تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی والیبال ایران یکشنبه شب با شکست مقابل صربستان در دیدار نهایی پیکارهای نوجوانان جهان، به مقام نایب قهرمانی رسید ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

والیبال ایران نایب قهرمان جهان شد

اشک و اندوه کوچولوهای والیبال ایران

تیم ملی والیبال ایران یکشنبه شب با شکست مقابل صربستان در دیدار نهایی پیکارهای نوجوانان جهان، به مقام نایب قهرمانی رسید.

به گزارش ایرنا؛ نوجوانان ایران در پیکار پایانی یازدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان که بسیار سرنوشت ساز بود با حساب 3 بر 2 برابر رقیب خود شکست خوردند و به مقام دومی بسنده کردند.

در گیم نخست، صربستان با حساب 25بر22 به برتری رسید اما در گیم های دوم و سوم تیم پرقدرت ایران، صلابت خود را بر حریف دیکته کرد و به ترتیب با نتایج 25بر20 و 25 بر 17 به پیروزی رسید تا دو بریک پیش بیافتد.

گیم چهارم از حساسیت و جاذبه خاصی برخوردار بود و دوتیم سایه به سایه یکدیگر به پیش رفتند که در پایان تیم صربستان موفق شد با حساب 25بر20 به برتری دست یابد تا این بازی سنگین و نزدیک به گیم پنجم کشیده شود.

تیم ملی والیبال نوجوانان

در گیم پنجم و پایانی که نفس ها را در سینه حبس کرده بود ، تیم صربستان با حساب 15 بر10 پیروز شد و به مقام نخست دست یافت.

تیم ایران که توسط یوتسا ست کوویچ مربی نام آشنای صرب هدایت می شد در مرحله نیمه نهایی مقابل آرژانتین به برتری رسیده و پیش از آن روسیه را مقهور خود کرده بود.

تیم ایران در مرحله‌ی نخست این بازی برابر امریكا شكست خورده بود اما، با پیروزی برابر ژاپن و صربستان به مرحله دوم رسید. در این مرحله هم با پیروزی برابر تیم‌های اسپانیا، تونس و روسیه به مرحله نیمه نهایی رسید كه با پیروزی برابر آرژانتین در این مرحله راهی دیدار نهایی شد.

ایران نایب قهرمان شد

پس از صربستان و ایران تیم‌های آرژانتین، روسیه، اسپانیا و تونس به مقام‌های سوم تا ششم دست یافتند.

نکته جالب توجه اینکه تیم ایران در چارچوب همین مسابقات ، صربستان را سه بر صفر مغلوب کرده بود.

پس از پایان یازدهمین دوره رقابت‌های والیبال نوجوانان جهان فدراسیون بین‌المللی والیبال بهترین‌های این مسابقات را معرفی كرد كه در بین بخش‌های مختلف تیم ملی والیبال ایران در میان بهترین دفاع، امتیازآورترین بازیكنان، بهترین اسپكر، بهترین سرویس و بهترین دریافت كننده نماینده دارد.

تیم ملی نوجوانان والیبال

در حالی كه در بخش بهترین دفاع "سوله سباستین رودریگو" از آرژانتین به عنوان بهترین مدافع انتخاب شد، سامان فائزی از ایران با قرار گرفتن در جایگاه نهم جزو بهترین‌های این بخش انتخاب شد.

در بخش امتیازآورترین بازیكنان هم امیر غفور از ایران در رده هفتم ایستاد. در بخش بهترین اسپكر مجتبی میرزاجانپور پس از بازیكن ژاپن در رده دوم قرار گرفت. امیر غفور دیگر والیبالیست ایران در این بخش پنجم شد.

امیر غفور از ایران در بخش بهترین سرویس پس از والیبالیست الجزایری دوم شد و سرانجام در بخش بهترین دریافت كننده سیدمحمدرضا حسینی پویا در رده هشتم ایستاده است.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری