاز خواهد شد.

همچنین با خاتمه یافتن ساخت تیترا ژ تله‌فیلم «مهمان حبیب خداست» توسط هومن شهریسوند ،‌ این فیلم آماده پخش شد.

به گزارش جام جم ، این فیلم تلویزیونی با هنرمندی عبدالرضا اكبری، مجید علم‌بیگی، كیوان محمودنژاد ، فخرالدین صدیق‌شریف، محرم زینال‌زاده، هدایت‌الله سجادی، مرتضی ضرابی، ساقی زینتی، آتش تقی‌پور، مهوش وقاری و ... به كارگردانی حسین قاسمی جامی در كمتر از یك ماه تصویربرداری شد.

این فیلم تلویزیونی 3 اپیزود با عناوین «مهمان حبیب خداست»، «من» و «لحظه‌ای كافی است» را شامل می شود. نگارش اولیه این فیلمنامه را سعید نعمت‌الله انجام داده و پرویز شیخ طادی آن را برای مجموعه اپیزودیك «سرود زندگی» بازنویسی كرده است.

خانه‌ای در دوردست را پیام زین‌العابدینی نوشته كه داستان دختربچه‌ای به نام اوین است كه در پی یك ناخوشی به بیمارستان منتقل و در آنجا مشخص می‌شود كه مجروح شیمیایی است و جستجو برای كشف گذشته و هویت او آغاز می شود.

از عوامل تولید این فیلمنامه می‌توان به: حسین فرحی (تهیه‌كننده)، علی مهاجر (دستیار كارگردان)، احسان اسكندری (مدیر تصویربرداری و نور)، رضا قمی (مدیر صدابرداری) ، هدایت‌الله سجادی (مدیر تولید)، احمد مختاری (جانشین تولید و مدیر تداركات)، مرتضی ضرابی (طراح گریم) ، رضا مقصودی (طراح صحنه و لباس) و مصطفی مجیدی‌نسب (عكاس) اشاره كرد.

بعلاوه تله‌فیلم «دم زری» به كارگردانی غلامرضا رمضانی دوم مهر در روستای چیلی سفلی در نزدیكی علی آباد كتول كلید خواهد خورد.

این در حالی است كه هم‌اكنون مدیر تولید این فیلم تلویزیونی آندریك خچومیان و دستیار اول كارگردان و برنامه‌ریز، صالح غربی جوان برای انتخاب بازیگران محلی و آماده سازی صحنه و تداركات در شمال به سر می‌برند.

مهدی شفیعی، تهیه‌كننده این تله‌فیلم به سایت سیمافیلم گفت: خواسته كارگردان كار این بود كه تصویربرداری در روستایی بكر كه ساخت و ساز جدید و معماری مدرن نداشته باشد، انجام شود؛ روستایی كه با مصالح قدیمی ساخته شده باشد. این روستا به نظر می‌رسید كه این ویژگی‌ها را داشته باشد، اما نیاز به پاره‌ای تعمیرات و اصلاحات بود تا تبدیل به یك روستای شیك قدیمی شمالی شود كه هم خوش‌تصویر باشد و هم بكر تا مخاطب احساس خوبی از دیدن آن داشته باشد.

شفیعی درباره بازیگران و عوامل حاضر در این تله‌فیلم گفت: با تعدادی از عوامل در این باره صحبت كرده‌ایم، ولی هنوز قراردادی بسته نشده است. از مجموع بازیگران هم احتمالا فقط 2 بازیگر از تهران خواهیم داشت و بقیه بازیگران محلی‌اند كه البته سابقه بازی در تئاتر یا تلویزیون محلی را در كارنامه‌شان دارند. او علت استفاده از این بازیگران را حفظ روح شمالی داستان عنوان كرد.

دم زری را لیلا نادری نوشته و سیما فیلم آن را تولید می‌كند.

خانه ای در دور دست

دژكام با نوآوران می‌آید

طرح مجموعه اپیزودیك نوآوران نوشته كاوه دژكام با موضوع علمی در شورای تله‌فیلم‌های چند قسمتی مركز سیما فیلم تصویب شد.

دژكام در این ارتباط گفت: این مجموعه شامل 6 طرح درباره نوآوری دانشمندان نوجوان و جوان ایرانی در زمینه‌های مختلف علمی است.

وی در ادامه افزود: البته تا كنون طرح 2 تله‌فیلم «تخم كدو» نوشته علیرضا احمدی‌مقدم و «عدد اول» نوشته پگاه ارضی از میان این 6 تله‌فیلم انتخاب و به مركزسیما فیلم برای بررسی تحویل داده شده‌اند.

دژكام كه خود سرپرست گروه نویسندگان این مجموعه است، درخصوص انگیزه‌اش برای ارائه طرح نوآوران گفت: موضوعات علمی ارائه شده از سوی دانش‌آموزان در جشنواره‌های معتبر علمی كه جوایزی را نیز به خود اختصاص داده‌اند، انگیزه من برای پرداختن به این سوژه بود. برای مثال 2 طرح تخم كدو و عدد اول نیز از جمله طرح‌هایی هستند كه در جشنواره علمی دانش‌آموزی مقام اول را كسب كرده‌اند.

وی در ادامه در رابطه با اسامی 4 طرح دیگر مجموعه اپیزودیك نوآوران افزود: در حال بررسی فعالیت‌های علمی دانش‌آموزان هستیم تا در میان آنها كارهایی را انتخاب كنیم كه دراماتیك باشد و بتوان درباره آن پژوهش كرد؛ اما هنوز نام آنها را مشخص نكرده‌ایم.

گفتنی است دژكام پیش از این فیلمنامه «ضبط صوت» را برای سیما فیلم نوشته و كارگردانی كرده بود كه از تلویزیون نیز پخش شد.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی